Gå til innhold

Praktiske løsninger barnerom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi ser etter ideer til hvordan vi kan tilpasse et barnerom til to barn som ikke skal bruke rommet samtidig. 

For å forklare kort: jeg og samboeren har ett barn hver fra tidligere forhold. Barna bor her ca. 20%, men ikke samtidig. På grunn av at barna av og til er her samtidig (kun enkelte ferier og spesielle, sjeldne anledninger) ønsker vi to separate senger. Vi ønsker tips til hvordan barna kan oppbevare ting og tang på en enkel måte, men samtidig ha litt privatliv (at tingene til det ene barnet ikke trenger å stå fremme når det andre barnet er her og omvent). Det er en jente og en gutt i alderen 7-10 år, så interesser og stil er også litt forskjellig. Jeg fantaserer om å kanskje få til en rom-deler som enkelt kan dekke over en vegg mens det barnet som bor langs den veggen ikke er hjemme. Eller andre måter som gjør at hvert barn føler at de er på "sitt" rom og ikke noen andres mens de er her. 

Kanskje er det flere her som har vært i lignende situasjoner og eller som har hatt rom i huset med flere bruksmuligheter?

Anonymkode: 79874...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En romdeler er den beste ideen jeg kan komme på. Ellers er bra med oppbevaringsplass greit for å kunne rydde unna ting

Anonymkode: b2067...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette kommer an på hva rommet faktisk skal brukes til.  Er rommet stort nok til at begge får god plass og nok lys med romdeler? I såfall tenker jeg det er greit med to senger og romdeler. Har dere kjellerstue/loftstue e.l. hvor barna kan være med vennene sine slik at rommet i praksis bare er et rent soverom? Hvis rommet imidlertid skal brukes til både soving, lekser, lek og et sted å ha besøk synes jeg det er unødvendig å bruke store deler av plassen på to senger (som tross alt bare skal brukes om natten). Da tenker jeg det er bedre med plassbesparende køyeseng slik at det frigjør plass til f.eks. skrivebord, plass til lek, gode og separate oppbevaringsløsninger samt et område med sofa, kanskje TV o.l. hvor de kan samles med venner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...