Gå til innhold

Forskning: jo større frihet kvinner får, jo mindre bidrar de


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var så krampaktig og ubehjelpelig vinklet at det eneste jeg gidder å kommentere er hvor krampaktig og ubehjelpelig vinklet dette var.

Anonymkode: a05c3...52b

Gratulere med å ha lært deg noen nye ord.

Anonymkode: 55c79...8d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man vil alltid ha det man ikke kan få, når man plutselig får det er det ikke så interessant lenger.

Anonymkode: 73334...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

The More Gender Equality, the Fewer Women in STEM
A new study explores a strange paradox: In countries that empower women, they are less likely to choose math and science professions.

https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/02/the-more-gender-equality-the-fewer-women-in-stem/553592/

Er ikke det rart? Jo mer frihet kvinner får, jo mindre interessert blir de i den friheten. Man skulle nesten tro at kvinner trivdes bedre før, når de var kvinnen i huset, styrte og stelte og bestemte i hjemmet, i mens mannen måtte jobbe hardt på jobb for å tilfredsstille kvinnen.

Lurer på om ikke også kvinner hadde det bedre på 50-tallet?

Anonymkode: 5876c...b4d

Det er vell heller slik at jo mer frihet kvinner får, jo mer kan de velge utifra det de ønsker, heller enn behov, til enorm frustrasjon for feministene mer enn noen andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener forskningen taler sin klare tale. Jo mer frihet kvinner får, jo mindre interessert blir de i friheten. Da er kanskje ikke frihet virkelig frihet i den forstand for kvinner? Jeg lurer på om ikke det var bedre før, for kvinner, når de ikke måtte ut i jobb? Det er i alle fall det forskningen sier. At jo mer frihet kvinner har, jo mindre ønsker de å bidra med.

Anonymkode: 5876c...b4d

Forskningen sier jo bare noe om realfag. De fleste kvinner er yrkesaktive. Jeg jobber også fulltid, liker jobben min, men fordi jeg ikke valgte matte/vitenskap bidrar jeg med ingenting og burde vært husmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...