Gå til innhold

Jeg er så usikker på om jeg burde selge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i ett økonomisk uføre.Jeg kjøpte ett hus for 2 år siden .Som var i mye dårligere stand enn jeg trodde .Jeg har pusset opp badet for 250 000 kr. FORDI jeg måtte..Sitter med rest gjeld på det på 70 000 kr.Har i tillegg brukt en polakk som har ødlagt huset litt.Reperasjon av dette er på ca.15 000 kr ( det må fikses før ett evnt.salg av bolig) i tillegg fikk jeg endel anmerkninger nå fra eltilsynet på det elektriske annlegget.Med frist til å utbedre på 4 mnd. Regner med det også kommer på 15 000 kr. Dette må jo fikses før salg.Problemet er at jeg ikke har noen penger til disse tingene som må fikses.Ligger mange 1000 bakpå med mastercard gjeld.Fordi det er så mye utgifter.   Grunnen til at jeg liger bakpå er at jeg hver mnd har prøvd å betale så mye som mulig på gjelden på badet..  Men nå går det snart ikke lenger.Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: f99c8...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det hadde vært godt å fått betalt ut gjelden hvis jeg solgte .Og funnet noe litt rimeligere.Men det er mange å tenke på oppi dette her jeg har barn og katt .Barn på ni år. 

Anonymkode: f99c8...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du bakt inn Mastercardgjelden i boliglånet? Da slipper du de skyhøye  rentene som det er på mastercardgjelden. Hør med banken om dette. Pengene har jo gått til nødvendig arbeid med huset.

Anonymkode: 47903...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtal et møte med din lånerådgiver i banken din (der du har boliglånet), og spør om det med å bake inn den andre gjelden i boliglånet.

Anonymkode: 47903...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mulig å søke om å få avdragsfrihet på boliglånet for en periode (f.eks 2 år).

Anonymkode: 47903...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er jo også mer verdt nå enn da du kjøpte det, ettersom du har pusset opp badet. Det er også viktig å nevne for lånerådgiveren. Om du får taksert huset på nytt, vil høyere verdi på huset kunne bidra til at du får ta opp ekstra lån i boliglånet ditt.

Anonymkode: 47903...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^^ Det er sikkert flere som har gode råd til deg, trådstarter. Denne tråden burde kanskje vært postet under forbruker/økonomi for å få flere svar?

Anonymkode: 47903...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...