Gå til innhold

Guds ord - hatprat?


Gjøksuppe

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Tøytigern skrev:

Så har Kristus rettferdiggjort dem og de står opp til et nytt liv i Himmelen. Med Gud i nærheten.

Fikk du ikke med deg at professor Hegstad har avlyst himmelen og stemplet den ideen som mer eller mindre overtro? Det er bare en regenerert jord som er i vente, ingen himmel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det står ganske svart på hvitt, jeg. Det blir for tynt å skylde på fortolkning, for hvordan kan du vite at det ikke var sånn det var ment å tolkes? 

Anonymkode: e0210...12f

Jeg vil ikke tolke verset til å bety noe annet enn hva det sier, hva jeg mente var at beskrivelsen der ikke er dekkende for det faktiske verset det vises til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg vil ikke tolke verset til å bety noe annet enn hva det sier, hva jeg mente var at beskrivelsen der ikke er dekkende for det faktiske verset det vises til. 

Isåfall går du bare rundt grøten og prøver å vri deg unna spørsmålene mine. Kan du stå inne for dette her? Hvis ikke, vil ikke det si at du også er et nærtagende og selvopphøyende snøflak som du så fint kaller det?

Anonymkode: e0210...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Isåfall går du bare rundt grøten og prøver å vri deg unna spørsmålene mine. Kan du stå inne for dette her? Hvis ikke, vil ikke det si at du også er et nærtagende og selvopphøyende snøflak som du så fint kaller det?

Anonymkode: e0210...12f

Jeg sier jo ganske så tydelig at jeg tror hele Bibelen er Guds ufeilbarlige Ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En gave til de gale? Man er vel litt gal om man tror på noe overnaturlig, eller hva? 

Anonymkode: 87077...b5e

Må man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo bibelen fylt til randen med usannsynligheter, så at folk har problemer med å tro det som står der er vel ikke vanskelig å begripe. 

Anonymkode: e0210...12f

Spesielt om de aldri leser den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Fikk du ikke med deg at professor Hegstad har avlyst himmelen og stemplet den ideen som mer eller mindre overtro? Det er bare en regenerert jord som er i vente, ingen himmel. 

Jeg har fått med meg hva han sier, ja. Og han sier ikke det du tolker det til. "Himmelen er ikke et fysisk sted." Det betyr ikke at etterlivet med Gud er avlyst. Regenerert jord? Jepp. Les Johannes Åpenbaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg sier jo ganske så tydelig at jeg tror hele Bibelen er Guds ufeilbarlige Ord.

Hvor tydelig du sa det kan vel diskuteres. Med andre ord mener du at å steine homofile og jødeforfølgelse er greit, og at barn som banner til foreldrene sine skal drepes. Du har heller ikke noe imot at Jesus mente det var greit å pine og drepe hele byer som ikke brydde seg om det han sa (Snakk om selvhøytidelig drittunge?).

 

6 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Spesielt om de aldri leser den...

Jeg tar ikke feil når jeg sier at det står i bibelen at Jesus både gikk på vannet, gjorde vann til vin, matet en hel by med fem fisk, sto opp fra de døde på den tredje dagen og fløy opp til himmelen? Og at Abraham ble 900 år gammel? Altså hallo mann...

Anonymkode: e0210...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg har fått med meg hva han sier, ja. Og han sier ikke det du tolker det til. "Himmelen er ikke et fysisk sted." Det betyr ikke at etterlivet med Gud er avlyst. Regenerert jord? Jepp. Les Johannes Åpenbaring. 

Når jeg tenker meg om er det ikke så overraskende allikevel, denne besynderlige bibelfortolkningen, når jeg kommer i hug hva disse professorene ved MF lærer. 

«Deretter skal vi som er igjen og ennå lever, bli rykket bort sammen med dem i skyene for å møte Herren i luften. Og så skal vi være sammen med Herren for alltid.»
‭‭1. Tessaloniker‬ ‭4:17‬ ‭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tydelig du sa det kan vel diskuteres. Med andre ord mener du at å steine homofile og jødeforfølgelse er greit, og at barn som banner til foreldrene sine skal drepes. Du har heller ikke noe imot at Jesus mente det var greit å pine og drepe hele byer som ikke brydde seg om det han sa (Snakk om selvhøytidelig drittunge?).

 

Jeg tar ikke feil når jeg sier at det står i bibelen at Jesus både gikk på vannet, gjorde vann til vin, matet en hel by med fem fisk, sto opp fra de døde på den tredje dagen og fløy opp til himmelen? Og at Abraham ble 900 år gammel? Altså hallo mann...

Anonymkode: e0210...12f

Til det første du skriver må vi huske å spørre til hvem, i hvilken tid og med hvilken hensikt det skrives. Det å plukke slike vers og bruke de i dag uten å se de i sammenheng med resten av Bibelen blir galt.

Til det andre: «Men er Kristus ikke reist opp, da er vår forkynnelse ingenting, og den troen dere har, er intet.»
‭‭1 Korinter‬ ‭15:14‬ 

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

«Men er Kristus ikke reist opp, da er vår forkynnelse ingenting, og den troen dere har, er intet.»
‭‭1 Korinter‬ ‭15:14‬ 

Tygg litt mere på den du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Til det første du skriver må vi huske å spørre til hvem, i hvilken tid og med hvilken hensikt det skrives. Det å plukke slike vers og bruke de i dag uten å se de i sammenheng med resten av Bibelen blir galt.

Til det andre: «Men er Kristus ikke reist opp, da er vår forkynnelse ingenting, og den troen dere har, er intet.»
‭‭1 Korinter‬ ‭15:14‬ 

Sammenheng eller ikke, det er jo akkurat det som står der. Du kan ikke forklare det bort. Versene er like ille nå som de ville vært for 2000 år siden.

Hva som står i korintene er forresten revnende likegyldig for meg, jeg er interessert i hva DU mener om det og hvordan du kan tro på det, ikke det en halvgærn mann skrev ned på papyrus tilbake i år pil og bue etter kristus.

Anonymkode: e0210...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenheng eller ikke, det er jo akkurat det som står der. Du kan ikke forklare det bort. Versene er like ille nå som de ville vært for 2000 år siden.

Hva som står i korintene er forresten revnende likegyldig for meg, jeg er interessert i hva DU mener om det og hvordan du kan tro på det, ikke det en halvgærn mann skrev ned på papyrus tilbake i år pil og bue etter kristus.

Anonymkode: e0210...12f

Selv om det en gang var «greit» å drepe tyskere betyr det ikke at det er like «greit» i dag som det var den gang. 

Hva jeg mener om det ene eller andre er nødvendigvis ikke sakelig med mindre det ikke har hold i Bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen, disse trådene ass. Jesus, gud, den hellige ånd, disiplene, apostlene og alt det der er bare eventyr! Fantasifigurer! Faen altså! 

Anonymkode: bbdc3...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fy faen, disse trådene ass. Jesus, gud, den hellige ånd, disiplene, apostlene og alt det der er bare eventyr! Fantasifigurer! Faen altså! 

Anonymkode: bbdc3...e90

Hvorfor plager det deg at andre er opptatt av meningen med livet? Hva er ditt eksistensgrunnlag ut over destruksjon? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor plager det deg at andre er opptatt av meningen med livet? Hva er ditt eksistensgrunnlag ut over destruksjon? 

Hvis en gammel bok er meningen med livet er det noe alvorlig gæli et sted. Alle vet at alt ble til med big bang og at evolusjonen hele tiden har utviklet seg. Jesus og gjengen finnes ikke! Utenom den Jesus som vasker trappeoppgangen min da. 

Anonymkode: bbdc3...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en gammel bok er meningen med livet er det noe alvorlig gæli et sted. Alle vet at alt ble til med big bang og at evolusjonen hele tiden har utviklet seg. Jesus og gjengen finnes ikke! Utenom den Jesus som vasker trappeoppgangen min da. 

Anonymkode: bbdc3...e90

Så livet/ universet oppsto med big bang? Gudsbeviset er langt fra tilbakevist. Big bang forklarer ingenting det er bare en hendelse på tidslinja, det styrker enda Descartes teori.  

Å påsta at de eldste skrifter er uten verdi er vel egentlig ikke noe du mener håper jeg. All vår sivilisasjon bygger på disse skrittene. Dessuten hadde det jo vært fint om du svarte på hvorfor du er til, hva er meningen med ditt liv, har du en hensikt? 

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Bibelen er blitt synonymt med hatprat på KG, dette er skremmende! Hva Gud, universets skaper og opprettholder, har åpenbart i Bibelen er Herrens vilje for oss. Dessverre er dette blitt for sterk kost for dagens snøflaksamfunn hvor alt som måtte støte de nærtagende må sensureres og fordømmes mens ondskapen hylles på åpen gate.

Uten Guds nåde er dere alle fortapt, derfor gir Han dere vederlagsfritt tilgivelse fra alle deres synder, Han gir dere frelse, rettferdiggjørelse og gjenfødelse til et evig himmelsk liv! 

Jesus døde på korset så dere kunne leve, la ikke dette gå dere forbi! 

Vær predikant en anna plass. For endte gang! Ingen bryr seg om det religionpjattet deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Vær predikant en anna plass. For endte gang! Ingen bryr seg om det religionpjattet deres.

Over 30% prosent av verdens befolkning er kristne, om vi medregner de resterende Abrahmittiske religionene er det godt over halvparten av verdens befolkning.

De aller fleste av menneskene på jorda anerkjenner det overmenneskelige, det guddommelige. De leter etter en mening med sin eksistens, og finner denne i Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...