Gå til innhold

Svindel telefoner


Gjest making.a.mess

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Hvorfor er det ingen som gjør noe med alle svindeltelefonene fra utlandet? Det er bare å la være å ta dem, men veldig irriterende at de ringer når det passer som minst. jeg venter en svært viktig telefon fra sverige og da må jeg jo ta tlf når det ringer noen derfra, så blir det bare vås.

Jeg får fem-seks tlf i uka fra sverige, england, skottland, australia, afrika...  googlet et svensk nummer som ringte meg og nummeret var rapportert for svindel 30 ganger. 

Er det ikke noe som kan gjøres? Bøtelegging etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får kun fra Sverige og Storbritannia. Jeg ringte telefonen selskapet og ba dem stenge for innkommende samtaler i utlandet. Men det funker her i Norge også. Jeg har ikke fått noen svindel telefoner på noen dager. Og de pleiende å ringe med nytt nummer 1-3 ganger om dagen. Jeg avviste alltid, og så blokkerte jeg nummeret. 

Siden du venter på telefon fra Sverige kan du ikke gjøre det samme. Men du kan i det minste blokkere alle svindel-nummerenr. Og i tillegg registere deg i Brønnøysundregisteret at du ikke ønsker telefonsalg. 

Anonymkode: 44808...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor stopper ukentlig tusenvis av telefoner før det ringer hos kunden. Men når svindlerne stadig bytter nummer de ringer fra og blir mer og mer utspekulert i sin fremgangsmåte så sier det seg selv at det er en kamp mot vindmøller. Hvorfor stopper ikke politiet all narkotika på grensen? Spørsmål med samme svar som det du spør om. 

Anonymkode: ac30e...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller svindlerne kan benytte seg av programvare, som gjør at det ser ut som oppringningen kommer fra et helt vanlig norsk telefonnummer..

Anonymkode: 3a47d...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sjokoladeknask skrev:

Last ned Truecaller hvis det er til mobil du har og bruk den. Problem løst. 

Hva er egentlig Truecalller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Hvorfor er det ingen som gjør noe med alle svindeltelefonene fra utlandet? Det er bare å la være å ta dem, men veldig irriterende at de ringer når det passer som minst. jeg venter en svært viktig telefon fra sverige og da må jeg jo ta tlf når det ringer noen derfra, så blir det bare vås.

Jeg får fem-seks tlf i uka fra sverige, england, skottland, australia, afrika...  googlet et svensk nummer som ringte meg og nummeret var rapportert for svindel 30 ganger. 

Er det ikke noe som kan gjøres? Bøtelegging etc? 

Må først finne de som står bak svindelforsøkene, og det er som lete etter nåla høystakken. Har selv fått noen slike tlf som jeg svarte på da de var tilsynelatende seriøse fra norske tlf.nr, men det hørtes ut for at de kunne sitte i India, etter "dialekta" å bedømme. Må bare bruke hue og overse f....skapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver gjøn med dem

Anonymkode: 6bd03...68f

Du kan ha tapt straks du tar tlf. Vanlige norske telefonselgere kan du drive gjøn med, men disse kan skrive deg opp på time share, abonnementer og andre kostbare greier og si at du samtykket når de ringte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ikke blokkering noeeffekt da de ringer fra forskjellig nr. For ikke så lenge siden ble jeg ringt 32 ganger på en dag, og da av 32 ulike nr. Eneste råd jeg fikk av mitt telefonselskap var at jeg eventuelt kunne skifte nr hvis det ble for plagsomt, takk for den liksom :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 21.02, Mrs.Purdey skrev:

Du kan ha tapt straks du tar tlf. Vanlige norske telefonselgere kan du drive gjøn med, men disse kan skrive deg opp på time share, abonnementer og andre kostbare greier og si at du samtykket når de ringte.. 

Det kan de vel gjøre uansett om du svarer eller ikke? 

Anonymkode: 72e1c...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de vel gjøre uansett om du svarer eller ikke? 

Anonymkode: 72e1c...46e

Det er lettere å se at et anrop er ubesvart eller kun varte et sekund fremfor å se hva som ble snakket om i en samtale. Der blir det ord mot ord. Det er bevisbart at et anrop er ubesvart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned appen: 180.no

Da får man opp hvem som ringer, og det kommer opp en advarsel om det er et svindelnummer e.l. Appen er gratis å laste ned og å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...