Gå til innhold

Avbetaling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Iphone 6 som jeg har hatt i nå 3år. Den har lite av bruksmerker og skjermen og selve telefonen er helt fin, bortsett fra at den har blitt ganske treg med tiden og av og til bare kortslutter i tillegg til at skjermen "fryser" og den åpner kamerafunksjonen og snapchat osv ganske tregt, det tar en god stund før du er inne på "appen" Etter lang tid begynner jeg og bli ganske lei av dette, og har vurdert og skaffe meg en ny Iphone.

Jeg har vurdert og hente meg ut en ny mobil, men ta avbetaling på den. Jeg setter ikke meg selv i noen økonomisk krise for jeg får betalt den hver mnd. Jeg er en troverdig person som tar regningene mine på alvor. Jeg hater og skylde penger, så jeg betaler det jeg kan for og få betalingen unnagjort.

Hva er deres anbefaling med avbetaling?

 

-Jeg har fast inntekt.

Anonymkode: 53c5d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI! Det blir mye dyrere å ta det på avbetaling. Når du kjøper på avbetaling, er det i praksis et forbrukslån. De som selger den til deg, tar ikke bare beløpet du hadde betalt om du betalte alt på en gang og deler på x antall måneder. De tar langt mer betalt pr måned enn som så. 

Så du ender opp med å totalt betale mye mer for varen enn du hadde gjort om du hadde betalt hele beløpet med en gang du kjøpte den. 

Har du ikke penger, så har du heller ikke råd til telefonen. Spar opp til du har nok til å kjøpe den, og betal hele beløpet når du kjøper, og hold deg langt unna alt som heter avbetaling. 

Anonymkode: be7e9...052

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Det blir mye dyrere å ta det på avbetaling. Når du kjøper på avbetaling, er det i praksis et forbrukslån. De som selger den til deg, tar ikke bare beløpet du hadde betalt om du betalte alt på en gang og deler på x antall måneder. De tar langt mer betalt pr måned enn som så. 

Så du ender opp med å totalt betale mye mer for varen enn du hadde gjort om du hadde betalt hele beløpet med en gang du kjøpte den. 

Har du ikke penger, så har du heller ikke råd til telefonen. Spar opp til du har nok til å kjøpe den, og betal hele beløpet når du kjøper, og hold deg langt unna alt som heter avbetaling. 

Anonymkode: be7e9...052

Takk for tips, får vel finne på noe annet lurt da ..  hmm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onecall har faktisk avbetaling ser du bare betaler det telefonen faktisk koster. Noe nytt!

Anonymkode: c34a7...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onecall har faktisk avbetaling ser du bare betaler det telefonen faktisk koster. Noe nytt!

Anonymkode: c34a7...d3b

Oj, flaks at jeg har onecall også da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onecall har faktisk avbetaling ser du bare betaler det telefonen faktisk koster. Noe nytt!

Anonymkode: c34a7...d3b

Det er du i så fall alene om å tro på. De skal faktisk tjene på det de selger, ente det er onacall og alle andre

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Det er du i då fall alene om å tro på

Haha, så senest igår reklame om det.

Anonymkode: c34a7...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser faktisk ut som om onecall har dette: https://onecall.no/delbetaling

Ser prisene de selger telefonene for er omtrent det samme som alle andre butikker ilgger på (prisjakt.no), og når man ganger opp månedsbeløp med antall måneder, er det bare noen få kroner forskjell på å ta det på 12 måneders delbetaling og å betale med en gang (2 kr forskjell på den telefonen jeg så på). 

Anonymkode: be7e9...052

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser faktisk ut som om onecall har dette: https://onecall.no/delbetaling

Ser prisene de selger telefonene for er omtrent det samme som alle andre butikker ilgger på (prisjakt.no), og når man ganger opp månedsbeløp med antall måneder, er det bare noen få kroner forskjell på å ta det på 12 måneders delbetaling og å betale med en gang (2 kr forskjell på den telefonen jeg så på). 

Anonymkode: be7e9...052

Nettopp! Hva med å sjekke fakta før man er så bastant tdm900? Regner med at tanken er at dette er en lett måte å skaffe seg kunder på. 

Anonymkode: c34a7...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Hva med å sjekke fakta før man er så bastant tdm900? Regner med at tanken er at dette er en lett måte å skaffe seg kunder på. 

Anonymkode: c34a7...d3b

Jaha? Og da er jo tlf like dyr hos onecall som alle andre, ikke sant? Hva var det jeg ville fram til tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tdm900 skrev:

Jaha? Og da er jo tlf like dyr hos onecall som alle andre, ikke sant? Hva var det jeg ville fram til tror du?

Den koster like mye på avbetaling hos Onecall som kontant hos andre.

Anonymkode: f51d6...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den koster like mye på avbetaling hos Onecall som kontant hos andre.

Anonymkode: f51d6...5d5

Lik tlf hos telenor er faktisk billigere med abonnement, enn hva den koster hos onecall. Sjekker du ikke fakta før du skriver? For du slipper ikke unna abonnement hos onecall heller, men ordlyden er anderledes.

Lær deg en ting, når noe er godt til å være sant, ja så er det som regel det!:laugh:

Anonymkode: 26984...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lik tlf hos telenor er faktisk billigere med abonnement, enn hva den koster hos onecall. Sjekker du ikke fakta før du skriver? For du slipper ikke unna abonnement hos onecall heller, men ordlyden er anderledes.

Lær deg en ting, når noe er godt til å være sant, ja så er det som regel det!:laugh:

Anonymkode: 26984...00e

Dette er jo bare tull. 

Anonymkode: f51d6...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en Iphone 6 som jeg har hatt i nå 3år. Den har lite av bruksmerker og skjermen og selve telefonen er helt fin, bortsett fra at den har blitt ganske treg med tiden og av og til bare kortslutter i tillegg til at skjermen "fryser" og den åpner kamerafunksjonen og snapchat osv ganske tregt, det tar en god stund før du er inne på "appen" Etter lang tid begynner jeg og bli ganske lei av dette, og har vurdert og skaffe meg en ny Iphone.

Jeg har vurdert og hente meg ut en ny mobil, men ta avbetaling på den. Jeg setter ikke meg selv i noen økonomisk krise for jeg får betalt den hver mnd. Jeg er en troverdig person som tar regningene mine på alvor. Jeg hater og skylde penger, så jeg betaler det jeg kan for og få betalingen unnagjort.

Hva er deres anbefaling med avbetaling?

 

-Jeg har fast inntekt.

Anonymkode: 53c5d...6bc

Jeg regner på prisene og ser hvordan jeg kommer ut med beste pris kontantkjøp eller avbetalingsavtale. 

Avbetalingskjøp kommer ofte dårligere ut enn kontantkjøp. Så da låner jeg av meg selv, og tilbakebetaler samme beløpet som jeg ville tilbakebetalt til butikken. Men dette betinger jo at du har en sparekonto. 

Anonymkode: 8d726...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min på avbetaling fra telia, da koster tlf 5000 fordelt over ett år mot 8000kr kontant pris. Så jo det kan lønne seg! Det teleselskapene tjener på er jo at du abonnerer hos dem å betaler for å ha dem som operatør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

jeg kjøpte min på avbetaling fra telia, da koster tlf 5000 fordelt over ett år mot 8000kr kontant pris. Så jo det kan lønne seg! Det teleselskapene tjener på er jo at du abonnerer hos dem å betaler for å ha dem som operatør.  

Du betaler jo i realiteten mye mer enn 5000. Abonnementet du da må ha er svindyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan få abonnement med avbetaling av telefon, og da kan det være billigere enn å kjøpe telefonen kontant. Bare undersøk, så finner du nok noen gode tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 12.28, Glitnir skrev:

Du betaler jo i realiteten mye mer enn 5000. Abonnementet du da må ha er svindyrt. 

Nei det er det ikke. koster like mye eller lite som før når jeg hadde betalt tlf kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Nei det er det ikke. koster like mye eller lite som før når jeg hadde betalt tlf kontant.

Du tror på det? Luksusfellen neste. 

Anonymkode: 05dff...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror på det? Luksusfellen neste. 

Anonymkode: 05dff...b3a

Systemet er endret, så det trenger du å oppdatere deg på. 

Anonymkode: 8d726...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...