Gå til innhold

Hvilke syrer anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dehydrert, men noe fet hud med fine linjer, blackheads og røde merker etter tidligere akne. Er 30, så om det har en antiage effekt gjør ikke det noe. 

Synes det høres noe skummelt ut med syrer, men hvis det kan hjelpe huden min er jeg veldig interessert. Har lest litt rundt om men vanskelig å sette seg inn i :rolleyes: 

Så hva bruker du, hva er du fornøyd med?

Anonymkode: 99520...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei på deg!  :)

Jeg vil tipse deg om et par produkter som du kan kjøpe over Ebay, helt trygt (faktisk). Bare pass på når du eventuelt bestiller at du bestiller fra en top rated seller (disse kommer opp), og at produktene sendes fra sør-korea. Da er det helt trygge produkter som FAKTISK gjør underverker for huden. Jeg sverger til koreansk kosmetikk. Og det er heller ikke dyrt!! :hoppendeglad:

Det er en sør-koreansk serie som heter COSRX. Jeg sverger til denne serien av hudpleieprodukter. Sliter med det samme som deg, bortsett fra at jeg ikke har så mye blackheads.

Og jeg vil komme med følgende produkt tips:

 - COSRX Natural BHA Skin Returning A-Sol. Dette er et syreprodukt, som brukes på kvelden, gjerne etter følgende toner. 

- COSRX Centella Water Alcohol- Free Toner.

Og verdens beste fuktighetskrem for anstiktet! -> COSRX Oil free ultra moistrurizing lotion (with birch sap). 

I samme slengen legger jeg ved at mange har omtalt godt om denne for blackheads:

- COSRX BHA Blackhead power liquid

Anonymkode: f7c85...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis huden er dehydrert er kroppen dehydrert og da er du dehydrert. Drikk sitronvann, spis frukt og rå grønnsaker, drikk rå juice av frukt og grønnsaker, særlig agurkjuice og kokosnøttvann, det hjelper. Snakker av erfarning.

Anonymkode: ed94d...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten. Den øverste BHA Returning A-Sol, det er syre. Husk hvis du bruker denne at det er sterkt anbefalt å bruke en solkrem med faktor 50. For å beskytte huden siden den blir veldig sårbar ved bruk av syre. Da vil jeg anbefale feks. denne:  [SKINFOOD] Aloe Watery Cooling Sun Cream. Men, det baller på seg, for bruker man solkrem bør man bruke en oljerens for å fjerne solkremen og en gel-rens for å fjerne oljerensen igjen. Dette er da for å ikke klogge porene! (som kan føre til akne..)

Så det vil si.. Påført solkrem?

1. Oljerens (for å fjerne solkrem fra ansikt og porer)

2. Gel cleanser (for å fjerne oljerens)

3. Toner (for å stabilisere huden // gjøre huden "mottakelig")

4. Syre ... o.l.

--------------------------------

Oljerens: Eksempel: Secret Key Lemon Sparkling Cleansing Oil

Gel- Cleanser: COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser

Anonymkode: f7c85...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værsåsnill å gå til hudpleier, hilsen hudpleier. 

Anonymkode: a0a9e...c9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det hørtes veldig skummelt ut med produkter med syre, var redd for at det skulle forverre og ikke forbedre, slik de som ga meg råd om det hevdet det skulle. Drøyde derfor i det lengste med å prøve, men når jeg først tok steget så angret jeg ikke. 

Anonymkode: dd7ad...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysergsyredietylamid.

Anonymkode: 1b20d...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.2.2018 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

Til dehydrert, men noe fet hud med fine linjer, blackheads og røde merker etter tidligere akne. Er 30, så om det har en antiage effekt gjør ikke det noe. 

Synes det høres noe skummelt ut med syrer, men hvis det kan hjelpe huden min er jeg veldig interessert. Har lest litt rundt om men vanskelig å sette seg inn i :rolleyes: 

Så hva bruker du, hva er du fornøyd med?

Anonymkode: 99520...11e

Takk for at du startet en tråd og skrev akkurat det jeg ville skrive😂 Vi er i nøyaktig samme situasjon og ute etter akkurat det samme, så jeg kaster meg på her😊

 

Anonymkode: c3823...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere anbefaler BHA-syre til en med blackheads og røde merker.  Da er der bedre med AHA. Jeg ville f.eks. prøvd mizon aha serum. Og så bør du ha mye fukt(ikke fett) i rutinen din når du bruker syre. +solkrem. Bind fukt til huden med hyaluronsyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ikke skummelt med syrer i kosmetikk. Da jeg ble obs på det sjekket jeg all min kosmetikk.  ALT hadde syre. Gikk til min mor og sjekket hennes, og der var det likt. Bare husk solkrem. Dersom du skal bruke serum eller andre sterke syrer må du bygge opp gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyaluronsyre er godt for å bedre fuktbalansen i huden din. Dermed kanskje også forhindre sorte prikker? Man må jo teste det ut selv, men mange opplever at huden holder bedre på fukt fra fuktighetskremen, uten at huden blir oljete. Hyaluronsyre finnes i mange fuktprodukter. Serum inneholder ofte større konsentrasjoner av syren enn dagkremer. Les godt på ingredienselisten hvis du kjøper noe. 

Jeg er på ingen måte hudpleier, men det gir mening hvis man tenker på det kjemiske: Hyaluronsyre er et stoff som ikke inneholder noe fukt/ fett, men som kan holde/ binde til seg mange ganger egen vekt i fukt. Vi vet jo at overproduksjon av talg kan komme av dehydrert hud. Dette kan være noe for deg, TS. 🙂 

Med et sånt serum er det viktig at du bruker det sammen med en fuktighetskrem som passer din hud. Påfør serumet, puss tennene mens det trekker inn, så fuktighetskrem. Kanskje en krem uten fett? 

Også viktig å vite: Hyaluronsyre gir ingen evig effekt på huden din. Syren brytes ned i løpet av en dag. Det vil si at du må bruke den hver dag, F.eks hver kveld for at den skal ha effekt. Man blir ikke yngre i ansiktet av å bruke det, men en hud som er fuktet og "plumpet opp" vil se yngre ut fordi fukten "fyller ut" små tørrhetsrynker. 

 

Hilsen hudpleiegeek på 29 år. (Null faglig bakgrunn innen hud, men kjemi fra universitetet) 🤓

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er syre det samme som serum? Hvor finner jeg feks syrer med AHA? På apotek? I en krem? Hilsen 30 år kvinne med fine linjer og skader etter akne men null peiling på syrer 

Anonymkode: 3727b...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.3.2018 den 2.07, AnonymBruker skrev:

Er syre det samme som serum? Hvor finner jeg feks syrer med AHA? På apotek? I en krem? Hilsen 30 år kvinne med fine linjer og skader etter akne men null peiling på syrer 

Anonymkode: 3727b...07a

Nei, det er ikke det samme. Syrer er en fellesbetegnelse for flere ingredienser som finnes i f.eks. kosmetikk. AHA- og BHAsyrer eksfolierer huden.  BHA trekker ut urenheter. AHA eksfolierer ekstra mye slik at andre ingredienser lettere trekker inn i huden. Det er vanlig med BHA i kosmetikk for fet/kvisete hud. AHA finnes i det meste. Det kalles ofte fruktsyre, og hjelper mot arr. Dersom man bruker sterke konsentrasjoner bør man bruke solkrem da det gjør huden fotosensitiv.

Hyaluronsyre, som nevnt over, eksfolierer ikke. Det er en ingrediens som binder fukt til huden.

Du får kjøpt aha-serum på apotek, i hudpleiebutikker e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...