Gå til innhold

Hjelp jeg har ødelagt håret mitt!?!


Annonym1

Anbefalte innlegg

På forhånd: Vær så snill ikke fortell meg at dette var dumt eller noe, det har jeg straffet meg selv med tusen ganger nå.

Jeg har akkurat farget hele håret med den lyseste fargen (ikke bleking). Men jeg har tydligvis sittet for lenge. Håret er tyggis fra halsen og ned, jeg kan dra det fra hverandre😭 

Er det noe jeg kan gjøre for å redde noe av lengden?? Ingen butikker som er åpne her nå. Jeg har mer igjen fra den balsamen man får med i fargepakken også har jeg en billig hårkur fra loreal som det står caring balm treatment på.

Sitat

 

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til en frisør i morgen, tror frisør vil foreslå å klippe håret ditt.  Ikke gre håret ditt noe mer i dag. La det hvile.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp lang bob i morra 😊 Superfin frisyre som redder tyggishåret.

Anonymkode: 3e3c5...bb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør mer med håret, dra til en frisør i morgen. Du må nok klippe det som er ødelagt 

Anonymkode: c7795...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klipp lang bob i morra 😊 Superfin frisyre som redder tyggishåret.

Anonymkode: 3e3c5...bb4

Ja det blir vel til det.. Var det jeg hadde før også, har spart i nesten 3 år, og har hår like over rumpa nå.  Men prøver å tenke at det er BARE hår😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mortem skrev:

https://www.blivakker.no/product/201516/redken-extreme-strength-builder-plus-250ml-

 

https://www.blivakker.no/product/2544/redken-extreme-anti-snap-leave-in-treatment-240ml-

 

Disse to redda håret mitt :) Trengte ikke klippe noe og så forbedring etter et par måneder. Absolutt verdt å prøve før du klipper deg.

Jeg føler jeg bare trenger det NÅ, har ikke mulighet å få tak i det før neste uke, skal bort i helga. Men hva tror du om å sove med den hårkuren jeg har i natt? Eller burde jeg bare la det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Annonym1 said:

Ja det blir vel til det.. Var det jeg hadde før også, har spart i nesten 3 år, og har hår like over rumpa nå.  Men prøver å tenke at det er BARE hår😊

Jøss så fort det vokser da, mitt vokser ikke så fort.

Anonymkode: f16fa...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Annonym1 skrev:

Jeg føler jeg bare trenger det NÅ, har ikke mulighet å få tak i det før neste uke, skal bort i helga. Men hva tror du om å sove med den hårkuren jeg har i natt? Eller burde jeg bare la det være.

Tror ikke det skader akkurat..Bare husk å ikke gjør noe med håret når det er vått, ikke gre det, ikke gni det med håndkle osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så fort det vokser da, mitt vokser ikke så fort.

Anonymkode: f16fa...823

Ja, heldig med det. Akkurat derfor jeg vil ha langt hår. Når jeg har en kortere frisyre må jeg til frisøren ofte, det er litt masete og dyrt syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sov med hårkur og la håret være i en flette over natten. Det er bedre å ha det i flette enn at det blir gnidd i puta hele natta. Skyll ut kuren i lunket vann i morgen, varmt vann er verre for håret, lufttørk ikke føn. Dersom det blir bedre så kjøp en god hårkur i morgen og kur håret et par netter til. Jeg har en favorittkur som faktisk er billig, den er fra Aussie og selges hos Vita og Cubus.

1525635.JPG

Anonymkode: 19251...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

jeg ville heller dynket håret godt i hårkur, og festet et håndkle rundt hodet enn å flette det. Det er ikke bra å dra unødvendig i håret akkurat nå. Skyll det godt ut med kaldt vann, og la det lufttørke.

 

Det kommer dessverre ikke til å bli bra til i morgen, så den tanken må du legge fra deg nå. Slike skader tar lang tid å reparere. Unn deg en frisørtime i morgen. Om du så må klippe det, så er det heldigvis ikke hele håret. Det vokser ut igjen etterpå, og forklarer du problemet til frisøren så klarer de sikkert å skvise deg inn og lage en råflott kort bob til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Mortem skrev:

https://www.blivakker.no/product/201516/redken-extreme-strength-builder-plus-250ml-

 

https://www.blivakker.no/product/2544/redken-extreme-anti-snap-leave-in-treatment-240ml-

 

Disse to redda håret mitt :) Trengte ikke klippe noe og så forbedring etter et par måneder. Absolutt verdt å prøve før du klipper deg.

Samme her. Beste som finnes 

Anonymkode: fc870...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Reputation skrev:

jeg ville heller dynket håret godt i hårkur, og festet et håndkle rundt hodet enn å flette det. Det er ikke bra å dra unødvendig i håret akkurat nå. Skyll det godt ut med kaldt vann, og la det lufttørke.

 

Det kommer dessverre ikke til å bli bra til i morgen, så den tanken må du legge fra deg nå. Slike skader tar lang tid å reparere. Unn deg en frisørtime i morgen. Om du så må klippe det, så er det heldigvis ikke hele håret. Det vokser ut igjen etterpå, og forklarer du problemet til frisøren så klarer de sikkert å skvise deg inn og lage en råflott kort bob til deg

Nå har jeg akkurat hatt i kur, den skal få være i til i morgen tidlig. Jeg har egentlig ikke mulighet til å dra til frisøren før neste uke. Er det dumt å vente til da? Tror dere det blir verre hvis jeg ikke drar dit med en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill produktene fra redken som det er linket til over. De er kjempegode! Aller helst bør du nok klippe det, men det er verdt forsøket å prøve :)

Lykke til :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, Sirah said:

Bestill produktene fra redken som det er linket til over. De er kjempegode! Aller helst bør du nok klippe det, men det er verdt forsøket å prøve :)

Lykke til :D 

Redken torturerer dyr så hold dere unna det møkkamerket.

Anonymkode: ecf49...98b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Annonym1 skrev:

På forhånd: Vær så snill ikke fortell meg at dette var dumt eller noe, det har jeg straffet meg selv med tusen ganger nå.

Jeg har akkurat farget hele håret med den lyseste fargen (ikke bleking). Men jeg har tydligvis sittet for lenge. Håret er tyggis fra halsen og ned, jeg kan dra det fra hverandre😭 

Er det noe jeg kan gjøre for å redde noe av lengden?? Ingen butikker som er åpne her nå. Jeg har mer igjen fra den balsamen man får med i fargepakken også har jeg en billig hårkur fra loreal som det står caring balm treatment på.

Hjelp!!!

Ser ikke bilde ? Håret blir tyggis av all farge som inneholder litt bleking også. Husk at håret er veldig skjørt når det er vått og du har behandlet det med farge, da blir det tyggis om du er for hard mot håret ditt. Vær veldig forsiktig så du ikke drar det nedover så det blir helt ødelagt. Ikke rør det, det er kanskje for sent nå som du ikke har en ordentlig kur eller noe med keratin i. Og da må du enten klippe det eller så kan du prøve å kure det intensivt og bruke produkter, ingen varmeredskaper og gre veldig pent. Mange flekker tak i håret med børsten når de grer det for å få ut flokene. Når du tørker det så bare ha håndkleet rundt og ikke gnikk.

Anonymkode: cc8ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke bilde ? Håret blir tyggis av all farge som inneholder litt bleking også. Husk at håret er veldig skjørt når det er vått og du har behandlet det med farge, da blir det tyggis om du er for hard mot håret ditt. Vær veldig forsiktig så du ikke drar det nedover så det blir helt ødelagt. Ikke rør det, det er kanskje for sent nå som du ikke har en ordentlig kur eller noe med keratin i. Og da må du enten klippe det eller så kan du prøve å kure det intensivt og bruke produkter, ingen varmeredskaper og gre veldig pent. Mange flekker tak i håret med børsten når de grer det for å få ut flokene. Når du tørker det så bare ha håndkleet rundt og ikke gnikk.

Anonymkode: cc8ea...16a

Bruk forresten produkter med oljer i. Sånn som argan og maroccan osv. Det fungerte veldig bra på meg med helt platina hår. De er ikke alltid så dyre heller.

Anonymkode: cc8ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke bilde ? Håret blir tyggis av all farge som inneholder litt bleking også. Husk at håret er veldig skjørt når det er vått og du har behandlet det med farge, da blir det tyggis om du er for hard mot håret ditt. Vær veldig forsiktig så du ikke drar det nedover så det blir helt ødelagt. Ikke rør det, det er kanskje for sent nå som du ikke har en ordentlig kur eller noe med keratin i. Og da må du enten klippe det eller så kan du prøve å kure det intensivt og bruke produkter, ingen varmeredskaper og gre veldig pent. Mange flekker tak i håret med børsten når de grer det for å få ut flokene. Når du tørker det så bare ha håndkleet rundt og ikke gnikk.

Anonymkode: cc8ea...16a

Det var det som var så dumt. Jeg skjønte ikke at håret var sånn før etter jeg hadde dusja, tørket godt med håndkle, gredd og føna håret🙈😩 Men en liten oppdate: Jeg sov med den hårkuren jeg hadde i natt, skylte ut i lunket vann og har latt det lufttørke. Gredd håret veldig forsiktig og flettet det nå, og det ser faktisk ikke så ille ut som jeg forventet. Jeg har bestilt de produktene som ble anbefalt over her. Har planer om å dra til frisøren tidlig neste uke å få klipt bort det værste. Ellers er jeg veldig fornøyd med fargen da, ble veldig lyst 😂 Takk for alle svar her, det dempet angsten😙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...