Gå til innhold

Hvorfor begynner alltid kvinner å gråte når de slår seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gråter aldri når jeg slår meg. Har ikke gjort det siden jeg var lite barn. Samme med min datter. Min sønn på samme alder derimot... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gråte når en slår seg ? Ikke skjedd meg siden jeg fikk to sifre i alderen. Banning ja. Og ikke fordi jeg undertrykker noe heller. Hadde grått om jeg følte for det.

 Slår meg bare ikke å gråte om jeg slår meg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de validerer sine egne følelser gjennom gråt. Det er deres måte å takle det på, ved å sprute ut sin smerte til alle som ser på. Veldig underholdende, not. 

Hvis man tenker maskinmessig er det som en maskin som bråker som et udyr hver gang den må prestere 'litt ekstra'. Mens de selv kjøper seg oppvaskmaskin med lavt desibel-nivå. De selv er litt unntak, lissom. Lissoooom. Egentlig er det som en maskin som stopper opp hele tiden fordi den må rense seg selv og så bare står man der og venter til maskinen er ferdig med å rense seg selv, altså grine og gråte. 

Synes det er ganske respektløst å grine egentlig. 

Anonymkode: e01ba...545

Hvilke kvinner er det du omgås, egentlig? Jeg kjenner ingen kvinner som holder på slik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hulkenxxx skrev:

Kvinner gråter bare de har en dag med press på jobben. Kan ikke telle h or mange ganger damen min har kommt hjem gråtende fordi hun har "stresset" sånn på jobb og hatt så tung dag.

Kvinner er utrolig emosjonelle og mange av dere veldig svak psykisk. Bryter fort ned/sykemelder dere osv

Da tipper jeg at hun enten vantrives på jobb eller muligens er deprimert, alternativt at de har en konflikt gående på arbeidsplassen hennes. Kvinner flest kommer ikke gråtende hjem bare fordi de har hatt en hektisk dag på jobben. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Roci skrev:

Da tipper jeg at hun enten vantrives på jobb eller muligens er deprimert, alternativt at de har en konflikt gående på arbeidsplassen hennes. Kvinner flest kommer ikke gråtende hjem bare fordi de har hatt en hektisk dag på jobben. 

Jo, faktisk. Det er derfor menn er de som har vært oppdagere, utforsket, fordi menn tåler tøffe forhold. Menn biter tennene sammen og tar ting med ro. Kvinner, derimot, blir helt hysteriske, mister fort konsentrasjonen, klarer ikke å fokusere på en oppgave av gangen, lar følelsene få rive i henne. Grunnen heter østrogen. Kvinner styres av hormoner. Ikke stygt ment, men der har menn en kritisk fordel, vi lar oss ikke styre av hormoner og følelser.

Anonymkode: 9fe4b...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, faktisk. Det er derfor menn er de som har vært oppdagere, utforsket, fordi menn tåler tøffe forhold. Menn biter tennene sammen og tar ting med ro. Kvinner, derimot, blir helt hysteriske, mister fort konsentrasjonen, klarer ikke å fokusere på en oppgave av gangen, lar følelsene få rive i henne. Grunnen heter østrogen. Kvinner styres av hormoner. Ikke stygt ment, men der har menn en kritisk fordel, vi lar oss ikke styre av hormoner og følelser.

Anonymkode: 9fe4b...d2c

Kan du vise til seriøs forskning som støtter opp under dette? Du har selvfølgelig rett til å tro eller mene hva du vil, men ikke presenter dine personlige meninger som fakta. 

Endret av Roci
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt er vel jenter mer følsomme enn gutter, pluss at det er store variasjoner. Ingen er lik. Kjenner gutter som har grått når de har skadet seg, selv om de bare fikk et skrubbsår :S  Jeg var skikkelig uheldig og brakk ankelen min noe helt grusomt i romjulen. Smerteterskel over taket, men det gjorde så vondt at det kom tårer både da det skjedde, på akutten og uka før jeg fikk skikkelig sterke smertestillende. 

Konklusjon: Ikke skjær alle over én kam :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hulkenxxx skrev:

Kvinner gråter bare de har en dag med press på jobben. Kan ikke telle h or mange ganger damen min har kommt hjem gråtende fordi hun har "stresset" sånn på jobb og hatt så tung dag.

Kvinner er utrolig emosjonelle og mange av dere veldig svak psykisk. Bryter fort ned/sykemelder dere osv

KANskje du skal lære deg å høre på hva dama di stresser over da se, i stedet for å baksnakke henne i et nettforum - og kalle henne psykisk svak!

Anonymkode: 2d743...ef0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hulkenxxx skrev:

Når jeg skriver men hun ser på er det ikke baksnakking. Calm your titts bro

DET tviler jeg jævlig sterkt på. Kvinner synes ikke at mannfolka kaller dem psykisk svake mens de er klare over det - da går det i såfall over til psykisk misbruk fra din side. Og det er ikke akkurat bedre.

 

og det at du mener ALLE kvinner er svake og griner av å slå seg, viser også bare tegn til at du misbruker dama di psykisk. slike holdninger kommer raskt frem i samtaler i virkeligheten også

Anonymkode: 2d743...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter aldri når jeg slår meg. Det er vel ikke vanlig å gråte av fysisk smerte i voksen alder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Thyra skrev:

Jeg gråter aldri når jeg slår meg. Det er vel ikke vanlig å gråte av fysisk smerte i voksen alder?

For kvinner er det det, jo. For menn, nei. Ikke en gang som gutter. Hvis en gutt griner så er det fordi han ikke fått lære seg å bli en mann. Stakkars alle de gutter som vokser opp med en alenemor...

Anonymkode: 547f7...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, hulkenxxx said:

Bare søk opp østrogen på wikipedia. Der får du alle svarene dine. Så kan du søke opp testosteron i samme slengen. Da begynner du fort å skjønne hvor stor forskjell det er mellom oss og hvor mye tøffere og sterkere både fysisk og mentalt menn er.

Du mente selvfølgelig hvor mye mer aggressive og brautende menn er:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er trygg nok på meg selv til å la meg gråte når ting er vondt. Å vise følelser er veldig menneskelig, men ikke alle tør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra said:

Jeg gråter aldri når jeg slår meg. Det er vel ikke vanlig å gråte av fysisk smerte i voksen alder?

Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg kan ikke komme på at jeg noen gang har sett en voksen kvinne gråte av smerte. Noen ganger ser jeg idrettutøvere gjøre det når de skader seg, både kvinnelige og mannlige, men da tror jeg det er mest fordi de frykter for karrieren sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For kvinner er det det, jo. For menn, nei. Ikke en gang som gutter. Hvis en gutt griner så er det fordi han ikke fått lære seg å bli en mann. Stakkars alle de gutter som vokser opp med en alenemor...

Anonymkode: 547f7...a17

Hvordan vite at dette er en trolletråd;

1: Ts stillet et dumt spørsmål som ikke er sant

2: Folk som svarer motbeviser han med mange eksempler, noen også med eksempler på det stikk motsatte

3: Ts velger å se bort ifra det folk svarer og velger å snakke nedlatende om gutter som mener noe annet en h*n selv eller gjør noe annet enn han selv - og legger skylden på damer og snakker nedlatende om damer i samme slengen

Anonymkode: 2d743...ef0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hulkenxxx said:

det er også en av kvalitetene menn har, men det er igjen, også linket til testosteron, akkurat som menns overlegne fysiske og mentale styrke

 

Kvalitet og kvalitet du. Det kan selvfølgelig være det når det brukes riktig og til rett tid(som i en truende situasjon), men når jeg ser alle dickheadene som brauter og brøler ute på byen kan jeg ikke noe som helst positivt med det. Det ser for meg ut som menn sliter en god del mer med selvbeherskelse og impulskontroll enn kvinner gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...