Gå til innhold

Premiere på Camp Kulinaris 26 Februar


Sansa20

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mkigjen skrev:

Gud, så kleint når de synger menyen..

Så dere hvor rød Kjartan ble? :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mkigjen skrev:

Putetv

Ja! Herregud, jeg går ikke på fiiiin restaurant med femretters og vinmeny for å få menyen sunget opp altså, det er på en måte to ulike konsepter. Jeg skjønner ikke at de ikke har skjønt såpass. 

Så egentlig vil jeg gi litt creds til Kjartan også, han har tålt mye og klart å være positiv. :tommelsmil::fnise: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Ja, det blir litt for lite driv og det tok meg evigheter å forstå konseptet. :fnise: Nå straffes jo bare restaurantsjefen, og eventuelt den dårligste av de andre. På den annen side har jeg nå lært meg å like at konseptet muligens også er at de faktisk skal lære å lage mat, og fy søren, det har de jo gjort også. I begynnelsen var jo en del mest opptatt av vindrikking og gøy, men nå er jo alle på kjøkkenet omtrent døgnet rundt, og det er litt artig å se at egen heder og ære/selvrespekt/indre motivasjon for å gjøre det bra faktisk er drivkraft nok. Jeg synes det er morsomt å se hvordan alle har utviklet seg. 

Jeg liker absolutt konseptet og er helt enig i at det er morsomt å se hvordan alle har utviklet seg, for de har jo virkelig lært mye på de ukene de har vært der og de har uten tvil blitt mer fokuserte enn de var i starten. Det er imponerende å se hvilken innsats de legger ned, til tross for at det ikke er en belønning utover "heder og ære" i horisonten.  Jeg håper på en sesong til, men med "vanlige folk" som deltakere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sesong til med ikke-kjendiser var en veldig god idé! Hvis man bare hopper innom programmet virker det som verdens dårligste TV, men over tid har det vært gøy, synes jeg. 

Du burde sende inn idéen din. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

En sesong til med ikke-kjendiser var en veldig god idé! Hvis man bare hopper innom programmet virker det som verdens dårligste TV, men over tid har det vært gøy, synes jeg. 

Du burde sende inn idéen din. :) 

Jeg er generelt sett ingen fan av realityprogrammer av denne typen med "kjendiser" fordi det ofte er de samme folka som stiller opp i denne typen programmer - og de er gjerne ikke på verken A eller B lista. Knapt C faktisk. Det virker som mange av dem bruker deltagelse i realityprogrammer for å holde på en viss kjendisstatus. Jeg ble ekstremt skeptisk til Camp Kulinaris da jeg så at "gjengangere" som Charter-Svein og Linni Meister var på deltakerlista, og Ari Behn dukket opp i reklameklippene.

Programmet har overrasket stort i positiv retning og jeg tror faktisk det kan bli enda bedre med deltagere som er "vanlige" folk som er glade i å lage mat, a la Masterchef og Mitt Kjøkken Ruler, fordi det å jobbe i et profesjonelt kjøkken er noe helt annet enn å lage mat hjemme. At man er flink til å lage mat på eget kjøkken, der man (forhåpentligvis) har kontrollen, betyr jo ikke nødvendigvis at man er en god kokk på et restaurantkjøkken. Mulig jeg sender en epost til TV3.

Og jeg er helt enig i at syngingen av menyen var putetv.🙈🙉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier på Kim, jeg. Hvem skulle trodd at Jens August var så god? :fnise: 

at Svein røk ut i dag var bare veldig på tide. Ferdig, altså. Både Jennyog Kristin synes jeg "skumler" litt for mye og er for opptatt av intriger,  Audun er ikke god nok (hva skjedde med at han har blitt så lenge?) og Per Heimly - tja, ikke verst, men veldig uinteressant siden han er så ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen episoder nå og da, men har ikke sett det på 2 uker.

Må si jeg overasket at gærne Svein kom så langt. Hadde aldri trodd det. Jeg heiet på Kim, men men. 

Dette programmet hadde blitt bedre om vanlige mennesker var med. Gjerne mat interesserte mennesker. Lei kjendis programmer 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 10.03, Christy89 skrev:

 

Dette programmet hadde blitt bedre om vanlige mennesker var med. Gjerne mat interesserte mennesker. Lei kjendis programmer 

Men det er jo de samme kjendisene som regel- omatt og omatt og omatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... så sutrete og nedlatende Kristin er når hun sitter å snakker til kamera! 

Anonymkode: aa947...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fy så bra Kim er. det er sikkert mye klipping, men virkelig, han fortjener innsatspoeng. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Men fy så bra Kim er. det er sikkert mye klipping, men virkelig, han fortjener innsatspoeng. 

Enig! Og så utrolig provosert jeg ble da Jenny klaget på at han ikke hjalp henne. 

Anonymkode: 473c5...ec1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Mkigjen skrev:

Hvordan er det mulig å ikke gjenkjenne smaken av blomkål, eller jordbær?

Hvem klarte ikke det?

Anonymkode: db44a...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem klarte ikke det?

Jenny trodde blomkål var broccoli, og jordbær plomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mkigjen skrev:

Jenny trodde blomkål var broccoli, og jordbær plomme

Må si jeg blei ganske overraska over svarene hennes. Er det virkelig så vanskelig med bind for øynene?

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mkigjen skrev:

Jenny trodde blomkål var broccoli, og jordbær plomme

Really?? Til og med sønnen min på 5 merker forskjell liksom. Selv med bind foran øynene.

Anonymkode: db44a...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 21.16, Guidet Kvinne skrev:

Men fy så bra Kim er. det er sikkert mye klipping, men virkelig, han fortjener innsatspoeng. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Og så utrolig provosert jeg ble da Jenny klaget på at han ikke hjalp henne. 

Anonymkode: 473c5...ec1

Helt enig, jeg ble kjempeprovosert over sytingen hennes. Jenny var jo bare fokusert på seg selv og hjalp vel ikke til med noe i serveringen, mens Kim fikset både sin egen rett, borddekking og servering. Og mens han løp som et pisket skinn i serveringen med minimalt med hjelp fra de andre ble hun sur for at han ikke hjalp henne.

Jenny har jo vist tidligere at hun ikke er en lagspiller - husk bryllupskaka der hun var veldig motvillig til å ta i mot hjelp fra Linni og Kristin. Selv om hun kanskje fortjente finaleplass mer enn Per, siden hun har vært med siden starten, koste jeg meg litt over at hun røyk ut i dag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Christiane_W skrev:

Helt enig, jeg ble kjempeprovosert over sytingen hennes. Jenny var jo bare fokusert på seg selv og hjalp vel ikke til med noe i serveringen, mens Kim fikset både sin egen rett, borddekking og servering. Og mens han løp som et pisket skinn i serveringen med minimalt med hjelp fra de andre ble hun sur for at han ikke hjalp henne.

Jenny har jo vist tidligere at hun ikke er en lagspiller - husk bryllupskaka der hun var veldig motvillig til å ta i mot hjelp fra Linni og Kristin. Selv om hun kanskje fortjente finaleplass mer enn Per, siden hun har vært med siden starten, koste jeg meg litt over at hun røyk ut i dag. 

Tror nok hun ble veldig overrasket over ikke å komme til finalen selv også. Hun tok nok det som en selvfølge. 

Blir spennende i kveld. Krysser fingrene for Kim og mye av grunnen til det er laginnsatsen hans. Han er positiv og hjelpsom. 

Anonymkode: 473c5...ec1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok hun ble veldig overrasket over ikke å komme til finalen selv også. Hun tok nok det som en selvfølge. 

Blir spennende i kveld. Krysser fingrene for Kim og mye av grunnen til det er laginnsatsen hans. Han er positiv og hjelpsom. 

Anonymkode: 473c5...ec1

Helt enig! Jenny tok det som en selvfølge at hun skulle til finalen, hun har jo vært regnet som en av de "sterke" hele veien. 

Noe av utfordringen med den første konkurransen denne uka var jo at de konkurrerte mot hverandre, men allikevel måtte de jo fungere som et lag, for å få serveringen til å fungere. Det hjelper jo ikke at de på kjøkkenet produserer fantastisk mat om den ikke kommer ut til gjestene og gjestene må jo få servert drikke osv. Det burde de tenkt på og fordelt oppgavene mellom seg i forkant, men alle var jo i sine egne bobler og de bare "måtte" være på kjøkkenet.  

Kim reddet dagen med sin innsats. Han fikk jo litt hjelp etterhvert, men det var ikke mye. Jeg ble så irritert da han kom inn på kjøkkenet og ba om hjelp til å servere vin og ingen kunne unnvære et minutt eller to. Godt gjort at han ikke ble fly forbanna og klikket på de andre. Han er mer tålmodig anlagt enn meg, det er sikkert og visst.

Jeg heier på Kim i kveld av samme grunner som deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...