Gå til innhold

FY F... !!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pasientreiser er helt på styr blitt. Sendte klage og fikk avslag. De påstår gutten skal ta buss til sin behandling. Det er 7 km å gå tilsammen. 3,5 km til nærmeste busstopp. De mener venting og litt gåing må påregnes 😂 Er til å gråte over. Har skrevet klage igjen og jaggu meg kontakter jeg tv2 om jeg ikke får dette dekket. Bussbilletene ville også kostet mer enn personbil. Først prøvde de seg på at avstanden var for kort. Jeg målte selv med bilen og sendte med bildebevis. Google sier og det er over 10 km. De godkjente rett avstand, men nå er det buss de mener han burde reist med. Sykehuset ga meg jo skjema etter endt behandling på 8,5 uker. Makan!

Anonymkode: 1a836...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du ikke bil du kan kjøre han med, evt venner eller familie som kan hjelpe? Synes ikke det er for mye å be av folk å komme seg selv til sykehuset som gir gratis behandling.

Anonymkode: 93cb5...546

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har du ikke bil du kan kjøre han med, evt venner eller familie som kan hjelpe? Synes ikke det er for mye å be av folk å komme seg selv til sykehuset som gir gratis behandling.

Anonymkode: 93cb5...546

Selvfølgelig har jeg bil. Har kjørt selv alle turer. Dette skal jo bli dekket pga sykdom og behandling. Pasientreiser mener han kunne tatt buss. Det går ikke buss fra vårt hjem, da må vi gå 3,5 km. Det mente de at pasienten skulle gjøre.....😑🤤

Anonymkode: 1a836...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager du ikke en overskrift som sier noe om innholdet? Et tips: «Pasientreiser» 😏

Anonymkode: 660f5...bc1

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er 12 år. 

Beklager overskriften. Var bare så oppgitt.

Anonymkode: 1a836...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, pasientreisen er vanskelige. Hørte ganske nylig om en eldre man som måtte reise til sykehus for kreftbehandling, fikk avslag på taxi til flyplassen. Pasientreisen mente han burde vente 2 timer i et busskur, midt på vinteren...

Anonymkode: 2a62d...ac6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de ikke godkjente reiser under 10 km jeg.

Jeg må ofte på sykehus til behandling i andre byer. Og jeg reiser med kollektiv trafikk, det blir jo mye dyrere, enn hva jeg får dekt. Men sånn er bare reglene. 

Jeg fatter ikke at du skal krangle på de få kronene der. Jeg er og med både meg selv og ene barnet jevnlig på sykehuset i byen her. Siden det er ca 8 km unna hjemmet vårt, har jeg aldri søkt pasientreiser om å få dekt det.

Anonymkode: d050e...37d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på folka i Pasientreiser mange ganger i uka. Stakkars, arme folk.

Anonymkode: 46f88...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pasientreiser er helt på styr blitt. Sendte klage og fikk avslag. De påstår gutten skal ta buss til sin behandling. Det er 7 km å gå tilsammen. 3,5 km til nærmeste busstopp. De mener venting og litt gåing må påregnes 😂 Er til å gråte over. Har skrevet klage igjen og jaggu meg kontakter jeg tv2 om jeg ikke får dette dekket. Bussbilletene ville også kostet mer enn personbil. Først prøvde de seg på at avstanden var for kort. Jeg målte selv med bilen og sendte med bildebevis. Google sier og det er over 10 km. De godkjente rett avstand, men nå er det buss de mener han burde reist med. Sykehuset ga meg jo skjema etter endt behandling på 8,5 uker. Makan!

Anonymkode: 1a836...6a6

Ja, du har forstååt mye av hvordan Pasientreiser sitt system fungerer. 

Du lan ikke selv forlange at Pasientreiser skal dekke en eneste reise. Det er behandlende lege, altså fastlegen, som attesterer at det er medisinsk nødvendig  at pasienter får taxi. Mor har ingenting hun skulle ha sagt, kostnader med kollektiv reise og om det går buss, tog eller andre ting har ingen betydning. 

Du er ikke lite frimodig som tror du kan diktere Pasientreiser. Sett deg ned og finn forskriften og hvordan den fungerer mht. Pasientreiser. 

Anonymkode: c0895...809

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Få kronene??? Det er snakk om flere tusen her. Over 2000 kr faktisk. Det er ikke småtteri. Barnet har jo rett på det. Og turen var OVER 10 km, det er bevist og det har de godtatt. De mener 12 åringen skulle tatt buss alle de gangene. 

Anonymkode: 1a836...6a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å kjøre sitt eget  barn ca 1 mil?

Jeg selv har vært på sykehus for 2 gang på en uke i dag og kjørte ca 1 time hver vei, kunne ikke falt meg inn å bedt om å få det dekket. Jeg får så mye annet gratis når jeg først er der.

Dessuten så er ikke 2000.- kroner noe å krangle om.

Anonymkode: e0f74...f94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak om Pasientreiser som fikk mye oppmerksomhet her i Drammensområdet i fjor høst.  Jeg ble ikke imponert over det jeg leste, virker som regler, regler og atter regler er det de som jobber der er opptatt av.

Kona til en kreftsyk gammel mann skrev først et leserinnlegg i Drammens Tidende:

https://www.dt.no/meninger/helse/sykehus/nok-en-episode-i-vart-besvarlige-liv-med-fenomenet-pasientreiser/

Det ble fulgt opp av en artikkel der de bl.a. snakket med Pasientreiser:

https://www.dt.no/nyheter/drammen/ovre-eiker/godtar-ikke-uverdig-pasienttransport/

Anonymkode: 82aa8...d60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg ikke hørt om engang. Jeg har brukt over 50.000.- på reise som jeg tydeligvis kunnet fått dekket de to siste årene. (inkludert bompasseringene, som utgjør MYE)

Men vet du hva? Jeg har ikke tenkt å søke om refusjon eller føler meg snytt. Norge og den kostnadsfrie behandlingen her er en gudegave. Skal man raske med seg alle småpengene man kan? La heller de eldre uten bil få dette. Vi med bil burde slutte å syte!

Anonymkode: c2274...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så teit noen av dere er. Er det virkelig så forbanna ille å ville ha de pengene man faktisk har rett på? 

Anonymkode: e7b89...b9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører bil til og fra behandling, har prøvd taxi, men det fungerer ikke når jeg må bli med på en rundtur halve fylket rundt fordi de skal fylle opp bilen. Har bil ene og alene for å komme meg til og fra sykehus, og ja, jeg sender alltid inn reiseregninger. Fatter ikke at den over her som har brukt 50.000 på et par år IKKE gjør det, men du er vel ikke ufør som meg heller. 

Anonymkode: 1eb7e...285

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess

Pasientreiser er vel egentlig som en organisert maxitaxi. Jeg trodde jeg skulle få vanlig taxi med datteren min ettersom hun har vært svært syk og knapt orker turen hjem. Vi bor et stykke fra sykehuset. Men det var maxitaxi. Seks andre skulle plukkes opp. Det tok all evighet å plukke opp disse på forskjellige steder og levere dem. Vi bodde i tillegg lengst vekk og måtte vente på at alle ble levert også. Folk betalte 2-300 kr for dette. Dvs om det var 300 (vi betalte ikke siden datteren er mindreårig)  så blir samlet sum 1800. Det hadde kostet like mye om ikke mindre med vanlig maxitaxi..  turen var en stor påkjenning for datteren min. Jeg syntes vi kunne fått vanlig taxi ettersom hun hadde vært så syk. Vi kom inn med ambulanse i hui og hast så hun hadde heller ikke sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at så lenge vi har det helsesystemet vi har i norge burde vi ikke klage på at vi ikke får dekket transport. (vi må vel uansett ut med en egenandel). Jeg ser ikke helt problemet her. Å kjøre i overkant av to mil for hver behandling er sa virkelig ikke så mye. Burde ta ca 15 min hver vei. Tipper halvparten av oss på kg har mist det dobbelte på vei til barnehagen, skolen eller jobb. 

 

Hva om du kjører ungen til busstoppet og så tar bussen derifra? 

 

Du sier at det er dyrere om ungen skulle tatt buss. Padientreiser skriver: For å få reisegodtgjørelse, må avstanden til behandlingsstedet være lengre enn ti kilometer hver vei. Reisen må også koste mer enn billett til lokal minstetakst med rutegående transport. Du kan søke om å få dekket utgifter til kortere reiser, hvis din behandler dokumenterer at det var nødvendig å bruke bil eller drosje av helsemessige årsaker.

 

Videre skriver de: 

Hvis du ikke kan reise med offentlig transport, enten av helsemessige eller trafikale årsaker, kan du ha rett på rekvisisjon til tilrettelagt transport. 

Du har ikke rett til dekning av reiseutgifter hvis du har avslått et tilbud fra ditt lokale pasientreisekontor om transport på den aktuelle reisen.

 

Anonymkode: 173a9...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig smålig å ikke kunne kjøre ungen til behandling uten å få betalt for det. Evt får du kjøre til busstoppet og hentenhan der når han kommer hjem igjen da. 

Anonymkode: 6f4b6...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Pasientreiser er vel egentlig som en organisert maxitaxi. Jeg trodde jeg skulle få vanlig taxi med datteren min ettersom hun har vært svært syk og knapt orker turen hjem. Vi bor et stykke fra sykehuset. Men det var maxitaxi. Seks andre skulle plukkes opp. Det tok all evighet å plukke opp disse på forskjellige steder og levere dem. Vi bodde i tillegg lengst vekk og måtte vente på at alle ble levert også. Folk betalte 2-300 kr for dette. Dvs om det var 300 (vi betalte ikke siden datteren er mindreårig)  så blir samlet sum 1800. Det hadde kostet like mye om ikke mindre med vanlig maxitaxi..  turen var en stor påkjenning for datteren min. Jeg syntes vi kunne fått vanlig taxi ettersom hun hadde vært så syk. Vi kom inn med ambulanse i hui og hast så hun hadde heller ikke sko. 

Det du forteller her stemmer ikke. Ingen betaler mer enn vanlig egenandel for syketransport. Når det er rekvirert maxitaxi fra Pasientreiser så betales det egenandel i underkant av kr. 150 pr. tur - takstene ligger på Helse orge.no. så 2-300 kroner har ingen betalt. Hbor du regner deg fre til en sum på 1800 kroner vet ikke jeg, men en pasientreise med en eller flere pasienter vet ikke du den toalte prisen på. Drosjene kjører på (hemmelig) anbud, egenandeler betales til sjåføren og sjåføren får oppgjør etter regning, til pasientreiser for syketransport. 

Behandlende lege bestemmer om pasienten er for dårlig til samkjøring eller må ha ambulanse, ambulanse sorterer nemlig ogdå under samme budsjett for pasientreiser som drosje. Når legen har godkjent at pasienten kan reise sammen med andre i en maxitaxi så har ikke pasienten eller pårørende medisinsk kompetanse til å overprøve legens avgjørels. Og dermed ingenting å klage på. En klage på legens medisinske vurdering kan heller ikke klages til pasientreiser på. De gjør nemlig det legen har bestemt. 

Når folk er så misfornøyde får dere kjøre selv eller ta bussen. 

Anonymkode: c0895...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...