Gå til innhold

Hvorfor er det ikke vanligere med dusjtoalett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke behov for å sprute rundt med vann når jeg har vært på do. Vanlig papir funker helt utmerket til mitt behov. 

Anonymkode: 5c60d...ab8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke behov for å sprute rundt med vann når jeg har vært på do. Vanlig papir funker helt utmerket til mitt behov. 

Anonymkode: 5c60d...ab8

Det spruter ikke rundt med vann da:fnise: Det er en målrettet stråle.

Anonymkode: d787c...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer vel fint å gjøre seg ren nok uten en sprut i baken? Hva skjer etter spruten? Må man tørke seg selv enda en gang eller blir man føhnet? 😂

Anonymkode: 4f06d...620

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spruter ikke rundt med vann da:fnise: Det er en målrettet stråle.

Anonymkode: d787c...615

Som skal treffe meg akkurat der jeg trenger å bli truffet, ja.... Uten at toalettet vet noe om min høyde, vekt, og posisjon på toalettet. Stor sjanse for å bli sprutet oppover ryggen i stedet for at strålen treffer der den skal. Og mer jobb å tørke seg etterpå, når man er blitt sprutet vann på. Neitakk. 

Anonymkode: 5c60d...ab8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd det selv, men har brukere på jobb som har. Og det har begrenset effekt da det bare skyller. Blir alltid rester igjen

Anonymkode: 44482...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hele Asia bruker dusj når de skal tørke seg. I Europa finnes jo bidé. Hvorfor det ikke er vanligere aner jeg ikke. Istedenfor å gni rundt med papir...

Anonymkode: 1b661...72a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man klarer vel fint å gjøre seg ren nok uten en sprut i baken? Hva skjer etter spruten? Må man tørke seg selv enda en gang eller blir man føhnet? 😂

Anonymkode: 4f06d...620

Tror man kan ha føhner også, ja. Uansett om man måtte tørket bort vannet etterpå bruker man mindre papir totalt, vil jeg tro.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skal treffe meg akkurat der jeg trenger å bli truffet, ja.... Uten at toalettet vet noe om min høyde, vekt, og posisjon på toalettet. Stor sjanse for å bli sprutet oppover ryggen i stedet for at strålen treffer der den skal. Og mer jobb å tørke seg etterpå, når man er blitt sprutet vann på. Neitakk. 

Anonymkode: 5c60d...ab8

Det kan man stille inn, tipper jeg. Eller kanskje den bruker sensorer i sete osv. for å sikte?

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd det selv, men har brukere på jobb som har. Og det har begrenset effekt da det bare skyller. Blir alltid rester igjen

Anonymkode: 44482...108

Det hadde jo vært supert for både deg og bruker om det fungerte da! Og til andre som strever med å tørke seg selv pga. stive ledd osv. Kan dere ikke regulere trykket?

Anonymkode: d787c...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier at hvis man får avføring på f.eks hånda, så vil man vaske seg med vann, ikke bare tørke det av. Men egentlig så ville man brukt masse såpe, gnidd og gnukket, og så skyldt av. 

Det er altså ikke noe poeng i å spyle med litt vann. Det gjør bare at avføringspartiklene sprer seg med vannet i rumpesprekken. Man må ha vann, såpe og noe å gni med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer og mer vanlig. Det er vanlig i Japan, Korea, Sveits osv. 

Nå kommer alle toalettprodusentene med slike modeller. 

Det er med apper, fjernkontroller, føn, varme i sete, luftavsug osv.

Man kan selvfølgelig stille inn styrke og retning på strålen.

Anonymkode: 96d2b...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Man klarer vel fint å gjøre seg ren nok uten en sprut i baken? Hva skjer etter spruten? Må man tørke seg selv enda en gang eller blir man føhnet? 😂

Anonymkode: 4f06d...620

Jepp, du blir både fønet og frisert dersom du ønsker det. De mest avanserte toalettene klipper og barberer også.

Tror jeg.... :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 16.27, penny_ skrev:

Noen sier at hvis man får avføring på f.eks hånda, så vil man vaske seg med vann, ikke bare tørke det av. Men egentlig så ville man brukt masse såpe, gnidd og gnukket, og så skyldt av. 

Det er altså ikke noe poeng i å spyle med litt vann. Det gjør bare at avføringspartiklene sprer seg med vannet i rumpesprekken. Man må ha vann, såpe og noe å gni med. 

Enig med deg. Jeg ville ikke følt meg ren etter en skvett med vann. Det burde vært spyling med såpevann først og rent vann etterpå :)

Anonymkode: ea31b...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teit spørsmål men får man ikke tørr hud av det? Jeg er sånn som bare kan dusje annenhver dag ellers flasser hele meg, vasker jeg hendene ekstra mye en dag blir de veldig tørre og såre.

Anonymkode: 7cb0b...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt vitsen må jeg innrømme. Vanligvis holder det å gjøre meg rein med dopapir, og hvis ikke bruker jeg våtservietter eller vasker meg med klut og såpe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedover i Europa er det vanlig med de. Skulle ønske det var vanligere her i Norge også. Her i norge har jeg selv en kanne med vann som brukes etter slikt toalettbesøk

Anonymkode: 53e1c...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Perelandra skrev:

Hvor mye koster slike dusjtoaletter? Det må da bli dyrt?

Vil nok fort nærme seg 15-20 000. Og enda mer for de heftigste modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn toalett.. Varme i setet, dolokk går opp automatisk, spyler deg når du er ferdig. Du kan justere vanntrykk, varme, og hvor den skal spyle. Er også en «dame» funksjon, som spyler litt mer foran. Føhner når du er ferdig. 

Jeg bruker ikke spyling, men er sinnsykt deilig med varme i doringen 😂 mannen min er helt frelst og bruker nesten ikke papir lengre. 

Anonymkode: 7fb9e...5d8

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nedover i Europa er det vanlig med de. Skulle ønske det var vanligere her i Norge også. Her i norge har jeg selv en kanne med vann som brukes etter slikt toalettbesøk

Anonymkode: 53e1c...2ec

Av ren nysgjerrighet, hvordan praktiserer du dette? Ligger du skrevende på rygg på badegulvet mens du tømmer kannens innhold over anus? 

Anonymkode: b989b...c1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...