Gå til innhold

Regne ut restskatt/penger til gode for 2017?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jo året passert og jeg har fått endelig lønnsoppgave (eller hva det heter) for hele 2017 fra arbeidsgiver. Jeg har ikke papirene foran meg her og nå, men der vil det vel stå hva jeg har tjent i brutto inntekt, hvor mye skatt som er betalt osv.

I tillegg vil det være mulig å sjekke nettbank for å se hva renteutgifter på boliglån har vært gjennom året, borettslaget har tilsendt info om renter betalt på fellesgjeld, jeg har spart 25000kr på BSUen. I tillegg har jeg noen små renteinntekter på sparepengene.

Ellers har jeg ingen andre fradrag eller skattepliktige inntekter, ingen fradrag for reiseavstand, ingen formue pga jeg har boliggjeld osv. Det kommer noen brev med info om penger i pensjonsfond fra forskjellige arbeidsforhold som pleier å gå i bosset (usikker på om de gir noe utslag på skatten). I prinsippet skal det vel nå være mulig å regne grovt ut hvor mye skatt man får tilbake, eller får i baksmell. Men hvordan skal oppstillingen av regnestykket være? Er det ting jeg ikke har tenkt på? Er det ikke et slags "minstefradrag" som skal taes med? Hvilken skattetabell jeg hadde i 2017 regner jeg med at ikke spiller noen rolle? Den var vel bare for å estimere skatt basert på forventet inntekt, nå er det jo snakk om å regne ut hva som faktisk BLE inntekten og skatten til slutt.

Tenker da ikke å regne presist frem til nøyaktig antall kroner og øre, men bare et grovt estimat med en grei feilmargin bare for å vite sånn ca. hvor jeg havner. Om vi snakker å gå ut i omtrent null (pluss/minus 2000kr). Eller om jeg kan forvente 10000, 20000, 30000kr enten i baksmell eller tilbake (pluss/minus 2000kr margin) osv.

Anonymkode: 20e27...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...