Gå til innhold

80-talls-musikk


Salka

Anbefalte innlegg

Limahl med tidenes hockeysveis.:rodmer::hjerte:

Jeg var aldri så lite betatt av han da jeg var fjortis. Lykken var stor da jeg fikk kassett med han til jul i 1984. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne bringer gode minner. Jeg og klassen var på leirskole tur, vandra i skauen og gaula på denne som var ny dengang, og læreren vår gaula med! :fnise: Good times. :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg DØR av latter av denne videoen! :hoho: Han lyshårede ser ut som han holder på å le seg ihjel og gjør alt for å holde seg alvorlig. :hoho: Og for noen klær og hårfrisyrer, man må jo bare elske 80-tallet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, hvis man ser bort fra ren nostalgi, var Talkingheads et av de bandene som virkelig la listen når det gjaldt bruk av synth og rock. "Remain In Light" fra 1980 er et mesterverk. De var på en måte langt foran sin tid.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Salka skrev:

Jeg DØR av latter av denne videoen! :hoho: Han lyshårede ser ut som han holder på å le seg ihjel og gjør alt for å holde seg alvorlig. :hoho: Og for noen klær og hårfrisyrer, man må jo bare elske 80-tallet. 

*Video*

Modern Talking! :rodmer:

De husker jeg godt. Gutta ga ut fire (eller var det fem?) album med klin like sanger. Det er jammen godt gjort! Duoen var forøvrig tysk, og  Dieter Bohlen (den lyshårede) har også laget sanger til Eurovision Song Contest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Perelandra skrev:

Modern Talking! :rodmer:

De husker jeg godt. Gutta ga ut fire (eller var det fem?) album med klin like sanger. Det er jammen godt gjort! Duoen var forøvrig tysk, og  Dieter Bohlen (den lyshårede) har også laget sanger til Eurovision Song Contest.

Haha, ja. Jeg husker ikke noe fra da de var mest populære (84-87) for da var jeg 1-4 år. Men husker godt i 98 da de ga ut omtrent alle låtene på nytt sammen med en eller annen rapper. :fnise: I videoen fra 98 klarte Dieter å holde seg litt mer alvorlig. :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var Rolling Stones (magasinet) som rangerte denne som en av de mest innflytelsesrike sangene. Bpm var visst på et "revolusjonerende" nivå (tett opp til hjerterytmen) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...