Gå til innhold

Drittlei av å høre om de slitsomme "tantene".Skjerpings!


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg har møtt, ja. Noen av dem er såkalte rusterapeuter med utdannelse fra Sverige.

Anonymkode: b3368...d96

Jeg syns det er skremmende jeg. Så oppegpende mennesker,men med et problem.Som en psykisk lidelse eller et rusproblem.Så blir de behandlet sånn? Det er ikke oppbyggende.Det er nedbrytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som har slitt med rus i lang lang tid, er veldig merket av det. Intellektet ER preget av det.  Det stagnerer fullstendig i enkelte tilfeller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Jeg syns det er skremmende jeg. Så oppegpende mennesker,men med et problem.Som en psykisk lidelse eller et rusproblem.Så blir de behandlet sånn? Det er ikke oppbyggende.Det er nedbrytende.

De blir sikkert behandla annerledes om de setter seg til med Dostojevskij og ser oppslukte ut. Bibelen er nok heller noe de litt enkle griper til.......og får uendelig mye mening ut av!

Endret av femme_folle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hårstrikk79 said:

Mange som har slitt med rus i lang lang tid, er veldig merket av det. Intellektet ER preget av det.  Det stagnerer fullstendig i enkelte tilfeller. 

Fordommer.

Du kjenner antageligvis mange rusavhengige uten at du aner at de har et problem.

Anonymkode: b3368...d96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, femme_folle said:

De blir sikkert behandla annerledes om de setter seg til med Dostojevskij og ser oppslukte ut.

Tja, mange jeg har møtt er overrasket over at jeg i det hele tatt leser.

Anonymkode: b3368...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, mange jeg har møtt er overrasket over at jeg i det hele tatt leser.

Anonymkode: b3368...d96

Hadde rusa meg hver dag om jeg ikke hadde litteratur. Hadde gått på veggene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordommer.

Du kjenner antageligvis mange rusavhengige uten at du aner at de har et problem.

Anonymkode: b3368...d96

Det er ikke fordommer. Jeg snakker om TUNGE rusavhengige. Ikke Per som tar kokain i helgene over noen år. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, femme_folle skrev:

Ja, jeg er så lite kunnskapsrik at jeg tror at det er folk med traumer fra barndommen, misforståtte psykiske lidelser og generelt veldig sensitive personer uten filter som blir misbrukere. Har du ikke fått med deg at det har vært en kontinuerlig mediaopplysningskampanje om dette siden 1990-tallet?

Hva babler du om nå da?Du er litt sånn bla-bla.

Du tror de som har vært igjennom masse greier ikke er like smarte som andre? Der tar du feil. Veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hårstrikk79 said:

Det er ikke fordommer. Jeg snakker om TUNGE rusavhengige. Ikke Per som tar kokain i helgene over noen år. 

Ja, du høres virkelig opplyst ut.

Anonymkode: b3368...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hårstrikk79 said:

Jeg snakker om TUNGE rusavhengige.

Visste du forresten at alkohol er et av de tyngste rusmidlene?

Anonymkode: b3368...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Hva babler du om nå da?Du er litt sånn bla-bla.

Du tror de som har vært igjennom masse greier ikke er like smarte som andre? Der tar du feil. Veldig feil.

Du høres ut som disse tantene du kritiserer, som må ha alt i klar tale og sort-hvitt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Mange som har slitt med rus i lang lang tid, er veldig merket av det. Intellektet ER preget av det.  Det stagnerer fullstendig i enkelte tilfeller. 

I enkelte tilfeller. Der sa du det.Det kan umulig være normen.En må behandle mennesker med respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, mange jeg har møtt er overrasket over at jeg i det hele tatt leser.

Anonymkode: b3368...d96

Nettopp.Jeg kjenner håra reiser seg i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

I enkelte tilfeller. Der sa du det.Det kan umulig være normen.En må behandle mennesker med respekt. 

Ja. I enkelte tilfeller.  Jeg skrev jo det.  Og selvfølgelig må man behandle ALLE mennesker med respekt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene, men som en som er pårørende for en med en psykiatrisk diagnose har keg bare ett å si: den dagen de som jobber i psykiatrien begynner å se et menneskes ressurser før de ser diagnosen, så kan vi begynne å snakke...

hadde blitt rasende om slike tanter behandlet mitt familiemedlem som en trent hund...😡

Anonymkode: 5f546...562

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alle svarene, men som en som er pårørende for en med en psykiatrisk diagnose har keg bare ett å si: den dagen de som jobber i psykiatrien begynner å se et menneskes ressurser før de ser diagnosen, så kan vi begynne å snakke...

hadde blitt rasende om slike tanter behandlet mitt familiemedlem som en trent hund...😡

Anonymkode: 5f546...562

En kommentar som poengterer! Lar det stå uten ubesvart ellers. :-)

Rettelse : lar det ellers stå ubesvart :-)

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ble for eksempel lettere sjokkerte over at jeg løste kryssord kjappere enn dem ...

Anonymkode: b3368...d96

:-) Men det er faktisk ikke noe å hverken smile eller le av.Tror dette bøt settes hardt søkelys på jeg. Hvilken "hjelp"en får.Hvor degradert en blir.Blir så jævli irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er disse tantene?? Noen trenger den type oppmuntring og prat, andre ikke. Og disse "tantene" er bare mennesker de også og prøver bare å være hyggelige og motiverende. Hva ellers skal de gjøre liksom? Det går også an å åpne munnen sin. Om man er utdannet kokk og bare "biter i seg" for så å gjøre noe annet, så bør man ikke klage etterpå. Mange som ikke vet hva de skal gjøre, mange spør heller ikke om de lurer på noe. Da er det lettere å bare forklare med en gang, for å unngå misforståelser. Og den kommunikasjonen der burde gå begge veier. Jeg har vært i en situasjon hvor jeg følte meg helt hjelpesløs og følte jeg ble behandlet som et barn, og det var selvsagt veldig ubehagelig. Ler av det etterpå. Men når du er såpass at du kan ta vare på deg selv, så burde man klare å åpne munnen også. Ikke bare sutre etterpå 

Anonymkode: f6cf3...63c

Ingen sutrer her. Dette handler ikke om meg,og tro det eller ei : mange av oss engasjerer seg i andres ve og vel.

Javel.Noen trenger den rosen og oppmuntringen.Den er grei den.

Men så må faktisk disse nenneskene som jobber på ulike institusjoner se an hvem de skal hjelpe og støtte.Det er en someklar selvfølge for meg.

De må da som et minimum av kunnskap og erfaring se bak en diagnose eller et rusproblem?? Minste krav liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det du påpeker er noe som går igjen i alle former for hjelpetiltak i samfunnet. Både i helsevesenet og Nav. Har du et problem, behandles en som om det var alvorlig hjerneskade sånn for sikkerhetsskyld..

Anonymkode: fa412...9b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns det du påpeker er noe som går igjen i alle former for hjelpetiltak i samfunnet. Både i helsevesenet og Nav. Har du et problem, behandles en som om det var alvorlig hjerneskade sånn for sikkerhetsskyld..

Anonymkode: fa412...9b0

Ja. Det er det som bør rettes søkelys på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...