Gå til innhold

Redesign av fillerye


labine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Man kan kanskje også hekle eller veve store puffer til å sitte på?

Smart! Kan være greit å ha på for eksempel verandaen om sommeren ved utebordet :) Hekle toppen og bunnen for så å sy en rye i mellom for eksempel. Og fylle med stoffbiter som er for små eller ikke brukbart til noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, labine skrev:

Smart! Kan være greit å ha på for eksempel verandaen om sommeren ved utebordet :) Hekle toppen og bunnen for så å sy en rye i mellom for eksempel. Og fylle med stoffbiter som er for små eller ikke brukbart til noe :)

Dine ideer er smarte :jepp: Se også den fine puffen av sengetøy (med oppskrift)  i innlegget over ditt her.

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, labine skrev:

Smart! Kan være greit å ha på for eksempel verandaen om sommeren ved utebordet :) Hekle toppen og bunnen for så å sy en rye i mellom for eksempel. Og fylle med stoffbiter som er for små eller ikke brukbart til noe :)

Når jeg tenker meg om, ville jeg nok fylt puffen med noe som ikke samler fukt og som ikke kan mugne/råtne så lett, om puffen skal stå utendørs eller i andre miljø som kan være fuktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Dine ideer er smarte :jepp: Se også den fine puffen av sengetøy med oppskrift)  i innlegget over ditt her.

Liker ikke å kaste ting som kan brukes til noe annet :) har fått masse gode ideer her nå så nå må jeg sette i gang med alt husarbeidet jeg har planer om å gjøre i dag og i morgen, og få komprimert det inn på dagen i dag slik at jeg kan få gjort alt det morsomme i morgen :) Må ha litt gulrøtter når det gjelder husarbeid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Når jeg tenker meg om, ville jeg nok fylt puffen med noe som ikke samler fukt og som ikke kan mugne/råtne så lett, om puffen skal stå utendørs eller i andre miljø som kan være fuktige.

kan kanskje putte det i poser som blir teipet igjen? eller så kan jeg ha de inne og ta de med ut ved behov. Har overbygd veranda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, labine skrev:

Liker ikke å kaste ting som kan brukes til noe annet :) har fått masse gode ideer her nå så nå må jeg sette i gang med alt husarbeidet jeg har planer om å gjøre i dag og i morgen, og få komprimert det inn på dagen i dag slik at jeg kan få gjort alt det morsomme i morgen :) Må ha litt gulrøtter når det gjelder husarbeid :)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og ha en fin dag :blomst: Gi gjerne tilbakemeldinger etterhvert, om det du har laget, hvis du har lyst til det :jepp:

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, labine skrev:

kan kanskje putte det i poser som blir teipet igjen? eller så kan jeg ha de inne og ta de med ut ved behov. Har overbygd veranda.

Jeg ville oppbevart de innendørs ja, og tatt de ut etter behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, labine said:

Jeg har vevd sitteunderlag men da har jeg hatt ull både i renning og innslag og tovet etterpå. Funker sikkert med sitterunderlag i filler også om det ikke er veldig vått. Kanskje greit å sy to sammen slik at de blir litt tykkere. Lerretsvev er over-under-over-under slik man vev på barnevever. 

Okei, vi har hatt vanlige filleryer, bare tettvevd. Tykt nok egentlig, men en mulig oppgradering er kanskje å sy voksduk eller noe lignende under slik at det blir vanntett også. Hun bruker lerretsvev, ja :) Der lærte jeg det ordet! 

Anonymkode: 3efc4...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, labine skrev:

Hvor tykk heklenål bruker du? Vet du om en grei oppskrift på nett? (gadd ikke Google akkurat nå :( ) Kan jo hekles i gryteklutstørrelse også :) 

Brukte den tykkeste nåla jeg fant hjemme, tror den var 6 eller 7. Vil nok anbefale å bruke større, men jeg var så gira at jeg bare satte i gang med det jeg hadde :laugh:

Brukte denne oppskriften http://englas.blogg.no/1372073153_oppskrift_p_heklet_te.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...