Gå til innhold

Ville du giftet deg med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann som har et barn fra før. Et barn du ikke liker?
Jeg og min kjære har vært sammen i 1,5 år og vært samboere siden i sommer. Han har sagt flere ganger at han gjerne vil gifte seg med meg. Han er verdens beste, stiller opp når det gjelder og er utrolig flink og snill med mine barn.

Jeg har av forskjellige årsaker prøvd å gjøre det slutt et par ganger det siste året. Hovedårsaken er datteren hans som jeg overhode ikke liker. Er ingen grunn til det, jeg liker henne bare ikke. Men han vil ikke gi slipp på meg, og klarer å overbevise meg om å bli hver gang. Han er veldig klar over at jeg ikke liker hans datter, da jeg har vært og er ærlig om det. Han syns selvfølgelig det er dumt, men håper det skal gå over, at jeg skal begynne å like henne med tiden. Foreløbig er det bare blitt verre etter jeg flytte inn der ( noe jeg utsatte lenge, pga hans datter)

Verken jeg eller psykologen min klarer å finne ut hvorfor hun irritere meg sånn. Hun er 7 år og gjør absolutt ingenting utav seg. Hun er rolig, hjelpsom, snill og gjør som hun blir fortalt. Men jeg blir irritert og sur i det sekund hun kommer inn døren hjemme, og det eksplodere inni meg når hun snakker. Jeg vil virkelig ikke ha det sånn, og jeg jobber mye med meg selv for å komme meg over dette her. Men foreløbig funker det ikke altså. Så....ville du ha giftet deg med en mann som har et barn som du ikke liker? Men som er så perfekt på alle andre områder?

Vet at stemødre er hatet her inne, men vær så snill. Hold dere for gode for " du er verden verste stemamma" " han fortjener så mye bedre en deg" osv osv kommentarene. Jeg har prøvd å sagt det til han selv, men han vil ikke leve uten meg.

Anonymkode: 7a46d...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Hadde ikke det, men så har jeg aldri tenkt å gifte meg heller da..

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså barn kan være irriterende uansett hva, og du som voksen burde egentlig tåle det. Dette er min mening altså, om du virkelig elsker han så ville jo du også elsket det som var "en del av han" som er barnet hans. Kun min mening altså. Om kjæresten min hadde hatt et barn fra før, og hun "irriterte" meg så hadde jeg bare godtatt det og prøvd å snakket med henne og få henne til å like meg.

Anonymkode: c21d1...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke denne mannen virker flott i det hele tatt.  Han vil gifte seg med ei dame som ikke tåler barnet hans? 🤤

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det ville jeg skånet 7-åringen for. Hvis faren ikke har bedre vett, bør du ha det. 

Hun er rolig snill og hjelpsom... gjør som hun blir fortalt.. Hun fortjener bedre. Hjertet mitt begynte å blø litt faktisk.

Hvis du ikke er villig til å jobbe med følelsene for datteren hans så går du fra ham.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann som har et barn fra før. Et barn du ikke liker?
Jeg og min kjære har vært sammen i 1,5 år og vært samboere siden i sommer. Han har sagt flere ganger at han gjerne vil gifte seg med meg. Han er verdens beste, stiller opp når det gjelder og er utrolig flink og snill med mine barn.

Jeg har av forskjellige årsaker prøvd å gjøre det slutt et par ganger det siste året. Hovedårsaken er datteren hans som jeg overhode ikke liker. Er ingen grunn til det, jeg liker henne bare ikke. Men han vil ikke gi slipp på meg, og klarer å overbevise meg om å bli hver gang. Han er veldig klar over at jeg ikke liker hans datter, da jeg har vært og er ærlig om det. Han syns selvfølgelig det er dumt, men håper det skal gå over, at jeg skal begynne å like henne med tiden. Foreløbig er det bare blitt verre etter jeg flytte inn der ( noe jeg utsatte lenge, pga hans datter)

Verken jeg eller psykologen min klarer å finne ut hvorfor hun irritere meg sånn. Hun er 7 år og gjør absolutt ingenting utav seg. Hun er rolig, hjelpsom, snill og gjør som hun blir fortalt. Men jeg blir irritert og sur i det sekund hun kommer inn døren hjemme, og det eksplodere inni meg når hun snakker. Jeg vil virkelig ikke ha det sånn, og jeg jobber mye med meg selv for å komme meg over dette her. Men foreløbig funker det ikke altså. Så....ville du ha giftet deg med en mann som har et barn som du ikke liker? Men som er så perfekt på alle andre områder?

Vet at stemødre er hatet her inne, men vær så snill. Hold dere for gode for " du er verden verste stemamma" " han fortjener så mye bedre en deg" osv osv kommentarene. Jeg har prøvd å sagt det til han selv, men han vil ikke leve uten meg.

Anonymkode: 7a46d...272

Å herregud, Plis Plis ikke gjør dette!! Jeg er den lille jenta, og min stemor forsøkte etter beste evne å kamuflere sin misnøye mot meg, men ved hver gang de hadde en konflikt, hun var uenig om noe, osv, så ble jeg hoggestabben. Enten via kjølige avvisninger (som hun sikkert selv synes var «bedre enn å være slem», men traumatiserende nok for et lite barn) - eller direkte kommentarer. 

Du vet allerede nå at du ikke er glad i denne jenta. Det vil være en massiv feil av deg å bo med henne og far. Seriøst jeg bønnfaller deg: vær særbo!! Ikke flytt sammen!! Min far måtte gjentatte ganger sette forholdet med stemor på pause, fordi hun hadde såpass mange komplekser. De endte til slutt opp som særbo. Det var en lettelse for meg, men også dem. Dessverre var det litt «for seint» innen da, og vi alle tre hadde hatt det langt bedre om de hadde skjønt fra starten av at særbo var en bedre løsning. 

Idag er jeg voksen. Jeg har tilgitt henne, men kan aldri glemme hvor sårende og traumatiserende det var, å skulle dele livet og hverdagen med en voksen som åpenlyst ikke ville ha meg der. Uansett hvor mye hun forsøkte å undertrykke det.

skån dere for unødig belastning! Vær særbo!! 

Anonymkode: af52f...4f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For både ungens og farens skyld, NEI! De fortjener noen andre i livet sitt enn deg 

Anonymkode: a47cd...e94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal gifte deg med denne mannen. Både for din egen del og for han og datterens del. 

Anonymkode: f4902...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dersom du ikke klarer å like datteren hans, er ikke dette liv laga.

Anonymkode: 74570...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurl u serious? De fortjener mye bedre. Om du ikke klarer å like en som er en del av han selv... bye bye felicia

Anonymkode: c21d1...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. 
Denne jenta kommer til å være med hele veien. Du blir ikke "kvitt" henne selv når hun er voksen. 
Jeg skal ikke "klandre" deg for å ikke like et barn. For jeg tror faktisk det er mennesker man bare ikke kommer overens med. Det er denne personkjemien, det gjelder både barn og voksne. Som du sier, hun er snill, søt grei og alt det. Men når dere ikke klikker på det kjemiske planet.... 
Har selv møtt barn jeg "ikke liker", men de har dratt hjem. Og noen jeg må forholde meg noen timer i uka. Ikke på fast basis. 

Anonymkode: af599...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke du skal gifte deg med han. Jeg syns ikke du burde være sammen med han i det hele tatt. Om han ikke klarer å tenke klart gjøre det beste for datteren, så burde du klare det. 

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å finne en mann som tilsidesetter sitt eget barn på den måten tiltrekkende i utgangspunktet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville aldri giftet meg med han fordi han ønsker å være sammen med ei kjærring som ikke tolererer barnet hans helt uten grunn og det sier nok om hva slags menneske han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å være en kime for konflikter gjennom hele ekteskapet. Han kan begynne å klandre deg... Jeg ville tenkt meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Mannen burde ikke ønske å gifte seg med deg når han vet(!) hvilke forferdelige tanker du har om hans lille uskyldige datter. Hjelp han med å forstå at barnet kommer først med gå fra han. Makan. Jeg ville aldri giftet meg med noen som mislikte barnet mitt!

Anonymkode: 1c4f3...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes veldig synd på den lille jenta. Hun må få komme hjem og vite at hun er elsket og godtatt akkurat som hun er. Synes du bør flytte med barna dine. Men synes det er en urimelig stor byrde for jenta å bære at pappa mistet den han elsket pga at det var umulig å like henne. Ikke pga noe hun har gjort, men bare i kraft av at hun eksisterer. Jeg bruker ikke å være for løgner akkurat, men i dette tilfellet synes jeg det er umenneskelig og ekstremt egoistisk å si det som det er. Jenta får sikkert vite det en gang og vil føle at det er hun det er noe galt med. Men det er det jo ikke. Så du bør bare si at du ønsker noe annet for livet ditt, at det ikke har med jenta å gjøre og så bare flytte. 

Anonymkode: 96e8a...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 14.06, Bruttonasjonalp skrev:

Nei. Det ville jeg skånet 7-åringen for. Hvis faren ikke har bedre vett, bør du ha det. 

Hun er rolig snill og hjelpsom... gjør som hun blir fortalt.. Hun fortjener bedre. Hjertet mitt begynte å blø litt faktisk.

Hvis du ikke er villig til å jobbe med følelsene for datteren hans så går du fra ham.

Jeg jobber med følelsene mine rundt henne. Men når jeg ikke vet hvorfor jeg ikke liker henne, er det litt vanskelig å jobbe spesifikt på de. Jeg har som sagt prøvd å gå flere ganger, og har brukt den at " både du og hu fortjener noen som liker henne. Som ikke blir sur bare hun går inn døren hjemme" Men vil ikke høre på det øret.

Anonymkode: 7a46d...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel voksen nok til å gå når du skal gå og ikke la han bestemme om du skal avslutte forholdet?

Dette er ingen god pappa for jenta si. Du er også en slett person, men du er i hvert fall ærlig om det. 

Denne jenta er bare 7 år og dere skal ødelegge fremtiden hennes ved å la henne vokse opp med en pappa som bryr seg mer om en "tilfeldig" voksen kvinne enn barnet sitt. 

Nei. Bare gå. Og ikke la mannen bestemme over deg. Du bør være den voksne her.

 

For å svare på spørsmålet - om det ikke var tydelig nok - nei, jeg hadde ikke giftet meg med en "sånn" mann. Jeg hadde avsluttet for lenge siden og ikke gått tilbake uansett hva han skulle si. 

Anonymkode: 47f55...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...