Gå til innhold

Svigermor, samboer, sjalu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg trenger noen andre sitt innsyn rundt dette.

Samboer og jeg har vært sammen i snart 10 år. Jeg har merket meg at hver gang jeg og svigermor snakker sammen under 4 øyne, så blir samboer litt smålig irritert? Og kan kommentere at jeg og svigers snakker dritt om andre, når det overhodet ikke er tilfelle. Jeg pleier også og fortelle min samboer hva jeg og svigers har snakket om da det som regel ikke er noe privat, deg kan være alt fra jobb til dyr.

Samboer har tidligere sagt til meg at hans mor sa at jeg var den svigerdatteren hun "ønsket" seg. Når min samboer selv fant ut at han ønsket og innlede et forhold med meg. 

Noen ganger når jeg og samboer har litt nedtur i forholdet, og svigermor kommer på besøk, føler han at hun alltid tar mitt parti og alltid beskytter meg, noe som faktisk ikke er tilfelle. Hun stiller seg helt nøytral mellom begge parter når vi er til stedet alle sammen. Hva min samboer og mor snakker om under 4 øyne vet jeg ikke. 

Jeg bare skjønner ikke hvorfor samboer skal ta seg så nær av at jeg og svigermor snakker sammen? 

For min del syns jeg jo det er fint at man har et godt forhold til hverandres familie o.l.

Anonymkode: ddf10...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt han om hvorfor han blir irritert? Han er nok den eneste som sitter med svaret her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han får følelsen av å være utenfor? Hva med å ta han med i samtalen hvis det er mulig. Eller kanskje han tror dere snakker om ham og forteller hverandre ting om ham som han ikke har kontroll på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, DonaldDuck skrev:

Har du spurt han om hvorfor han blir irritert? Han er nok den eneste som sitter med svaret her. 

Ja har prøvd å spørre, men får bare barnslig svar som at vi snakker dritt om andre. Eller svar som jeg bryr meg ikke hva dere to snakker om. 

Jeg forteller han jo alltid hva som har blitt sagt i samtalen, og en ting er sikkert, den handler ALDRI om han.

17 timer siden, Muskath skrev:

Kanskje han får følelsen av å være utenfor? Hva med å ta han med i samtalen hvis det er mulig. Eller kanskje han tror dere snakker om ham og forteller hverandre ting om ham som han ikke har kontroll på?

Kan hende det siste du sier det stemmer, med at han ikke har helt kontroll på hva som blir sagt.

 

17 timer siden, Jentadi skrev:

Kanskje han er sjalu på at du har bedre forhold til hans mor enn det han selv har?

Han har et veldig godt forhold til moren sin, så at han skal bli sjalu det kan jeg ikke skjønne. Men han blir til tider irritert fordi han mener henne tar mitt parti o.l og det stemmer ikke, for det har hun sagt ifra til han om.

 

Møter jeg på svigermor så føler jeg at jeg bare må få avsluttet samtalen så kjapt som mulig, så samboer ikke «reagerer» på at vi snakker sammen liksom.🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ddf10...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...