Gå til innhold

FY F... !!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

har du ikke bil du kan kjøre han med, evt venner eller familie som kan hjelpe? Synes ikke det er for mye å be av folk å komme seg selv til sykehuset som gir gratis behandling.

Anonymkode: 93cb5...546

Gratis behandling ? Vi betaler nok i skatt . 

Anonymkode: c55d2...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig smålig å ikke kunne kjøre ungen til behandling uten å få betalt for det. Evt får du kjøre til busstoppet og hentenhan der når han kommer hjem igjen da. 

Anonymkode: 6f4b6...778

Når legen ga meg kjøreskjema jeg skulle sende inn etter endt behandling på 3 mnd så gjorde jeg det. Er det smålig å motta barnetrygd også?

Anonymkode: 1a836...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har jeg bil. Har kjørt selv alle turer. Dette skal jo bli dekket pga sykdom og behandling. Pasientreiser mener han kunne tatt buss. Det går ikke buss fra vårt hjem, da må vi gå 3,5 km. Det mente de at pasienten skulle gjøre.....😑🤤

Anonymkode: 1a836...6a6

Du kommer til å få dekt, men kun dekt det det ville ha kostet å ta kollektivtransport, med mindre ditt barn har legeerklæring på at hn må fraktes til behandling i egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har et medisinsk behov for å bruke bil så får man reiser selv under en km. Så ser ikke helt problemet. De som har rettigheter skal selvsagt få igjen penger på reisen sin men om man ikke oppfyller minstekravene så har man ikke rett på reisene. Dette er penger som hentes fra sykehusenes budsjetter. Pasientreiser har ikke en egen pott, så penger som ikke brukes der går til medisiner og behandling. Hvis jeg må vente en mnd ekstra før jeg kan få livsnødvendig behandling fordi noen som ikke har krav på å få igjen 2000 kr får det, så er det rimelig hårreisende. Vi bor i et land hvor vi får så mye, men allikevel skal man skrike høyt uten å sette seg inn i hvordan ting faktisk fungerer. 

Anonymkode: 81ecc...cdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg ikke hørt om engang. Jeg har brukt over 50.000.- på reise som jeg tydeligvis kunnet fått dekket de to siste årene. (inkludert bompasseringene, som utgjør MYE)

Men vet du hva? Jeg har ikke tenkt å søke om refusjon eller føler meg snytt. Norge og den kostnadsfrie behandlingen her er en gudegave. Skal man raske med seg alle småpengene man kan? La heller de eldre uten bil få dette. Vi med bil burde slutte å syte!

Anonymkode: c2274...373

Jeg tror det er best at du ikke engang forsøker å tenke på noe refusjon. Da kan du fort få samme opplevelse som jeg fikk da jeg leverte inn en 1 meter lang og svært nøyaktig taxikvittering i forbindelse med en arm som hadde 2 brudd. Beskjeden fra legen var å innfinne seg på sykehuset i hjemfylket innen 3 timer, og ha med en ekstra skjorte og litt remerdier (kontaktlinser til et par dager). Togtur hjem gikk rimelig greit med 2 brudd. Rask gange fra stasjonen og hjem gikk greit (det var værre å få sekken opp på ryggen). 

Buss til sykehuset noen mil unna går 1 gang i timen, og du rekker den ikke om du kommer til byen min med første tog som jeg gjorde. Altså var det en time å vente, en vond arm med 2 brudd. Jeg bestilte meg en taxi for å komme inn i systemet på sykehuset like raskt som legen hadde lovet bort til sykehuset. Regningen? Den kom på rett under 900,-

Fra pasientreiser ble det refundert 67 kroner og 50 øre. Jeg holdt på å le meg spent ihjæl 

Anonymkode: 0a4ae...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et fantastisk helsesystem i Norge og flere burde være mer takknemlig for det. Mye er også gratis, som ikke det er i andre land. Onklen min har bodd i USA i 30 år og har ikke råd tkl behandling på sykehuset. Han har kreft.

At vi må betale reisen til sykehuset selv, skulle bare mangle da.regler er regler og synes det er flaut du tenker å kontakte tv2! Har du ingen i familien eller nære venner som kan kjøre og hente litt? Ellers kan du kjøre han til busstoppet og hente på sykehuset?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.2.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Herregud så teit noen av dere er. Er det virkelig så forbanna ille å ville ha de pengene man faktisk har rett på? 

Anonymkode: e7b89...b9b

Pasientreiser dekker vel uansett billigste alternativ, det står jo tydelig på søknaden ( Gjorde iallfall det før) 
Jeg og mine unger har aldri fått dekket bil tror jeg. Bor også langt fra allfaravei.

Anonymkode: 2350c...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pasientreiser dekker vel uansett billigste alternativ, det står jo tydelig på søknaden ( Gjorde iallfall det før) 
Jeg og mine unger har aldri fått dekket bil tror jeg. Bor også langt fra allfaravei.

Anonymkode: 2350c...545

Pasientreiser dekker ikke den billigst alternativ. Kystbussen tur /retur Haugesund Stavanger koster ca 700 kr t/r ,men får kun dekket kilometer prisen på bil,

Anonymkode: c55d2...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Ja, du har forstååt mye av hvordan Pasientreiser sitt system fungerer. 

Du lan ikke selv forlange at Pasientreiser skal dekke en eneste reise. Det er behandlende lege, altså fastlegen, som attesterer at det er medisinsk nødvendig  at pasienter får taxi. Mor har ingenting hun skulle ha sagt, kostnader med kollektiv reise og om det går buss, tog eller andre ting har ingen betydning. 

Du er ikke lite frimodig som tror du kan diktere Pasientreiser. Sett deg ned og finn forskriften og hvordan den fungerer mht. Pasientreiser. 

Anonymkode: c0895...809

Her jeg bor (finnmark) fikk ikke min mor liv å få dekket taxi når hun var på behandling i Oslo. Hun er i 70 årene og har aldri tatt buss/trikk/t barne. 

Når jeg klagde fikk hun innvilget følge. Så da ble jeg med henne, min flybilltt kostet nesten 8000. Hva ville en Teitur fra sentrum til Rikshospitalet kostet? 

Anonymkode: e4d0f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor (finnmark) fikk ikke min mor liv å få dekket taxi når hun var på behandling i Oslo. Hun er i 70 årene og har aldri tatt buss/trikk/t barne. 

Når jeg klagde fikk hun innvilget følge. Så da ble jeg med henne, min flybilltt kostet nesten 8000. Hva ville en Teitur fra sentrum til Rikshospitalet kostet? 

Anonymkode: e4d0f...10e

I tillegg får jeg gratis taxi 2 ganger i mnd før å dra på dps, da koster det minst 3000 EN vei. 

Dvs at jeg alene koster 12.000 i mnd før staten. Og de kunne gitt meg en mye billigere flybillett men det vil de ikke. 

Synes systemet de må er helt merkelig og svært ulogisk og sløsete 

Anonymkode: e4d0f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...