Gå til innhold

Hvordan får dere dusjet hver dag?


Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anciol skrev:

Får dusjet hver morgen og kveld:) Da jeg er oppe før ungene:) og kveldsdusjen er etter at ungene er sovnet! MIne er forresten 9 og 10 år

 

Hvorfor dusje både morgen og kveld?? 2 ganger daglig, det blir 14 ganger i uka. 

Anonymkode: 3421d...a0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øøøh, jeg tar med ettåringen på badet og setter på barne-tv på mobilen. Da sitter hun i ro uten å fikle i skuffer og skap og jeg får dusja. Større barn kan man da vel plassere ved frokostbordet eller foran TV'en i 10 min.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Selfie skrev:

Jeg kan selvfølgelig kaste ut ungene for å dusje, men da må de stelles først, deretter må de få frokost før jeg kan få stelt meg. Derfor har vi hittil gjort det sånn at alle steller seg samtidig. 

De kan vel tusle rundt i pysj de minuttene det tar deg å dusje og stelle deg først? Vente litt på frokosten er heller ikke noe problem. Jeg skjønner jo at det er vanskelig å få til ting når det er så mye enklere for deg å se problemer enn løsninger...

Anonymkode: ad016...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 21.2.2018 den 8.13, Selfie skrev:

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dusje både morgen og kveld?? 2 ganger daglig, det blir 14 ganger i uka. 

Anonymkode: 3421d...a0d

Fordi jeg liker å holde meg ren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Selfie skrev:

Jeg kan selvfølgelig kaste ut ungene for å dusje, men da må de stelles først, deretter må de få frokost før jeg kan få stelt meg. Derfor har vi hittil gjort det sånn at alle steller seg samtidig. 

Dette ville jeg gjort hvis du har tid. Jeg gjør det sånn at jeg steller minste (han våkner først), gir litt frokost i hånden, vekker eldste, hjelper med stell mens yngste herjer rundt ;) Så frokost til største før jeg kan stelle meg selv. Yngste er bare 16 måneder, så han styrer litt rundt i huset og etterlater matrester her og der. Det er litt masete, men sikkert bedre når han blir eldre. Uansett synes jeg det er greit å prøve å få være i fred på badet om man kan :) 

Dusjer forresten alltid om kvelden, det hadde bare blitt styr om morgenen. 

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre barn på 9, 6 og 3 år. Jeg dusjer nesten alltid med barn på badet, i perioder har det hendt de har glodd veldig, men det må de gjerne gjøre, kropp er topp. Snart regner jeg med eldste mann ikke vil se meg naken lenger, og går ut selv :fnise:

Om morgenen står vi alle opp sammen og barna kler på seg selv.  Jeg må kun gre håret til treåringen, og så lager jeg frokost når jeg kommer ned ferdig stelt. Litt selvstendige må de være, og tv får de ikke lov til om morgenen. 

Dusjer jeg om kvelden er det stort sett mens jeg legger ungene, de ordner mye selv, så må jeg pusse tennene på de to yngste og lese litt. Rekker fint å dusje da. 

Angående sminking tenker jeg det er en helt naturlig del av å være voksen, så det ser de at jeg gjør. Klart man kunne vurdert om man skulle slutte med det for alltid, men jeg liker å sminke meg litt, så da hender det de ser på at jeg gjør det. Jeg fikser jo håret og bruker neglelakk også, vi voksne kan faktisk gjøre ting barna ikke får lov til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Å dusje hver dag er bare tull. Jeg dusjer én gang i uken. Det holder mer enn nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brannslangen skrev:

Å dusje hver dag er bare tull. Jeg dusjer én gang i uken. Det holder mer enn nok.

Om man lever alene og langt fra folk ja. Inn i dusjen med deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?

Jeg bruker 5 min på å dusje og tørke meg. Når jeg hadde små barn så dusjet jeg med døra igjen, men så fort jeg fikk på undertøy så åpnet jeg døra så vi kunne se hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp said:

Om man lever alene og langt fra folk ja. Inn i dusjen med deg!

Ja, jeg skal faktisk dusje i dag. Har gått 8 dager siden sist. Men skal først på butikken. Bortkastet å dusje før jeg går på butikken da jeg blir svett på ryggen når jeg går fra/til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brannslangen skrev:

Ja, jeg skal faktisk dusje i dag. Har gått 8 dager siden sist. Men skal først på butikken. Bortkastet å dusje før jeg går på butikken da jeg blir svett på ryggen når jeg går fra/til.

Vent noen dager du:) Du blir kanskje svett senere også:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skal på jobb og har ungene, så dusjer jeg enten om kvelden, eller så står jeg opp før ungene. Våkner de mens jeg er i dusjen, så kan de nå ligge og strekke seg, eller gå på do eller tutle for seg selv mens de venter på at jeg blir ferdig. Så store barn trenger ikke å være på badet mens mor steller seg. Det er aldri for tidlig å lære seg om andres privatgrenser. At mor sminker seg er også helt greit. "Mange voksne liker å pynte seg litt med sminke". Jeg sminker meg mens ungene sitter på do. Men da får jeg gjerne kompliment "nå ble du fin, mamma" :) Du kan jo også dekke på til frokost / lage frokost så de kan gjøre det mens du dusjer.

Anonymkode: c0188...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, altså den problemstillingen har jeg knapt tenkt på - nå skjønner jeg at jeg er mer hippie enn jeg trodde. Har små unger (under 5 år), og må si at dere som snakker om "å vente med å vekke ungene" lever luksusliv, altså! Her løper det unger inn og ut av badet mens jeg steller meg så godt jeg kan. Det er egentlig minst stress når de holder seg på badet, for da slipper jeg å lytte etter hyl og skrik og eventuelt løpe ut av dusjen. Om jeg trenger å dusje, dusjer jeg og at ungene ser meg naken bryr jeg meg virkelig ikke om. Og når de spør meg om hvorfor jeg sminker jeg, forteller jeg at det er noen voksne damer som sminker seg for å pynte seg litt. 

Den lille alenetiden jeg eventuelt får på kvelden gidder jeg ikke bruke til dusjing, altså. Men der er folk forskjellige. 

Anonymkode: 66374...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2018 at 11:02 AM, Anciol said:

Fordi jeg liker å holde meg ren! 

Ja, fordi folk blir skikkelig skitten når de sover i sengen?  OCD much?

 

Anonymkode: e7e6a...0a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes kroppsfokuset tar helt av når en mor synes det er ekkelt at ungene stirrer på henne i dusjen :ac:

Såfremt du ikke er skamopperert med plastikkpupper og Kardashiansrumpe er det bare sunt for barna dine å få et naturlig forhold til kroppen. Hva gjør du i garderoben i svømmehallen f. eks? 

Anonymkode: 24ad8...f3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver morgen før jeg vekker barna kl. 6.45. I helgene passer far på mens jeg steller meg også bytter vi. Aldri vært noe problem hos oss men frkke unger som komm. kropp, rter i skuffer & skap, spør meg hvorfor jeg sminker meg eller lakker neglene osv. Hadde uansett ikke blitt godtatt.

Anonymkode: 1ccc1...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er fedrene i denne tråden? 

Anonymkode: beb9d...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er fedrene i denne tråden? 

Anonymkode: beb9d...883

På jobb? Mange starter tidligere enn partneren på jobb. 

Våre barn våkner ikke så tidlig, og om de sov godt om natta så jeg ikke måtte sove så lenge som mulig ville jeg stått opp før dem for å stelle meg for det er så mye mer behagelig. Ellers dusjer jeg ofte om kvelden pga for liten tid om morgenen

Anonymkode: b6d2f...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...