Gå til innhold

Saksøkt for å ha spurt forsiktig om å få komme til parkeringsplassen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du uttaler deg ut fra Norske forhold. Saken i tråden er ikke fra Norge og dermed gjelder ikke Norske parkeringsregler verken for ambulansen eller andre. Også slenger du på en Nprsk paragraf for å vise hvor lite du totalt sett har forstått :raven:

Anonymkode: 62933...2a9

Saken kommer fra England, ikke USA som du vilt hjerter lenger opp i tråden.

jeg svarte på EB kommentar som omhandlet norske forhold.  

Anonymkode: 3ad0c...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Eh - jo. De har til og med lov å kjøre over fartsgrensen midt i veien og blinke med lys og greier. 

Anonymkode: a5ee3...6ef

Vel, det har alle hvis de er i en nødssituasjon. Men det er en forskjell på å be noen vike til side noen få sekunder og å sperre noens parkeringsplass over lenger tid slik at de hverken kommer inn eller ut.

 

Hvis jeg oppfatter brukerne på KG rett så mener de:

- At man skal slippe frem brannbiler, sykebiler, politibiler og ingen andre i trafikken

- Disse har lov til å parkere akkurat hvor de vil uten å ta noe hensyn til andre

- Det er ikke lov til å kritisere disse grupperingene

- Det er lov å stille seg opp og fotografere lemlestede mennesker i trafikkulykker

Anonymkode: 4e776...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

Hvis jeg oppfatter brukerne på KG rett så mener de:

- At man skal slippe frem brannbiler, sykebiler, politibiler og ingen andre i trafikken

- Disse har lov til å parkere akkurat hvor de vil uten å ta noe hensyn til andre

- Det er ikke lov til å kritisere disse grupperingene

- Det er lov å stille seg opp og fotografere lemlestede mennesker i trafikkulykker

Anonymkode: 4e776...089

Gratulerer med prisen for en av tidenes mest omfattende «tillegge meningsmotstandere meninger de ikke har ytret»-innlegg!

:nordvesta: 

Anonymkode: 428cf...4d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, det har alle hvis de er i en nødssituasjon. Men det er en forskjell på å be noen vike til side noen få sekunder og å sperre noens parkeringsplass over lenger tid slik at de hverken kommer inn eller ut.

 

Hvis jeg oppfatter brukerne på KG rett så mener de:

- At man skal slippe frem brannbiler, sykebiler, politibiler og ingen andre i trafikken

- Disse har lov til å parkere akkurat hvor de vil uten å ta noe hensyn til andre

- Det er ikke lov til å kritisere disse grupperingene

- Det er lov å stille seg opp og fotografere lemlestede mennesker i trafikkulykker

Anonymkode: 4e776...089

Hva er dette for noe forbannet tull?

Nødetatene HAR utvidede fullmakter, som er videre og mer generelle enn hva nødrettsbestemmelsene for andre gjelder. Når man er på utrykning, sperrer man ikke noens parkeringsmuligheter over tid. De fleste ambulanseoppdrag bruker kort tid på å stabilisere og hente pasienter. Det er absolutt lov å kritisere nødetatene, men det er lite konstruktivt å angripe det de har lovhjemmel for å gjøre, der loven er nedfelt for å sikre allmennheten mot skade og død.

Den siste setningen din er så malplassert og irrelevant at jeg ikke skjønner hvorfor du har den med.

Anonymkode: 35a49...216

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har nødetatene utvidede retningslinjer. Bryter de dette tar man det opp med de ansvarlige. 

Sjikane, utskjelling og trusler direkte til ambulansesjåfører er uheldig. De har en krevende og stressende jobb. Ofte må beslutningen tas på sekunder. Og i bunn og grunn er de bare mennesker. Hva om de blir redd for å gjøre sitt beste, i tilfelle de fornærmer noen og blir truet? Parkerer rundt kvartalet neste gang? Det er ikke heldig for noen, så la dem heller gjøre en og annen feil innimellom. 

Og selv om folk ikke har rettigheten og loven på sin side så handler det om forståelse og toleranse... Jeg kom hjem til flyttebil som sperret gata. Jeg visste det var nye personer på vei inn i nabohuset. Altså kjørte jeg tilbake, gateparkerte, gikk til nabohuset og ringte på, hørte når de var ferdig. Så flyttet jeg bilen inn i garasjen utpå kvelden. Endte med blomst på døra, og verdens beste naboer som alltid stiller opp dersom jeg trenger en tjeneste. 

Anonymkode: d71ff...e5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer med prisen for en av tidenes mest omfattende «tillegge meningsmotstandere meninger de ikke har ytret»-innlegg!

:nordvesta: 

Anonymkode: 428cf...4d9

Dette var ikke basert på denne tråden men inntrykket fra trådene generelt her på KG.

Anonymkode: 4e776...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dette for noe forbannet tull?

Nødetatene HAR utvidede fullmakter, som er videre og mer generelle enn hva nødrettsbestemmelsene for andre gjelder. Når man er på utrykning, sperrer man ikke noens parkeringsmuligheter over tid. De fleste ambulanseoppdrag bruker kort tid på å stabilisere og hente pasienter. Det er absolutt lov å kritisere nødetatene, men det er lite konstruktivt å angripe det de har lovhjemmel for å gjøre, der loven er nedfelt for å sikre allmennheten mot skade og død.

Den siste setningen din er så malplassert og irrelevant at jeg ikke skjønner hvorfor du har den med.

Anonymkode: 35a49...216

Hva betegner du som "over tid"? I en av linkene var det to biler som ventet i over tyve minutter. I følge ambulansepersonalet rapporterte de i ettertid at de hadde stått der en time.

Anonymkode: 4e776...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig har nødetatene utvidede retningslinjer. Bryter de dette tar man det opp med de ansvarlige. 

Sjikane, utskjelling og trusler direkte til ambulansesjåfører er uheldig. De har en krevende og stressende jobb. Ofte må beslutningen tas på sekunder. Og i bunn og grunn er de bare mennesker. Hva om de blir redd for å gjøre sitt beste, i tilfelle de fornærmer noen og blir truet? Parkerer rundt kvartalet neste gang? Det er ikke heldig for noen, så la dem heller gjøre en og annen feil innimellom. 

Og selv om folk ikke har rettigheten og loven på sin side så handler det om forståelse og toleranse... Jeg kom hjem til flyttebil som sperret gata. Jeg visste det var nye personer på vei inn i nabohuset. Altså kjørte jeg tilbake, gateparkerte, gikk til nabohuset og ringte på, hørte når de var ferdig. Så flyttet jeg bilen inn i garasjen utpå kvelden. Endte med blomst på døra, og verdens beste naboer som alltid stiller opp dersom jeg trenger en tjeneste. 

Anonymkode: d71ff...e5c

Selvfølgelig er sjikane og utskjelling uakseptabelt. Er det å be noen pent om å flytte bilen sin eller parkere et annet sted neste gang sjikane og utskjelling? (Jeg sier ikke at alle det er linket til uttrykte seg like pent.)

Og hva er trusler i denne sammenheng? Selvfølgelig er det uakseptabelt med trusler om vold og fysisk avstraffelse. Eller snakker vi om trusler om borttauing o.l.? Er det uakseptabelt?

Anonymkode: 4e776...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er sjikane og utskjelling uakseptabelt. Er det å be noen pent om å flytte bilen sin eller parkere et annet sted neste gang sjikane og utskjelling? (Jeg sier ikke at alle det er linket til uttrykte seg like pent.)

Og hva er trusler i denne sammenheng? Selvfølgelig er det uakseptabelt med trusler om vold og fysisk avstraffelse. Eller snakker vi om trusler om borttauing o.l.? Er det uakseptabelt?

Anonymkode: 4e776...089

Hvor vil du at nødetatene skal parkere om du behøver øyeblikkelig hjelp? 

Om de gjentatte ganger blir bedt pent om å aldri parkere på privat grunn, aksepterer du da at de finner nærmeste gateparkering rundt hjørnet mens datteren din kveles av maten hun satt i halsen? 

Anonymkode: d71ff...e5c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor vil du at nødetatene skal parkere om du behøver øyeblikkelig hjelp? 

Om de gjentatte ganger blir bedt pent om å aldri parkere på privat grunn, aksepterer du da at de finner nærmeste gateparkering rundt hjørnet mens datteren din kveles av maten hun satt i halsen? 

Anonymkode: d71ff...e5c

Når det gjelder parkering så får de finne en plass som alle andre. Unntaket er selvfølgelig brannbiler hvis de er avhengig av en spesiell posisjon for å kunne slukke brann eller å få noen ut av et hus.

Selvfølgelig er det trist at av og til noen dør fordi vi har bjørner, ulver, biler, kniver, tau, for få parkeringsplasser o.s.v. Vi kan forsøke å minimalisere problemet men løsningen er ikke å avlive alle bjørner og ulver, forby biler, kniver og tau eller å la folk (inkludert politi og ambulanse) få parkere hvor de vil når de skal forlate bilen. Det mener jeg selv om det dessverre kan koste noens liv inkludert noen jeg er glad i. 

Anonymkode: 4e776...089

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder parkering så får de finne en plass som alle andre. Unntaket er selvfølgelig brannbiler hvis de er avhengig av en spesiell posisjon for å kunne slukke brann eller å få noen ut av et hus.

Selvfølgelig er det trist at av og til noen dør fordi vi har bjørner, ulver, biler, kniver, tau, for få parkeringsplasser o.s.v. Vi kan forsøke å minimalisere problemet men løsningen er ikke å avlive alle bjørner og ulver, forby biler, kniver og tau eller å la folk (inkludert politi og ambulanse) få parkere hvor de vil når de skal forlate bilen. Det mener jeg selv om det dessverre kan koste noens liv inkludert noen jeg er glad i. 

Anonymkode: 4e776...089

Det er det mest latterlige jeg har lest. Ikke bare er det allerede lovfestet at de skal ha lov til det, men i tillegg setter du en privat parkeringsplass sin verdi over et menneskets.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Katten.2.0 said:

Det er det mest latterlige jeg har lest. Ikke bare er det allerede lovfestet at de skal ha lov til det, men i tillegg setter du en privat parkeringsplass sin verdi over et menneskets.

Langt de fleste gangene de trenger å parkere så går det ikke liv tapt om de finner en lovlig parkeringsplass. Langt de fleste gangene folk kjører bil så blir ikke folk drept. Siden man ikke forbyr biler selv om de av og til dreper så innebærer din argumentasjon at man setter verdien av en bil over et menneskeliv. Gjør man det?

Anonymkode: 4e776...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pent og forsiktig?  JESUS.   I tillegg til lappen var hun der og angrepet de personalet.  Selvopptatt herpe - håper hun får stor bot og litt fengselstraff og at ambulansen kommer ikke fremme når hun en dag trenger akutt hjelp.  Uff den selfiegenerasjonen.  

Anonymkode: 9e0e7...4d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Langt de fleste gangene de trenger å parkere så går det ikke liv tapt om de finner en lovlig parkeringsplass. Langt de fleste gangene folk kjører bil så blir ikke folk drept. Siden man ikke forbyr biler selv om de av og til dreper så innebærer din argumentasjon at man setter verdien av en bil over et menneskeliv. Gjør man det?

Anonymkode: 4e776...089

Stråmannsargument.

Jeg sier ingenting om dette, men du sier at retten til privat parkering er viktig "Det mener jeg selv om det dessverre kan koste noens liv inkludert noen jeg er glad i."

Dette er for meg en forferdelig tankegang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Søk jobb i en tabloidavis, kvaliteten på overskriften i relasjon til innholdet holder høy standard. Klikkbate har kommet til KG.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er det mest latterlige jeg har lest. Ikke bare er det allerede lovfestet at de skal ha lov til det, men i tillegg setter du en privat parkeringsplass sin verdi over et menneskets.

Så jeg forstår deg riktig at du vil heller at ambulansen bruker tid på å finne en ledig parkeringsplass enn å redde livet til barnet ditt ? 

 

Anonymkode: 3ad0c...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg forstår deg riktig at du vil heller at ambulansen bruker tid på å finne en ledig parkeringsplass enn å redde livet til barnet ditt ? 

 

Anonymkode: 3ad0c...e91

Har du sitert feil her?

Jeg mener at nødetatene skal kunne gjøre hva som må til for å sikre seg helsen til menneskene vi har rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep og innlegg med nedsettende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke en hyggelig lapp. Hadde det faktisk stått på en hyggelig måte tror jeg at jeg personlig bare hadde gitt blaffen i det. Om jeg var ambulansesjåfør. Hva skal hun gjøre en evt neste gang liksom? Løfte bilen vekk? 

Men når hun er så frekk så må det tas tak i. Her er det ei som trenger en lærepenge. Jeg vet ikke med britiske lover, men er det ikke sånn her at om du er unødvendig frekk mot tjenestemann så får du bot? Det er vel noe lignende som er grunnlaget for rettssaken i denne saken? 

Anonymkode: e22ba...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...