Gå til innhold

Kastet 24-åring ut av fly fordi hun hadde menssmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beth Evans og kjæresten måtte forlate Emirates-fly etter at hun klagde over menssmertene sine. Flybesetningen mente at det ikke var forsvarlig å la henne fly i syv timer.

https://www.tv2.no/nyheter/9693848/

Var det riktig å kaste henne av flyet ?

Anonymkode: 36916...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kunne vel tatt noen paracet og ibux og fått ei varmeflaske.

Anonymkode: 7720d...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg skjønner det, kontaktet hun selv flybesetningen for å klage over smertene. Hun må ha klaget skikkelig.

Når hun forsto at hun ville bli satt av flyet, prøvde hun å ta det tilbake. Men hun hadde gjort en for god jobb med å overdrive smertene. Vet ikke hva hun hadde forventet.

Flybesetningen har ikke medisinsk kunnskap, for alt de visste kunne hun ha hatt tarmslyng eller sprukket blindtarm. Hadde det skjedd noe i luften, ville flyselskapet måttet betale millioner for at de lot henne fly.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ops2. Her er det mye informasjon vi ikke har. Som hvor mye hun klaget, hva hun klaget på, var det språkproblemer med besetningen, osv. 

Om flyet skulle være i luften i 7 timer, er det klart de ikke ville ta noen sjanser om de oppfattet klagingen som at hun hadde store smerter og det var fare for at hun kom til å trenge medisinsk hjelp underveis. 

Det var ikke fordi hun hadde menssmerter hun ble kastet av; det var fordi hun klaget over smerter. Ganske stor forskjell der... 

Anonymkode: fc1c6...6cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har såpass kraftige smerter at man nevner det for flybesetningen og sier man har både smerter og føler seg uvel, så skjønner jeg at dem reagerer. 

Anonymkode: 15765...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en flyvertinne overhørte Beth fortelle Josh at hun hadde menssmerter.

Anonymkode: eb351...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en flyvertinne overhørte Beth fortelle Josh at hun hadde menssmerter.

Anonymkode: eb351...8e3

Så spørs det hva hun overhørte. Om det var "uff, jeg har litt menssmerter", eller om det var "åherregud, det kjennes ut som om noen borer rundt med drill i innvollene mine og jeg har så inforjævlig vondt at jeg tror jeg dør". Hørte flyvertinnen det siste, er det jo ikke rart om hun reagerte.. 

Anonymkode: fc1c6...6cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en flyvertinne overhørte Beth fortelle Josh at hun hadde menssmerter.

Anonymkode: eb351...8e3

"– Passasjeren varslet flybesetningen om at hun hadde ubehag og smerter, og nevnte at hun følte seg uvel."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, ops2 skrev:

Slik jeg skjønner det, kontaktet hun selv flybesetningen for å klage over smertene. Hun må ha klaget skikkelig.

Når hun forsto at hun ville bli satt av flyet, prøvde hun å ta det tilbake. Men hun hadde gjort en for god jobb med å overdrive smertene. Vet ikke hva hun hadde forventet.

Flybesetningen har ikke medisinsk kunnskap, for alt de visste kunne hun ha hatt tarmslyng eller sprukket blindtarm. Hadde det skjedd noe i luften, ville flyselskapet måttet betale millioner for at de lot henne fly.

Det sto jo at flyvertinnen OVERHØRTE at hun sa til typen sin, at hun hadde mensensmerter. Da startet flyvertinnen utspørring, og selv om jenta sa hun bare hadde LITT vondt (1, på skala fra 1 til 10) nyttet det ikke - de ville ikke ha henne med på flyturen for "hennes beste". Rart det der, kjenner en mann som fikk dra på fly med dem, samme reisevei -  med knekkte ribbein og smerter deretter. 

Anonymkode: 7720d...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn fordi som ikke gidder å lese artikkelen en gang..

Anonymkode: eb351...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto jo at flyvertinnen OVERHØRTE at hun sa til typen sin, at hun hadde mensensmerter. Da startet flyvertinnen utspørring, og selv om jenta sa hun bare hadde LITT vondt (1, på skala fra 1 til 10) nyttet det ikke - de ville ikke ha henne med på flyturen for "hennes beste". Rart det der, kjenner en mann som fikk dra på fly med dem, samme reisevei -  med knekkte ribbein og smerter deretter. 

Anonymkode: 7720d...b04

Forskjellen på knekte ribbein og menssmerter, er at om mannen hadde knekte ribbein visste man hvor smerten kom fra, og at det ikke var farlig. Om hun sa hun hadde magesmerter, kan det ha vært blindtarmbetennelse for alt flyvertinnen visste, og da noe som kanskje kunne kreve behandling underveis. 

Anonymkode: fc1c6...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Forskjellen på knekte ribbein og menssmerter, er at om mannen hadde knekte ribbein visste man hvor smerten kom fra, og at det ikke var farlig. Om hun sa hun hadde magesmerter, kan det ha vært blindtarmbetennelse for alt flyvertinnen visste, og da noe som kanskje kunne kreve behandling underveis. 

Anonymkode: fc1c6...6cb

Merkelig at hun fikk lov til å være med på neste fly da...

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig at hun klagde på smertene til samboeren hvis de virkelig bare var 1 på skalaen. 

Anonymkode: cf04b...637

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Merkelig at hun klagde på smertene til samboeren hvis de virkelig bare var 1 på skalaen. 

Anonymkode: cf04b...637

Ja, kjempe merkelig ..

Hvis de var så bekymret,så synes jeg det er veldig merkelig at de ikke krevet legeerklæring på at hun var frisk nok til å fly på neste fly.

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at hun fikk lov til å være med på neste fly da...

Anonymkode: eb351...8e3

Hvorfor det? Om hun ikke klaget på smerter da, og lot til å ha det bra?

Anonymkode: fc1c6...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Merkelig at hun klagde på smertene til samboeren hvis de virkelig bare var 1 på skalaen. 

Anonymkode: cf04b...637

:mynona:

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Om hun ikke klaget på smerter da, og lot til å ha det bra?

Anonymkode: fc1c6...6cb

Hvis de var så bekymret over hennes tilstand som de påstår (de trodde jo at hun jug over hvor høy smertene var på første fly, da kan hun også gjøre det på neste fly, ved å ikke si noe), så synes jeg det er veldig merkelig at de ikke krevet legeerklæring eller (passet på at hun fikk medisink hjelp ved nærmeste ) på at hun var frisk nok, hvis de er så bekymret,.

Nei her er det mye som skurrer fra flyselskapet side..

Anonymkode: eb351...8e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis de var så bekymret over hennes tilstand som de påstår (de trodde jo at hun jug over hvor høy smertene var på første fly, da kan hun også gjøre det på neste fly, ved å ikke si noe), så synes jeg det er veldig merkelig at de ikke krevet legeerklæring eller (passet på at hun fikk medisink hjelp ved nærmeste ) på at hun var frisk nok, hvis de er så bekymret,.

Nei her er det mye som skurrer fra flyselskapet side..

Anonymkode: eb351...8e3

"by/sted

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis de var så bekymret over hennes tilstand som de påstår (de trodde jo at hun jug over hvor høy smertene var på første fly, da kan hun også gjøre det på neste fly, ved å ikke si noe), så synes jeg det er veldig merkelig at de ikke krevet legeerklæring eller (passet på at hun fikk medisink hjelp ved nærmeste ) på at hun var frisk nok, hvis de er så bekymret,.

Nei her er det mye som skurrer fra flyselskapet side..

Anonymkode: eb351...8e3

"til å ta neste fly.

Anonymkode: eb351...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...