Gå til innhold

Vurderer å få barn nummer 5


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 4 barn (2-7 år). og er hjemmeværende husmor. Mannen min jobber og har en OK lønn. Yngste er 2 år og vi føler det passer å få barn nr 5 snart. Har alltid ønsket meg mange barn, og jeg stopper nok ikke før jeg får 10 barn eller flere, så mange jeg kan få. Vi bruker ikke prevensjon heller, så hvis vi prøver skjer det ganske fort. 

Noen her inne som har fått 5 barn? Hvordan gikk det? Var det en stor overgang fra 4 til 5 barn? Valgte du å ha barna hjemme frem til skolestart eller senere du dem i barnehage? 

Anonymkode: 4c95b...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom nr 5 11 mnd etter nr 4.

De andre var da 7, 5 og 3.

Gikk kjempegreit, ikke mye merkbart når vi først hadde 4 🙂

Har hatt alle hjemme til de ble over 2 år, og så gått 4 dager i bhg, med fri onsdag.

Blir mye kjøring og styr med aktiviteter med så mange, men det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde omstendighetene vært anderledes, så hadde jeg også ønsket meg en liten flokk! Dumt med folk som snakker om sekt etc. Koselig med mange barn. Lykke til :)

Anonymkode: 921a0...319

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du på fremtiden til nordmenn?

Tror du alle mennesker, syke og friske, vil bli tatt vare på i fremtiden?

Kommer det til å bli mindre krig?

Kommer vi til å klare fikse forsøplingen av hav og natur?

Kommer vi til å utrydde flere tusen dyre- og plantearter?

Vil kriminalitet gå ned eller opp?

Om du tror dine barn vil få det bra i fremtiden, så kjør på. 

Anonymkode: ac209...b79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har lyst på, det passer dere, du vil ha en flokk... hva med den første, den andre og den tredje, fortjener ikke de noen år uten en baby i hus? En mor og en far som kan være tilstede for dem? Har de bedt om å bare bli starten på en flokk? De jeg kjenner med fem barn eller flere sliter mye som familie, særlig de tre eldste. 

Anonymkode: e8186...e75

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er dårlig gjort ovenfor barna og ganske egoistisk.

En dag har alle barna fritidsaktiviteter, kamper, bursdager ect og det blir fysisk umulig å følge det opp.

Jeg har en på snart 8 og bare det er et kjør.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Tenker du på barna eller kun deg selv? For hvis du kun tenker på deg selv og dine ønsker om å få en haug med unger så er det rimelig ego. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som svarer her om egoisme osv. selv mange søsken? Siden det virker som dere har førstehåndsopplysninger om dette..

Anonymkode: 46cd1...3ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere som svarer her om egoisme osv. selv mange søsken? Siden det virker som dere har førstehåndsopplysninger om dette..

Anonymkode: 46cd1...3ae

Når man som liten får se og høre eldre damer gråte fordi ens egen mor har deg på fanget og de aldri opplevde sånt fordi mødrene deres, som var hjemmeværende, hadde ørten unger - så gir sånt et jævlig dårlig inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stoppet på 4. Hadde jeg fått 4 friske barn ville jeg vært kjempefornøyd. Det får holde hadde jeg tenkt, de skal jo følges opp gjennom hele livet. Ja, til og med som voksne, når de selv får barn. Jeg har kun et barn, men kunne godt tenke meg flere. Men 3 hadde vært maks for meg. Jeg vil føle at jeg strekker til for alle, og tror ikke jeg hadde klart det med så mange. 

Jeg vokste selv opp i en middels stor søskenflokk og det var fint på mange måter. Men man fant sin plass og ble voksen veldig fort. Jeg savnet ofte å bli sett mer som barn. 

Men familier og foreldre er jo veldig ulike. Kanskje for dere hadde 5 barn gått veldig fint. Men synes og du bør ha med i beregningen at uventede ting kan skje. Du kan få et barn med spesielle behov, et av dine 4 andre barn kan få utfordringer, bli syke eller lignende, du eller mannen kan få helseproblemer osv. Jeg synes bare man bør tenke gjennom slike ting. For det er en ting og makte 5 barn med en stabil partner, men blir noe helt annet om man i tilegg må være omsorgsperson for en syk partner.

Anonymkode: c21ce...d71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ha minst ti barn, men er usikker allerede på nummer 5? 

Anonymkode: a1bc5...887

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville stoppet på 4. Hadde jeg fått 4 friske barn ville jeg vært kjempefornøyd. Det får holde hadde jeg tenkt, de skal jo følges opp gjennom hele livet. Ja, til og med som voksne, når de selv får barn. Jeg har kun et barn, men kunne godt tenke meg flere. Men 3 hadde vært maks for meg. Jeg vil føle at jeg strekker til for alle, og tror ikke jeg hadde klart det med så mange. 

Jeg vokste selv opp i en middels stor søskenflokk og det var fint på mange måter. Men man fant sin plass og ble voksen veldig fort. Jeg savnet ofte å bli sett mer som barn. 

Men familier og foreldre er jo veldig ulike. Kanskje for dere hadde 5 barn gått veldig fint. Men synes og du bør ha med i beregningen at uventede ting kan skje. Du kan få et barn med spesielle behov, et av dine 4 andre barn kan få utfordringer, bli syke eller lignende, du eller mannen kan få helseproblemer osv. Jeg synes bare man bør tenke gjennom slike ting. For det er en ting og makte 5 barn med en stabil partner, men blir noe helt annet om man i tilegg må være omsorgsperson for en syk partner.

Anonymkode: c21ce...d71

Bør tenke på en evt skilsmisse også, det er aldri noen garanti for at forholdet varer. Da må mor enten ut i jobb selv eller ruinere barnefar. Det skal mye til for å få kabalen til å gå opp når barna begynner med aktiviteter, kanskje delt omsorg og kanskje helsemssige utfordringer hos noen av barna eller at de selv blir syke.

Barna blir store, det koster med kinobilletter, klær, mobiltlf etc etc. Så kommer barnebarn og barnepass.

Jeg må helt ærlig si lykke til, jeg hadde nok med 2.

Tenker du i det hele tatt på din egen pensjon, ts? Blir du skilt så får du minstelønn.

 

Anonymkode: ab9e9...2ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, addict skrev:

Jeg tenker det er dårlig gjort ovenfor barna og ganske egoistisk.

En dag har alle barna fritidsaktiviteter, kamper, bursdager ect og det blir fysisk umulig å følge det opp.

Jeg har en på snart 8 og bare det er et kjør.

Unger i dag får altfor mye oppmerksomhet, ikke for lite. Er det et slit å følge opp ett barn på 8 år, bør man spørre seg selv hvorvidt man tilrettelegger for mye.

Kommentarer om "stakkars barn" og egoisme fordi man har 4-5 unger viser bare hvor "curlingforeldre" folk flest er blitt. Her er jo TS i tillegg hjemmeværende, og har dermed massevis av tid til barna. 

Anonymkode: 3f624...cbd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vokst opp som eldst i stor flokk, som barn er det kjekt å ha mange venner i samme hus. Men ikke alle søsken er perlevenner. Hos oss var jeg ikke venn med noen av de som barn. De var bare en plage, vi sloss, og jeg måtte passe dem/hjelpe til mye. Som voksen er jeg glad for å ha mange søsken. Men ville aldri fått mange selv. Min barndom ble dårligere pga antall barn mine foreldre fikk. 

Anonymkode: fbaae...d5b

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unger i dag får altfor mye oppmerksomhet, ikke for lite. Er det et slit å følge opp ett barn på 8 år, bør man spørre seg selv hvorvidt man tilrettelegger for mye.

Kommentarer om "stakkars barn" og egoisme fordi man har 4-5 unger viser bare hvor "curlingforeldre" folk flest er blitt. Her er jo TS i tillegg hjemmeværende, og har dermed massevis av tid til barna. 

Anonymkode: 3f624...cbd

Ikke enig. Han har en idrett og det er allidretten. Fotball på sommeren og håndball på vinteren. Nå er det cup og da er det 2 kamper annenhver fredag, i tillegg til 2 treninger i uka. En som er skøyter, svømmebasseng ect og en håndballtrening. I tillegg så er det bursdager nesten hver helg (denne helgen slipper vi heldigvis) og det å droppe bursdager til de i klassen er ikke et alternativ - for bursdagsbarnets del. Ikke minst for samholdet i klassens del.

 

Pluss på et barn så har du dobbelt opp med dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er jo bare vås. Hvis du vil ha ti barn er du ikke usikker på nummer 5. Og har du 4 fra før, lurer du vel ikke på hva som venter deg med nummer 5? Har du et barn på 2 år har du vel friskt i minne hvordan det er med baby og småbarn, og om det passer deg eller ikke?
 

Jeg har seks barn (noe som går helt fint, takk som spør) og de har gått i barnehage fordi både mannen min og jeg jobber. 

Anonymkode: 17975...0ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Unger i dag får altfor mye oppmerksomhet, ikke for lite. Er det et slit å følge opp ett barn på 8 år, bør man spørre seg selv hvorvidt man tilrettelegger for mye.

Kommentarer om "stakkars barn" og egoisme fordi man har 4-5 unger viser bare hvor "curlingforeldre" folk flest er blitt. Her er jo TS i tillegg hjemmeværende, og har dermed massevis av tid til barna. 

Anonymkode: 3f624...cbd

Eller kanskje er mennesker intelligente vesener som krever mer dess eldre de blir

Anonymkode: ac209...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...