Gå til innhold

Guds ord - hatprat?


Gjøksuppe

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Gud vil straffe dem som har gjort det onde etter deres handlinger, det er det ingen tvil om. Vi skal alle stå til ansvar for hva vi har gjort. 

Altså. Her må jeg innvende før jeg går. For du er en heretiker av rang.

Nei, Gud vil ikke straffe, fordi "Straffen lå på Ham." Kristus sonet med blodet sitt.  Han ble torturert til døde. Respekter det! Slutt å snakke hevngjerrig vås.

Gud bryr seg noe helsikes mye om folks lidelser. Men det er der Han har bedt oss om å steppe inn og være hans hender og vise kjærlighet, gi hjelp og omsorg for folk. Redde folk, hjelpe folk, sykehus, leger, utdannelser osv.

Gud har trukket seg tilbake fra Verden her fordi Han er for hellig til at mennesker som ikke er døde og stått opp igjen i Hans rike kan være sammen med Han. Mennsker må helliggjøres først. Døpe seg, dra på fisking, gjøre sitt beste osv, og deretter ta imot frelsen. Så har Kristus rettferdiggjort dem og de står opp til et nytt liv i Himmelen. Med Gud i nærheten.

Men til da, så er altså Gud ute i periferien og er hellig og det er vi som skal fikse tingene for Han. Det er derfor Han trenger oss... Dessuten trenger Han oss fordi Han skapte oss og elsker oss og hater (!) å ikke være sammen med oss.

På samme måten som jeg trenger kona mi fordi jeg elsker henne... 

Ok?

Ta deg en tur på en bibelskole og få våkna opp litt.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har nyfødte barn gjort galt?

Anonymkode: 71f56...590

Ingen verdens ting, men de er fremdeles under døden slik alle levende vesener på jorden har vært siden fallet. Evigheten er heldigvis så ufattelig mye mer enn dette jordiske øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Ingen verdens ting, men de er fremdeles under døden slik alle levende vesener på jorden har vært siden fallet. Evigheten er heldigvis så ufattelig mye mer enn dette jordiske øyeblikk.

Du er gjøksuppe i ordets rette forstand. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elghund skrev:

Jøss.  Der sa du noe egentlig.  Kanskje bibelen og koranen etc rettslig sett faller inn under hatprat og oppfordring til vold?

Med tanke på hvor nærtagende og selvopphøyende denne snøflakgenerasjonen er forundrer det meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjøksuppe said:

Ingen verdens ting, men de er fremdeles under døden slik alle levende vesener på jorden har vært siden fallet. Evigheten er heldigvis så ufattelig mye mer enn dette jordiske øyeblikk.

Åja, men mo de lever evig etter døden, så gjør det jo ingenting at de lider et helvete gjennom det ene elelr 5 årene de lever på jorden.

Hvilken glede ser gud i 2-åringer som skriker i smerte?

Anonymkode: 71f56...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Med tanke på hvor nærtagende og selvopphøyende denne snøflakgenerasjonen er forundrer det meg ikke.

Vet du at det du bedriver her, ja det er hatprat..?

Jeg er ikke kristen en gang og jeg kan disse elementære tingene som du hopper glatt over, fordi du heller vil snakke om onde mennesker og straff... 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, men mo de lever evig etter døden, så gjør det jo ingenting at de lider et helvete gjennom det ene elelr 5 årene de lever på jorden.

Hvilken glede ser gud i 2-åringer som skriker i smerte?

Anonymkode: 71f56...590

Gud ser ikke noe glede i det i det hele tatt. Det er derfor det er meningen at feks folk skal utdanne seg, bli leger og farmakologer og gi barnet smertestillende og trøst... Fordi Han ikke kan være fysisk tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Altså. Her må jeg innvende før jeg går. For du er en heretiker av rang.

Nei, Gud vil ikke straffe, fordi "Straffen lå på Ham." Kristus sonet med blodet sitt.  Han ble torturert til døde. Respekter det! Slutt å snakke hevngjerrig vås.

Gud bryr seg noe helsikes mye om folks lidelser. Men det er der Han har bedt oss om å steppe inn og være hans hender og vise kjærlighet, gi hjelp og omsorg for folk. Redde folk, hjelpe folk, sykehus, leger, utdannelser osv.

Gud har trukket seg tilbake fra Verden her fordi Han er for hellig til at mennesker som ikke er døde og stått opp igjen i Hans rike kan være sammen med Han. Mennsker må helliggjøres først. Døpe seg, dra på fisking, gjøre sitt beste osv, og deretter ta imot frelsen. Så har Kristus rettferdiggjort dem og de står opp til et nytt liv i Himmelen. Med Gud i nærheten.

Men til da, så er altså Gud ute i periferien og er hellig og det er vi som skal fikse tingene for Han. Det er derfor Han trenger oss... Dessuten trenger Han oss fordi Han skapte oss og elsker oss og hater (!) å ikke være sammen med oss.

På samme måten som jeg trenger kona mi fordi jeg elsker henne... 

Ok?

Ta deg en tur på en bibelskole og få våkna opp litt.

Det er ikke rart «kirken» er forvirret når alle vil forme Gud i sitt eget bilde. Bibelskole er heller ikke noe jeg trakter etter, jeg har for tiden nok med å studere Bibelen på et noe høyere nivå. 

«For vi må alle fram for Kristi domstol, for at hver og en kan få lønn for det han har gjort gjennom sitt liv i kroppen, enten godt eller ondt.»
‭‭2. Korinter‬ ‭5:10‬ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord kan budskapet oppsummeres sånn: Gud skapte deg og elsker deg, straffen lå på Han, ansvaret er ditt for å fikse ting, sett igang og jobb, velkommen til Himmelen.

Quite enkelt og Halleluja.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, men mo de lever evig etter døden, så gjør det jo ingenting at de lider et helvete gjennom det ene elelr 5 årene de lever på jorden.

Hvilken glede ser gud i 2-åringer som skriker i smerte?

Anonymkode: 71f56...590

Gud har ingen glede i urett og lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Gjøksuppe said:

Gud har ingen glede i urett og lidelse.

Så hvorfor står han passivt å ser på?

Anonymkode: 71f56...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Gud har ingen glede i urett og lidelse.

Gå og ta deg noe gjærbakst du nå. En fastebolle eller noe. Og logg av fra forumet før du frustrerer flere folk og skremmer unna dem som du vil misjonere til.

Amen.

Og, ja. Jesus elsker deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor står han passivt å ser på?

Anonymkode: 71f56...590

Fordi Han er så skrekkelig hellig og fordi det er meningen du og jeg skal hjelpe og støtte andre og la være å skape mere dritt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Med andre ord kan budskapet oppsummeres sånn: Gud skapte deg og elsker deg, straffen lå på Han, ansvaret er ditt for å fikse ting, sett igang og jobb, velkommen til Himmelen.

Quite enkelt og Halleluja.

Hvor har du funnet denne guden din? Kanskje det er du som burde vurdere å opprette et nytt trossamfunn da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Hvor har du funnet denne guden din? Kanskje det er du som burde vurdere å opprette et nytt trossamfunn da? 

På det teologiske menighetsfakultetet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

På det teologiske menighetsfakultetet i Oslo.

For uten Skarsune som er en trivelig kar, vil jeg ikke påberope meg noen inngående kjennskap til MF-staben. Men om det er dette de lærer er det jo bekymringsverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt_list.html

Er dette ting du kan står inne for og forsvare? 

Anonymkode: e0210...12f

Selv om noen av redegjørelsene for bibelversene her er misvisende med tanke på fortolkning, og at disse selvsagt må leses slik de er ment å leses, tror jeg fremdeles Bibelen er Guds åpenbarte ord til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Selv om noen av redegjørelsene for bibelversene her er misvisende med tanke på fortolkning, og at disse selvsagt må leses slik de er ment å leses, tror jeg fremdeles Bibelen er Guds åpenbarte ord til oss.

Jeg synes det står ganske svart på hvitt, jeg. Det blir for tynt å skylde på fortolkning, for hvordan kan du vite at det ikke var sånn det var ment å tolkes? 

Anonymkode: e0210...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...