Gå til innhold

Har ikke råd til tannlege.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufør på minstesats. Tannlege er et økonomisk mareritt for meg. Men jeg sliter med en visdomstann som bør trekkes (har gått med den noen år allerede og reversert betennelser med Corsodyl). Jeg kan sikkert låne penger av familie til dette, men jeg hater å be folk om økonomisk hjelp. 

Hva er kriteriene for å få rimeligere tannlegebehandling? Er det noen steder man kan gå som har lavere satser? 

Anonymkode: 7aaff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanntrekking koster under tusenlappen. Det har du råd til.

Anonymkode: d5d06...797

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men pass på å stemme Rødt eller SV neste valg, de vil få tannhelsen inn i helsesystemet som all annen helse, slik at tannbehandling blir gratis.

Anonymkode: d18d5...683

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør på minstesats. Tannlege er et økonomisk mareritt for meg. Men jeg sliter med en visdomstann som bør trekkes (har gått med den noen år allerede og reversert betennelser med Corsodyl). Jeg kan sikkert låne penger av familie til dette, men jeg hater å be folk om økonomisk hjelp. 

Hva er kriteriene for å få rimeligere tannlegebehandling? Er det noen steder man kan gå som har lavere satser? 

Anonymkode: 7aaff...4e9

Du kan gå til en universitetsklinikk der de utdanner tannleger.

Tannlegenes prislister ligger på nettet. Alternativet ditt er å søke Nav om sosialhjelp. Da må du på en offentlig tannklinikk og få et prisoverslag førspt. 

Anonymkode: 4336a...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør på minstesats. Tannlege er et økonomisk mareritt for meg. Men jeg sliter med en visdomstann som bør trekkes (har gått med den noen år allerede og reversert betennelser med Corsodyl). Jeg kan sikkert låne penger av familie til dette, men jeg hater å be folk om økonomisk hjelp. 

Hva er kriteriene for å få rimeligere tannlegebehandling? Er det noen steder man kan gå som har lavere satser? 

Anonymkode: 7aaff...4e9

Forresten har du hjemmesykepleie? Da får du tannlegehjelp rimeligere. 

Anonymkode: 4336a...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanntrekking koster under tusenlappen. Det har du råd til.

Anonymkode: d5d06...797

1000 kr er veldig mye for meg. Hos min tannlege må man også først komme til sjekk, så komme tilbake for trekking, totalt blir det mye mer enn 1000. Jeg går sjeldent til tannlege, så jeg vet ikke om de har unormalt høye priser?

Anonymkode: 7aaff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

1000 kr er veldig mye for meg. Hos min tannlege må man også først komme til sjekk, så komme tilbake for trekking, totalt blir det mye mer enn 1000. Jeg går sjeldent til tannlege, så jeg vet ikke om de har unormalt høye priser?

Anonymkode: 7aaff...4e9

Det høres voldsomt ut.

Min tannlege tar 325,- for førstegangsundersøkelse og 880,- for ukomplisert trekking. 1280,- for kirurgisk fjerning av tann, men noe av det beløpet dekkes som regel av refusjon.

Jeg nekter å tro at du ikke klarer å spare opp til noe så rimelig som en tanntrekking.

Anonymkode: d5d06...797

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gå til en universitetsklinikk der de utdanner tannleger.

Tannlegenes prislister ligger på nettet. Alternativet ditt er å søke Nav om sosialhjelp. Da må du på en offentlig tannklinikk og få et prisoverslag førspt. 

Anonymkode: 4336a...be6

Ok. Der er universitetsklinikk her. Jeg trodde det bare var for barn. Tusen takk for tips!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten har du hjemmesykepleie? Da får du tannlegehjelp rimeligere. 

Anonymkode: 4336a...be6

Har psyk. sykepleiere som kommer hjem til meg i blant?

Anonymkode: 7aaff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen har vi odontologen som gjør det billigere (studenter som har med seg flere tannleger underveis). 

Anonymkode: b4d3f...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres voldsomt ut.

Min tannlege tar 325,- for førstegangsundersøkelse og 880,- for ukomplisert trekking. 1280,- for kirurgisk fjerning av tann, men noe av det beløpet dekkes som regel av refusjon.

Jeg nekter å tro at du ikke klarer å spare opp til noe så rimelig som en tanntrekking.

Anonymkode: d5d06...797

Jøss, sjekket prislisten til min tannlege. De tar 3500-4500 for å trekke visdomstann (etter refusjon)+ (konsultasjonstime i forkant i tillegg). 

Anonymkode: 7aaff...4e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss, sjekket prislisten til min tannlege. De tar 3500-4500 for å trekke visdomstann (etter refusjon)+ (konsultasjonstime i forkant i tillegg). 

Anonymkode: 7aaff...4e9

Da bytter du selvsagt tannlege. Spar 500,- i måneden og du kan gå dit til sommeren.

Anonymkode: d5d06...797

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bytter du selvsagt tannlege. Spar 500,- i måneden og du kan gå dit til sommeren.

Anonymkode: d5d06...797

Det skal jeg. Jeg fant en side som regnet ut laveste/høyeste/gjennomsnittspriser i kommunen. Det ser ut som jeg må opp i ca 2000 totalt i min kommune, men at min tannlege er noen skikkelige pengeutpressere.

Jeg skal ringe til universitetsklinikken og høre om de kan ta meg, og hva de tar. 

Tusen takk for svarene i tråden: alle sammen :)

Anonymkode: 7aaff...4e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det skal jeg. Jeg fant en side som regnet ut laveste/høyeste/gjennomsnittspriser i kommunen. Det ser ut som jeg må opp i ca 2000 totalt i min kommune, men at min tannlege er noen skikkelige pengeutpressere.

Jeg skal ringe til universitetsklinikken og høre om de kan ta meg, og hva de tar. 

Tusen takk for svarene i tråden: alle sammen :)

Anonymkode: 7aaff...4e9

Bare hyggelig, håper at du får fikset det så fort som mulig. Det er viktig å ta vare på tannhelsen.

Anonymkode: d5d06...797

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til tannlegen og få et overslag på hva det koster, så går du til NAV og søker om sosialhjelp til det. Om du får det, betaler de også den første timen, og du slipper å betale noen ting.

Anonymkode: d0689...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter nav, så finner du en offentlig tannlege og får et overslag, som du sender nav. Det vil være litt behandlingstid, men da kan det hende du får gratis behandling, tror jeg

Anonymkode: 8fbdf...b17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanntrekking koster under tusenlappen. Det har du råd til.

Anonymkode: d5d06...797

Det er faktisk ikke alle som kan ta seg råd til en tusenlapp nei!

Anonymkode: e674a...061

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Der er universitetsklinikk her. Jeg trodde det bare var for barn. Tusen takk for tips!

Har psyk. sykepleiere som kommer hjem til meg i blant?

Anonymkode: 7aaff...4e9

Om du er i psykiatrien kan du få gratis tannlege 😀

Anonymkode: e674a...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres voldsomt ut.

Min tannlege tar 325,- for førstegangsundersøkelse og 880,- for ukomplisert trekking. 1280,- for kirurgisk fjerning av tann, men noe av det beløpet dekkes som regel av refusjon.

Jeg nekter å tro at du ikke klarer å spare opp til noe så rimelig som en tanntrekking.

Anonymkode: d5d06...797

Vet du hva ting egentlig koster ? Hvor gammel er du ? Det er veldig dyrt i Norge. Og det er ikke sikkert ts har mulighet til å spare. Har man minstesats som ikke er nok til å leve av engang, da går man på null hver måned. Er selv sykmeldt og merker hvor stramt det Er, enda jeg ikke har utgifter nesten og lever veldig rimelig og har tilpasset meg mye. Man må tenke hele tiden og det er slitsomt... alt koster. Snart er det avgift for å puste også...

Anonymkode: dcb07...6a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trakk visdomstannen i fjor hadde jeg først en time med rensing av betennelse, deretter en time til for trekking. Jeg var under 20 så betalte bare rundt 400 for alt (dvs 25% av ordinær pris), men 1600 hadde ikke vært det største problemet. Bytt tannlege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...