Gå til innhold

Pasientreiser - hva er din opplevelse? Positiv eller negativ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest denne tråden og bestemte meg for å starte en tråd om Pasientreiser, hvor vi kan dele våre opplevelser.  Både positive og negative.

Min historie er negativ.  Min 75 år gamle mormor fikk for tre år siden diagnosen brystkreft.  Etter operasjon på det lokale sykehuset neste trinn i behandlingen strålebehandling fem ganger i uka på Radiumhospitalet i Oslo, ca en times kjøring fra hjemmet hennes.  Hun ble "offer" for maxitaxi-opplegget til Pasientreiser; hverdagen bestod av å bli hentet hjemme omtrent en time eller mer før hun ville dratt hjemmefra om hun kunne kjørt selv, siden hun var først på rute.  Etter en "sightseeing" for å plukke opp tre til seks andre passasjerer gikk turen innover mot Oslo.

Etter endt behandling måtte hun ofte vente, fra en halvtime til så lenge som to timer, før hun ble hentet av en drosje for hjemtransport, og etter at hun ble hentet skjedde det mange ganger at de måtte ta omveier for å plukke opp andre passasjerer før kursen ble satt mot hjemstedet.  Siden mormor var først til å bli hentet var hun også som regel sistemann som ble satt av, etter nok en "sightseeing".

Dette var en stor ekstrabelastning for mormor i en allerede vanskelig situasjon.  Hun var alvorlig syk og formen var på bunn.  Å sitte i en maxitaxi dobbelt så lenge som nødvendig hver vei til/fra behandling samt unødvendig mye venting både før og etter behandling var slitsomt og tæret veldig på henne.  

Pasientreiser har stort forbedringspotensiale i forhold til å tenke på pasientenes beste.

Anonymkode: 5b59c...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...