Gå til innhold

Rare og irriterende ting foreldrene deres gjør hvem er hos deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så var det vinterferie og en stafett av foreldre/svigerforeldre på besøk. 

Jeg gleder meg til hverdagen kommer. 

De... 

Gir barna sjokolade før middag. 

Starter støvsugeren utenfor rommet til barnet som skal sove. 

Skal bare dusje litt og okkuperer deretter husets eneste bad i over en time like etter barnas leggetid. 

Pappa tar alltid laderen min. For hans er i kofferten og min stod jo i. Jeg hentet.en reserve en dag.og meste kveld ladet han sin tlf og sitt nettbrett på disse to. Sukk. 

Mater hunden, når den allerede har fått. 

Fyller kjøleskapet med masse pålegg de liker, og ikke har plass til å ta med noe hjem ennå vi er ærlige om at vi ikke spiser det. 

Ser på irriterende program på TVen og styrer fjernkontrollen totalt. 

Okkuperer vaskemaskinen med noen få plagg uten å spørre om noen hadde tenkt å bruke den. 

Anonymkode: 1adde...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting jeg aldri forstår meg på er hvorfor svigerforeldre må bråke sykt mye når du legger eller akkurat har lagt barna.. skjønner jo at de driter i at du må styre lenge for å få barna til å sovne i det bråket. Og må styre på om de våkner. Men selv klager de på bråk om morningen når de vil sove.. selv om vi prøver å være stille 2timer så vi ikke vekker alle.. 

Anonymkode: 22f2b...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg over mangt og mye da foreldrene mine var hos meg. Nå er jeg glad jeg ikke sa noe, for de er ikke her lenger.

Anonymkode: a26a5...69c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så var det vinterferie og en stafett av foreldre/svigerforeldre på besøk. 

Jeg gleder meg til hverdagen kommer. 

De... 

Gir barna sjokolade før middag.

De dør ikke av det. Hverdagen teller mest.

Starter støvsugeren utenfor rommet til barnet som skal sove. 

Hvorfor i all verden gjør gjester husarbeid?

Skal bare dusje litt og okkuperer deretter husets eneste bad i over en time like etter barnas leggetid. 

Hver dag?

Pappa tar alltid laderen min. For hans er i kofferten og min stod jo i. Jeg hentet.en reserve en dag.og meste kveld ladet han sin tlf og sitt nettbrett på disse to. Sukk. 

Og problemet er....? Når den ene dingsen hans har nok strøm til ikke å dø, kan dere vel lade på skift.

Mater hunden, når den allerede har fått. 

Igjen....neppe hver dag. Og så kan jo du bare la være å mate den. 

Fyller kjøleskapet med masse pålegg de liker, og ikke har plass til å ta med noe hjem ennå vi er ærlige om at vi ikke spiser det. 

Ta med på jobb, gi bort, kaste, bruke i matretter?

Ser på irriterende program på TVen og styrer fjernkontrollen totalt. 

Skru nå av hele tven og prat sammen, spill kort, lek mimelek! Eller gå deg en tur når du er så heldig å ha barnevakt på kveldstid.

Okkuperer vaskemaskinen med noen få plagg uten å spørre om noen hadde tenkt å bruke den. 

Du klarer vel vente med å vaske klær en times tid?

Anonymkode: 1adde...8d3

 

Anonymkode: 2cee6...34b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, men pappa har det med å skulle oppdra meg litt hver gang vl møtes. Kan foreksempel få beskjed om å slutte å være så mye på tlf (sjekker mail og nyheter), komme meg i seng, spise opp maten min og slike typiske ting foreldre sier til tenåringene sine. Jeg er 45 år og har voksne barn selv, pappa er 80 og sprek som en ungfole😂. Havner fort foreldre/ tenårings fella vi. Jeg elsker foreldrene min ❤️ 

Anonymkode: 7edcd...c78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som du ikke bør tilbringe tid med familien din hvis det virkelig er så forferdelig.

Anonymkode: fc6ba...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bor heldigvis så nær at de ikke trenger å overnatte når de er på besøk. :P De er veldig gjester den korte stunden de er her, legger seg ikke borti noe og rekker vel ikke å irritere så mye. Det eneste må vel være at de av og til drar opp mobilen og blir opptatt med den mens jeg og mannen prøver å føre en samtale med dem.

Svigers er et kapittel for seg selv. De okkuperer sofaen og fjernkontrollen 24/7, og det er for så vidt greit nok. Det som er frustrerende er at de ser barnebarna en uke i året og knapt enser dem i løpet av den uka. Barna prøver å få deres oppmerksomhet, men alt de oppnår er kjeft. Hadde gladelig tatt en sjokolade før middag i stedet. ;) Ikke bidrar de med noe som helst heller, men det hadde også vært helt greit hvis de bare hadde giddet å bry seg litt om barna... De legger seg ikke borti ting på den måten at de overkjører oss ved å gjøre ting selv da, bare ved å sitte i sofaen og kjefte for alt vi ikke gjør "riktig" i deres øyne.

Anonymkode: 3b7b8...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting, men pappa har det med å skulle oppdra meg litt hver gang vl møtes. Kan foreksempel få beskjed om å slutte å være så mye på tlf (sjekker mail og nyheter), komme meg i seng, spise opp maten min og slike typiske ting foreldre sier til tenåringene sine. Jeg er 45 år og har voksne barn selv, pappa er 80 og sprek som en ungfole😂. Havner fort foreldre/ tenårings fella vi. Jeg elsker foreldrene min ❤️ 

Anonymkode: 7edcd...c78

Glemte å fortelle at pappa også ber meg slå av tv og slutte å ligge på sofaen! Mamma ler og himler med øynene 😂 

Anonymkode: 7edcd...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bor heldigvis så nærmt at overnatting aldri er aktuelt. Hadde nok blitt halvgal av pappa om han skulle bodd hos meg, om man skal dømme etter hvordan han er når vi er på hytten sammen. Klassiker: tv'en skal stå på, på noe sport, selv om han sitter og har sovnet fra det (og han klarer klumholde på kontrollen selv i søvne). 

Svigers bor så langt borte at de må overnatte. Det mest slitsomme der er at de overhodet ikke finner på noe selv, de skal underholdes av oss hele tiden. De kan ikke dra ut aleine - de tør ikke kjøre her i byn, de tør ikke ta bussen, og å GÅ noe sted er galskap. Ikke kan vi kjøre dem et sted og sette dem av heller, for svigermor er overbevist om at de kommer tli å gå seg vill, selv om de har mobil til å ringe etter oss om de roter seg vekk. Selv inne på det lokale, lille kjøpesenteret er det livsfarlig å gå uten guide.. Ikke har de med seg noe å gjøre på, som bøker, blader, strikketøy, noe som helst. De bare sitter der og glor til vi finner på noe vi kan gjøre på. 

Anonymkode: ef94f...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og vips en dag så er de ikke lengre.....

bedre å svelge noen kameler mens de fortsatt er her....

Anonymkode: 61d2d...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

......og vips en dag så er de ikke lengre.....

bedre å svelge noen kameler mens de fortsatt er her....

Anonymkode: 61d2d...481

Jeg gjør ikke annet enn å svelge kameler. Det går fint an å irritere seg i det stille (og på forum) likevel.

Anonymkode: 3b7b8...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...