Gå til innhold

Guds ord - hatprat?


Gjøksuppe

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Det å være frelst er noe helt annet enn å være religiøs og kristelig interessert, frelse er ingen prestasjon; det er en gave.

En gave til de gale? Man er vel litt gal om man tror på noe overnaturlig, eller hva? 

Anonymkode: 87077...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Er det Bibelen de ikke tror eller er det den konstruerte ideen om hva Bibelen er de ikke tror? For meg virker det som mange har blitt gitt en mening heller enn å selv ha gjort seg en.

Nå er jo bibelen fylt til randen med usannsynligheter, så at folk har problemer med å tro det som står der er vel ikke vanskelig å begripe. 

Anonymkode: e0210...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gjøksuppe said:

Menneskeheten har brakt døden over seg selv, det var aldri Guds vilje men en konsekvens av menneskets frie vilje. Om vi forurenser drikkevannet vårt så fremtidige generasjoner ikke har rent vann, da er det vi selv som menneskehet, og ingen andre som er skyldig.

Heldigvis ser Herren vår eksistens i et uendelig mye videre perspektiv enn hva vi gjør her i dette øyeblikket som er vårt liv på denne flekken som er jorden i universet.

 

Er det ok at nyfødte barn blir voldtatt eller lider smertefult gjennom dødelige sykdommer fordi mennesker en gang var slemme?

Hva er vitsen med Gud i det hele tatt om han aldri griper inn eller aldri bryr seg?

Anonymkode: 71f56...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Det er mye lettere å holde seg for ørene og lukke øynene mens verden kollapser rundt en, enn å ta inn over seg sannheten. Se bare på verden i dag...

Hvis du fokuserer litt mere på kjærligheten, gleden, den barmhjertige guden, fredsfyrsten, omsorgen og forholdet til din neste så kan det hende budskapet faktisk ble intreressant for folk som ikke har hørt det før..

FYI: Svovel, ild og dommedagsprediken har skjelden tiltrekkende effekt på folk. Ei heller å begynne med hvor syndfulle folk er og hva som er de u-unngåelige konsekvensene av deres syndige handlinger og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du slutte med disse forkynnende gud og jesustrådene dine? Det er så satans provoserende! Gud bedre! 

Anonymkode: bbdc3...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva må til for å bli frelst? Hvorfor mener du at du er frelst? Hva har du, som vi andre ikke har? Og hvorfor har du fått det?

Anonymkode: e0210...12f

Ved å akseptere at du er fortapt uten Guds nåde, etter å ha hørt evangeliet virker Den Hellige Ånd i deg og du er tilgitt alle dine synder, du er frelst, gjenfødt og rettferdiggjøre for Herren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ok at nyfødte barn blir voldtatt eller lider smertefult gjennom dødelige sykdommer fordi mennesker en gang var slemme?

Hva er vitsen med Gud i det hele tatt om han aldri griper inn eller aldri bryr seg?

Anonymkode: 71f56...590

Interessant spørsmål. Jeg tror Gjøksuppen hadde fått bedre respons om han begynte i denne enden og forklarte hva man kan gjøre med lidelsen man ser... Eller den allmektiges relasjoner til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Ved å akseptere at du er fortapt uten Guds nåde, etter å ha hørt evangeliet virker Den Hellige Ånd i deg og du er tilgitt alle dine synder, du er frelst, gjenfødt og rettferdiggjøre for Herren. 

 

Vær så snill... Du angriper dette helt feil.

Du må snakke litt mindre om syndfullhet og mere om at Jesus har lyst til å ta med seg folket på fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tøytigern skrev:

"Du trenger Gud" er heller ingen høydare. "Gud trenger deg" er litt mere interessant for folk.

Men Gud trenger ikke deg, eller meg. Uten Herrens nåde ville vi alle gått i fortapelsen, av oss selv kan vi aldri bli rettferdiggjort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Ved å akseptere at du er fortapt uten Guds nåde, etter å ha hørt evangeliet virker Den Hellige Ånd i deg og du er tilgitt alle dine synder, du er frelst, gjenfødt og rettferdiggjøre for Herren. 

 

Dersom man ikke har behov for å føle seg fortapt, ei heller tror på synd, at en skal bli gjenfødt eller har en tro på Gud, så er det ingen vits å bedrive slikt. At du har et slikt behov er greit nok, men ikke tro at alle andre tror det samme som deg. Ei heller har alle andre et behov for å tro på noe overnaturlig, som det å tro på Gud er. 

Anonymkode: 87077...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva må til for å bli frelst? Hvorfor mener du at du er frelst? Hva har du, som vi andre ikke har? Og hvorfor har du fått det?

Anonymkode: e0210...12f

Man må bli med Jesus på fisketur. :) Hvis man har tro på Jesus og vil bli med på fisketur og har lyst til å følge oppfordringene hans, så er frelsen i boks.

Du har fått det rett og slett fordi Gud vil at du skal få det. :)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Men Gud trenger ikke deg, eller meg. Uten Herrens nåde ville vi alle gått i fortapelsen, av oss selv kan vi aldri bli rettferdiggjort.  

Det er akkurat det Gud gjør, for uten folk som deg hadde ikke fantasien om Gud eksistert. Ergo er Gud fortapt uten menneskene.

Anonymkode: e0210...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ok at nyfødte barn blir voldtatt eller lider smertefult gjennom dødelige sykdommer fordi mennesker en gang var slemme?

Hva er vitsen med Gud i det hele tatt om han aldri griper inn eller aldri bryr seg?

Anonymkode: 71f56...590

Gud vil straffe dem som har gjort det onde etter deres handlinger, det er det ingen tvil om. Vi skal alle stå til ansvar for hva vi har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Men Gud trenger ikke deg, eller meg. Uten Herrens nåde ville vi alle gått i fortapelsen, av oss selv kan vi aldri bli rettferdiggjort.  

Ok, du kan ikke din Bibel. Case closed for min del. Vranglære gidder jeg ikke støtte opp om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Bibelen er blitt synonymt med hatprat på KG, dette er skremmende! Hva Gud, universets skaper og opprettholder, har åpenbart i Bibelen er Herrens vilje for oss. Dessverre er dette blitt for sterk kost for dagens snøflaksamfunn hvor alt som måtte støte de nærtagende må sensureres og fordømmes mens ondskapen hylles på åpen gate.

Uten Guds nåde er dere alle fortapt, derfor gir Han dere vederlagsfritt tilgivelse fra alle deres synder, Han gir dere frelse, rettferdiggjørelse og gjenfødelse til et evig himmelsk liv! 

Jesus døde på korset så dere kunne leve, la ikke dette gå dere forbi! 

Jøss.  Der sa du noe egentlig.  Kanskje bibelen og koranen etc rettslig sett faller inn under hatprat og oppfordring til vold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Gjøksuppe said:

Gud vil straffe dem som har gjort det onde etter deres handlinger, det er det ingen tvil om. Vi skal alle stå til ansvar for hva vi har gjort. 

Hva har nyfødte barn gjort galt?

Anonymkode: 71f56...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvis du fokuserer litt mere på kjærligheten, gleden, den barmhjertige guden, fredsfyrsten, omsorgen og forholdet til din neste så kan det hende budskapet faktisk ble intreressant for folk som ikke har hørt det før..

FYI: Svovel, ild og dommedagsprediken har skjelden tiltrekkende effekt på folk. Ei heller å begynne med hvor syndfulle folk er og hva som er de u-unngåelige konsekvensene av deres syndige handlinger og denslags.

Det er i grunn ikke svovelpreken jeg bedriver, da evangeliet jeg forkynner er Guds nåde. Han har rakt ut hånden, om dere bare kunne innse at dere ikke kan svømme.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Ok, du kan ikke din Bibel. Case closed for min del. Vranglære gidder jeg ikke støtte opp om.

Opplys meg gjerne; hvordan Herren den evige, allmektige skaper av alt som er, er avhengig av deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...