Gå til innhold

Far ønsker full foreldreansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sanksjoner må jo inngå i avtalen. Dere ber om foreldreansvar, som jo er en formell sak. Hvis mor ikke skriver under blir det rettssak. På denne måten får hun komme litt unna det hele uten sak, dvs får muligheter til det. 

Anonymkode: abec4...aae

Det var lurt - TS, forsøk dette.

Anonymkode: e4044...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er kvinne. Enkelt og greit. Slik fungerer vårt rettssystem.

Anonymkode: aad77...805

Åh nei store endringer!                              Det finnes fedre i vår "likestilte" land som vet å bruke sin rett, posisjon til å oppnå det de ønsker! Helst styre skuta med barna ombord - meir eller mindre uten mor! 

Hver sak har sin historikk og barnets beste går foran alt! 

Anonymkode: 37dee...f18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann ønsker nå fullt foreldreansvar, da mor uansett ikke tar del i lillemor. Jeg vet det er fryktelig vanskelig å få til dette i utgangspunktet - sikkert enda verre for far. Så - hva synes dere vi burde gjøre? Kommer vi noen vei ved å ta dette til retten? Skal nevnes at vi har tilbud fra barnevernet fra 2 kommuner om å vitne i vår favør. 

Min mann ønsker nå fullt foreldreansvar, da mor uansett ikke tar del i lillemor.

Jeg har lest noen få innlegg hvor far alltid blir skrytt opp i himmlelen når de gjør det som er en selvfølge - man passer på kidsa sine. TS; dette er ikke rettet til deg - men de som alltid holder kjeft når det er mor som stiller de samme spørsmålene. Det er ikke en selvfølge at far tar vare på kiddo - det er forventet.

Full foreldreansvar er tøft, men slik er en generell krig. Noen ganger må man stå på kravene for dem svake. Full foreldrerett vekk fra en som i dag ikke evner å ta vare barnet sitt, det er noe burde gå for. Sørg bare for at mor har en mulighet til å returnere i barnets liv hvis hun blir edru. Sørg også for å ha den skepsisen man burde ha - for barnets skyld.

Anonymkode: 36569...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få tak i feks pass, om man er ute i litt god tid. Bare dokumeter ovenfor politi at hun ikke svarer/møter for å skrive under, så gir de barnet pass.

Anonymkode: 95149...9da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann ønsker nå fullt foreldreansvar, da mor uansett ikke tar del i lillemor.

Jeg har lest noen få innlegg hvor far alltid blir skrytt opp i himmlelen når de gjør det som er en selvfølge - man passer på kidsa sine. TS; dette er ikke rettet til deg - men de som alltid holder kjeft når det er mor som stiller de samme spørsmålene. Det er ikke en selvfølge at far tar vare på kiddo - det er forventet.

Full foreldreansvar er tøft, men slik er en generell krig. Noen ganger må man stå på kravene for dem svake. Full foreldrerett vekk fra en som i dag ikke evner å ta vare barnet sitt, det er noe burde gå for. Sørg bare for at mor har en mulighet til å returnere i barnets liv hvis hun blir edru. Sørg også for å ha den skepsisen man burde ha - for barnets skyld.

Anonymkode: 36569...c6e

Nettopp. Når far er den som tar ansvar for avkommet, da er han en helt. Om mor er den som tar seg av barna - ja, da er hun en snyltende alenemor som med sitt ufordragelige og hensynsløse vesen har trumfet igjennom og fullført svangerskap som den andre parten sannsynligvis ikke var enig i. Ja ja...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem å få tak i feks pass, om man er ute i litt god tid. Bare dokumeter ovenfor politi at hun ikke svarer/møter for å skrive under, så gir de barnet pass.

Anonymkode: 95149...9da

Burde ikke P være noe skeptisk i situasjoner der en forelder ikke skriver under/signerer? 

Kan jo hende årsaken til signaturnekt er berettiget? 

Anonymkode: e4044...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Nei det gjør ikke politet lengre. Det blir også umulig for barnet å få bankkort før det fyller 18 år, skulle ungen få lyst til å ta et år i utlandet før det fyller 18 år er dette også umulig da det ikke får pass. Flytting blir vanskelig og store medisinske avgjørelser blir vanskelig. Gå inn for at han får foreldreansvaret alene. Her har ikke ungen min hatt kontakt med far på 5 år. Vi har prøvd alt med null respons. Ungen som nå er ungdom har ikke fått en skarve SMS hverken til jul eller bursdag, mens far har motatt uendelig mange ubesvarte SMS, tlf, tegninger, gaver til jul, gaver til farsdag, gaver til jul, beskjed på tlf svarer, brev og tlf fra både barnevern, familievernkontor, helsesøster, bup, skole og politi uten respons. Far VIL ikke gi fra seg foreldreansvaret fordi han rett og slett VIL være vanskelig. Hans ord er Hvorfor skal han si fra seg noe som heldst da han ikke får noe ut av det. Hilsen ei som akkurat har startet den prosessen! 

Anonymkode: 4d7f9...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bor hos oss 100%. Far har full omsorgsrett med de har fortsatt delt foreldreansvar. 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Etter sånn jeg har forstått det så mister man nesten aldri foreldreansvar. Selv om man sitter i fengsel eller barnevernet har plassert barnet i fosterhjem som en varig løsning. Ved omsorgssvikt så mistes omsorgsretten, men ikke foreldreansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det så tenker jeg at det er en kamp dere må ta uansett sannsynlighet.

Men hun kommer nok ikke til å miste rett til noe samvær(på sikt også kanskje mer)- men det er jo i barnets interesse også om hun klarer stable seg på beina igjen. 

 

Anonymkode: 5f2e9...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør ikke politet lengre. Det blir også umulig for barnet å få bankkort før det fyller 18 år, skulle ungen få lyst til å ta et år i utlandet før det fyller 18 år er dette også umulig da det ikke får pass. Flytting blir vanskelig og store medisinske avgjørelser blir vanskelig. Gå inn for at han får foreldreansvaret alene. Her har ikke ungen min hatt kontakt med far på 5 år. Vi har prøvd alt med null respons. Ungen som nå er ungdom har ikke fått en skarve SMS hverken til jul eller bursdag, mens far har motatt uendelig mange ubesvarte SMS, tlf, tegninger, gaver til jul, gaver til farsdag, gaver til jul, beskjed på tlf svarer, brev og tlf fra både barnevern, familievernkontor, helsesøster, bup, skole og politi uten respons. Far VIL ikke gi fra seg foreldreansvaret fordi han rett og slett VIL være vanskelig. Hans ord er Hvorfor skal han si fra seg noe som heldst da han ikke får noe ut av det. Hilsen ei som akkurat har startet den prosessen! 

Anonymkode: 4d7f9...141

Wow. Jeg forstår ikke at mennesker kan gjøre sånt mot sitt eget barn. Tusen takk for svar. 

Anonymkode: c8cbd...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du beskriver det så tenker jeg at det er en kamp dere må ta uansett sannsynlighet.

Men hun kommer nok ikke til å miste rett til noe samvær(på sikt også kanskje mer)- men det er jo i barnets interesse også om hun klarer stable seg på beina igjen. 

 

Anonymkode: 5f2e9...c86

Det er det vi håper på. Vi ønsker jo at frøkna kan få være med mor på sikt. Om ikke 50% så ihvertfall 20 %. Vi sliter med at hun ikke gjør det nå, og heller ikke viser interesse eller iniativ. Men kanskje en avtale? Så lenge hun ikke er mulig å få tak i, så kunne hun f.eks skrevet fra seg foreldreansvaret nå, for så å få det tilbake når hun leverer rene urinprøver over tid, fått seg leilighet og det som trengs. For å forenkle situasjonen til både vår familie og mor.

 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann ønsker nå fullt foreldreansvar, da mor uansett ikke tar del i lillemor.

Jeg har lest noen få innlegg hvor far alltid blir skrytt opp i himmlelen når de gjør det som er en selvfølge - man passer på kidsa sine. TS; dette er ikke rettet til deg - men de som alltid holder kjeft når det er mor som stiller de samme spørsmålene. Det er ikke en selvfølge at far tar vare på kiddo - det er forventet.

Full foreldreansvar er tøft, men slik er en generell krig. Noen ganger må man stå på kravene for dem svake. Full foreldrerett vekk fra en som i dag ikke evner å ta vare barnet sitt, det er noe burde gå for. Sørg bare for at mor har en mulighet til å returnere i barnets liv hvis hun blir edru. Sørg også for å ha den skepsisen man burde ha - for barnets skyld.

Anonymkode: 36569...c6e

Tusen takk! Det er akkurat dette vi ønsker. 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vi håper på. Vi ønsker jo at frøkna kan få være med mor på sikt. Om ikke 50% så ihvertfall 20 %. Vi sliter med at hun ikke gjør det nå, og heller ikke viser interesse eller iniativ. Men kanskje en avtale? Så lenge hun ikke er mulig å få tak i, så kunne hun f.eks skrevet fra seg foreldreansvaret nå, for så å få det tilbake når hun leverer rene urinprøver over tid, fått seg leilighet og det som trengs. For å forenkle situasjonen til både vår familie og mor.

 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Det å si fra seg foreldreansvaret er for drastisk: da får hun det mest sannsynlig ikke tilbake...

Derimot kan hun si ifra seg hva som heter «delt foreldreansvar». 

 

Anonymkode: e4044...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt - TS, forsøk dette.

Anonymkode: e4044...1bd

Tror du og alle dere andre at man bare går til domstolen uten å gjøre forarbeidene? 

Om og i tilfelle hvilken advokat som vil ta ut stevning i en slik sak som denne, ja det navnet vil jeg se. Og om en adcokat tar ut stevning, så er det ikke sikkert at forberedende dommer slipper saken inn i domstolen uten at advokaten kan vise til at grundig forarbeid for å forhindre at saken havner i domstolen, er gjort 

På dette forumet er det som om mange tror at ja, gå til rettssak det var lurt, jippi. Ingen synes å tenke på eller vite hva som skal til før man kan starte en rettssak eller hvordan og hvem som starter en rettssak i praksis. Heller ingen synes å tenke over hva den som starter en rettsprosess må stille med av penger, før saken og om saken tapes. 

Advokater kan heller ikke jobbe eller kommanderes av klientens ønsker stikk i strid med både lover og regler, slik forumbrukerne ofte mener og tror. 

Denne typen tråder brukes ofte i undervisning på ulike kurs, seminarer ol. for å trekke frem folks mangelende kunnskap og forståelse av systemet og av jus. Så gratulerer til dere alle for å ha skap en god tråd til det formålet, om ikke annet. 

Jeg blir ofte flau på forumets vegne når denne typen tråder blir vist på storskjerm. 

Anonymkode: aaf8d...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at far ønsker fult foreldreansvar når mor gjør seg vanskelig å få tak i, hun må tross alt skrive under om barnet skal ha pass, henvises til PPT, opereres osv. 

I en sak jeg kjenner ble far fradømt foreldreansvar nettopp fordi han nektet å skrive under på alt, gjorde seg vanskelig og ikke handlet til barnets beste. Han fikk fremdeles samværsrett med tilsyn da. Det må avgjøres i retten så jeg ville kontaktet en advokat som spesialiserer seg på familierett. 

Anonymkode: 5c005...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde ikke P være noe skeptisk i situasjoner der en forelder ikke skriver under/signerer? 

Kan jo hende årsaken til signaturnekt er berettiget? 

Anonymkode: e4044...1bd

Joda, politiet tar en vurdering på det i alle saker før de innvilger pass på tross av den andre forelderens manglende samtykke. Dvs, de sjekker om det er bestilt billett begge veier, vurderer lengden på reisen, om det er en reell fare for kidnapping, om det finnes annen familie i det landet osv. I denne saken er det jo opplagt at det ikke er for å kidnappe barna, og da ville pass blitt innvilget. 

Anonymkode: 0cc7b...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å si fra seg foreldreansvaret er for drastisk: da får hun det mest sannsynlig ikke tilbake...

Derimot kan hun si ifra seg hva som heter «delt foreldreansvar». 

 

Anonymkode: e4044...1bd

Hva blir forskjellen? Om hun sier fra seg delt foreldreansvar, er ikke det foreldreansvaret hennes? 

Anonymkode: c8cbd...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usannsynlig at far vil få fullt foreldreansvar. Det er svært uvanlig at man fratar en forelder dette mot dens vilje, selv der en forelder er så godt som fraværende i barnets liv. Far har allerede daglig omsorg og har derfor også beslutningsmyndighet i forhold til barnet. Det er ikke nødvendig å frata mor foreldreansvaret og å gå til rettssak for dette vil sannsynligvis føre med seg store utgifter uten ønsket utfall.

Anonymkode: 0d4ed...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...