Gå til innhold

Konfliktrådets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt opp lån i mitt navn for å hjelpe ut et familiemedlem som ikke fikk lån selv. Utrolig dumt av meg, men følte jeg var nødt med tanke på ungene. Nå har vi kranglet og nn nekter å betale. Har blitt rådet til å ta saken til konfliktrådet. Hvordan vil saken utarte aeg da og hva kan jeg forvente? Har nokså god dokumentasjon med bank betalinger og meldinger der nn skriver om lånet og at det skal betales... kommer også en del trusler fra nn om nekt av å betale lånet for nn mener jeg skylder penger...

Anonymkode: 01c3e...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere blir kalt inn til en samtale med en megler. Han er ikke jurist, men en vanlig legmann. Der diskuterer dere problemet, med en upartisk tredjemann. Målet er å komme frem til en avtale, som dere begge må skrive under på. 

Anonymkode: 28781...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

kan nn nekte å komme? Og kan nn dra inn andre saker som ikke handler om pengene. Av typen andre krangler ?

Anonymkode: 01c3e...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktrådet er frivillig, så nn kan nekte møte. I såfall blir saken stående uløst. 
nn kan ta opp andre konflikter, men i konfliktrådet er det en tredjepart som passer på at praten ikke avspores. 

Men du har også mulighet for å ta dette til forliksrådet. Der kan det bli avsagt en dom, som er rettskraftig, og da kan kravet ditt inndirves av namsmann om nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd konfliktrådet først, nekter personen å møte opp ville jeg tatt det til forliksrådet.

Anonymkode: 552e2...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt opp lån i mitt navn for å hjelpe ut et familiemedlem som ikke fikk lån selv. Utrolig dumt av meg, men følte jeg var nødt med tanke på ungene. Nå har vi kranglet og nn nekter å betale. Har blitt rådet til å ta saken til konfliktrådet. Hvordan vil saken utarte aeg da og hva kan jeg forvente? Har nokså god dokumentasjon med bank betalinger og meldinger der nn skriver om lånet og at det skal betales... kommer også en del trusler fra nn om nekt av å betale lånet for nn mener jeg skylder penger...

Anonymkode: 01c3e...833

Ingenting du tar til konfliktrådet. Du får ta ut forliksklage om du vil komme deg ut av avtalen og få en dom i saken.

Anonymkode: 57081...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...