Gå til innhold

Hvordan får dere dusjet hver dag?


Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du alene med barna, da? 

Jeg dusjer om kvelden, men det har jeg alltid gjort, barn eller ei. Ungene har kun vært tilstede om far har vært ute og de har vært så små at de ikke kan være alene uten konstant overvåking. 

Anonymkode: bd8bb...920

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvelden. Har aldri dusjet på morgenen, hverken før jeg fikk barn eller nå med barn

Anonymkode: cd64b...af8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer på kvelden, en eller annen gang mellom barnets leggetid og min egen. Har alltid dusjet på kvelden. Fikser også øyenbryn på kvelden,farger og former. Også fletter jeg håret før jeg sover, da ser det som regel ok ut dagen etter. Legger også frem klær kvelden før. 

Da trenger jeg bare å pusse tenner, ta på deo og litt bb-cream om morgenen så er jeg good to go.

Anonymkode: 00ed6...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du alene med barna, da? 

Jeg dusjer om kvelden, men det har jeg alltid gjort, barn eller ei. Ungene har kun vært tilstede om far har vært ute og de har vært så små at de ikke kan være alene uten konstant overvåking. 

Anonymkode: bd8bb...920

Er alene med barna om morgenen, i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Selfie skrev:

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

Det burde du få til. Har aldri vært et problem for meg mens mannen er sjøen. Dusjer som regel før jeg legger meg når de sover, da har jeg til og med tid til litt kos også.  Men har du ikke en tv? Har ikke de leker? Du må jo oppdra de slik at de forstår at nå skal mor dusje, på do etc. Det er din egen feil. Sorry å si det.

Anonymkode: bb579...da5

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Selfie skrev:

Er alene med barna om morgenen, i hvert fall. 

Send dem ivei for å dekke på frokostbordet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri dusjet på morgenen. Før jeg fikk barn også. :)

På morgenen tar jeg på deo og parfyme, så kler på meg. Ferdig. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Selfie skrev:

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

Hvor gamle er de? Jeg har alltid plassert ungene på stua når jeg dusjer jeg. "Her er en yoghurt, og her er barnetv. Nå skal mamma dusje."

Dusjer da med åpen dør så jeg hører om noen roper, men ikke greit å ha publikum på badet på den måten nei. 

Anonymkode: 69c6d...2ff

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer tidlig før babyen våkner, ellers må jeg ta henne med inn på badet. Kan ikke dusje på kvelden for da ser håret ikke ut. 

Anonymkode: 7dfe6...828

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer på kvelden eller før senvakt når jeg jobber. Nå når jeg har permisjon med minstemor dusjer jeg når hin har sin lange dupp midt på dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer også på kvelden og har egentlig alltid gjort det. Da får jeg tiden for meg selv på badet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer stort sett alltid på morgenen. Når barna var små, var de alltid med på badet. Etter hvert plasserte jeg dem foran TV eller noe. Minste er for så vidt fortsatt ofte med på badet når jeg dusjer, selv om h*n er stor nok til å vente i stua. Jeg bryr meg ikke så mye om de små ser meg naken. Nakenhet er naturlig, tenker jeg, og barna har ikke vondt av å se normale nakne kropper med valker, cellulitter, hår osv. Ser på dette litt som en motvekt til alle de perfekte kroppene de blir disponert for via reklame osv.

Anonymkode: 4b32e...c60

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Selfie skrev:

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

Er det nødvendig med hver dag?

Mange må dusje/vaske håret sen kveld/natt...

Anonymkode: c3ada...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er så store at du kan kreve 10 min alene til dusj. Evt stå opp litt før.

Anonymkode: 4e6e6...337

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Selfie said:

Jeg har to barn, som står opp tidlig. Jeg får derfor ingen stund på badet for meg selv om morgenen og må gjøre alt mens de ser på. Utrolig lite gøy. «Hihi mamma jeg ser puppene dine!» «Hvorfor tar du på sånn sminke?» «Hva er deeet?» Ender ofte opp med å glemme feks deo, får ikke sminket meg ferdig, og noen ganger får jeg ikke dusjet engang. 

Dere som har barn og jobber - hvordan får dere dusjet? Dusjer dere om kvelden, eller i barnas påsyn om morgenen eller hva?

Jeg dusjer om kvelden, men de ungene hadde jeg sendt ut på stua mens jeg var på badet altså. Høres utrolig irriterende ut med sånn spørrerunde tidlig om morgenen. :P

Anonymkode: 90e6b...445

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer stort sett alltid på morgenen. Når barna var små, var de alltid med på badet. Etter hvert plasserte jeg dem foran TV eller noe. Minste er for så vidt fortsatt ofte med på badet når jeg dusjer, selv om h*n er stor nok til å vente i stua. Jeg bryr meg ikke så mye om de små ser meg naken. Nakenhet er naturlig, tenker jeg, og barna har ikke vondt av å se normale nakne kropper med valker, cellulitter, hår osv. Ser på dette litt som en motvekt til alle de perfekte kroppene de blir disponert for via reklame osv.

Anonymkode: 4b32e...c60

Signerer denne. Nå er ikke min eldste sønn mer enn 6 1/2 men om han kommer inn mens jeg dusjer så gjør jeg ikke noe poeng ut av det. Vi snakker uansett nye om kropp, grenser, hvordan barn blir til osv. Om han sier noe jeg oppfatter som sårende eller frekt så tar jeg det med ham der og da. De må jo lære seg folkeskikk og hva som ikke er greit å si hjemmefra.

Anonymkode: 686db...246

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er store nok til å stille sånne spørsmål er det vel også store nok til kunne bli henvist til stua og barne-tv, bok el.l. i fem minutter mens mamma dusjer?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer tidlig før babyen våkner, ellers må jeg ta henne med inn på badet. Kan ikke dusje på kvelden for da ser håret ikke ut. 

Ikke at det er min sak, men hadde jeg hatt baby og et hår som krevde vask hver morgen for å se ok ut hadde jeg byttet frisyre - det høres unødvendig slitsomt ut...

Anonymkode: ad016...89f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...