Gå til innhold

Nye briller, glassene er "krakelert" eller skjoldete???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nye briller. Styrken er nesten identisk med de gamle brillene. 0,25 i forskjell på hvert øye. Hentet de på mandag, og de føltes bra i butikken. Jeg gikk ut, satte meg i bilen og skulle kjøre hjem. Etter 2-3 minutter gikk øynene "i kryss" og jeg måtte ta på de gamle brillene for å klare å kjøre.

Pinte meg gjennom halve mandag, hele tirsdag og onsdag med de nye brillene. Det er jo vanlig at man må tilvennes nye briller. Men i går kveld klarte jeg ikke mer. Måtte bare ta på de gamle. Og med det forsvant svimmelhet, kvalme, hodepine, og følelsen avat øynene gikk "i kryss". Plager som oppstod idet jeg tok i bruk de nye brillene.

I dag har jeg sett på brillene i dagslys, og når jeg holder de opp mot lyset ser jeg et "mønster" inni glassene! Det kan minne om "fingeravtrykk" eller krakelering eller hva man kan kalle det. Det vises ikke med en gang, men når jeg holder brillene opp mot lyset ser jeg det godt. Antagelig er det det som gjør at øynene går i kryss. Dette er ikke i mine gamle briller, og ikke i min manns briller, har ringt han og fått han til å skjekke. En kollega har sett på brillene, og hun ser det samme som meg. Glassene er rett og slett skjoldete/krakelerte, de er ikke helt "blanke". Det er vanlige briller, ikke progressive. Med anti-ripebehandling og anti-refleksbehandling.

Hva gjør jeg? De skal vel ikke være slik? Må ta turen til optikeren på nytti ettermiddag såklart. Men har jeg en sak? Eller vil de be meg forsøke i 2 uker til? De er forøvrig kjøpt på specsavers... Det er 4 mil en vei å kjøre. Nå må jeg en ny tur, i tillegg har jeg vært 2 ganger tidligere, til synsprøve og da jeg hentet de. Så må jeg vel enda en tur om et par uker for å hente nye på nytt!

Anonymkode: 3a423...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sa optikeren? Var brillene skikkelig pusset? 

Anonymkode: 976d5...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender inn brillene og får laget de på nytt til deg. 

Siden de er betalt så kan du høre med dem om de kan sende de nye brillene direkte til deg. 

Anonymkode: ac4e1...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Hva sa optikeren? Var brillene skikkelig pusset? 

Anonymkode: 976d5...791

Etter litt om og men klarte den ene i butikken og se at joda, det var noen merker inni glassene. I tillegg målte de styrken eller noe, og fant ut at aksen (?) var feil på det ene glasset. Så det forklarer jo synsproblemer og hodepine, svimmelhet og kvalme. Så de skulle fikse nye glass. 

Anonymkode: 3a423...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...