Gå til innhold

Hvor mye øl er det "greit" å drikke i uken?


Elsamor

Anbefalte innlegg

Hei! Min samboer er 27 år og jobber som tømmer, hver fredag eller lørdag kjøper han seg en sekser med store øl. Jeg klarer meg fint uten alkohol i helgene, og jeg er ikke så fan heller av at han drikker så mye øl, alt med måte sant? Hver gang jeg prøver å prate med han om det argumenterer han hvorfor han drikker, han sier hver gang at han har hadd en tung uke og han drikker før å slappe av. Men han sitter jo helt alene å drikker, noe som bekymrer meg. Så jeg lurer på om hva dere tolererer at partneren drikker?, altså mengder.  Jeg vil ikke kontrollere han heller. Men hva skal man gjøre hær? Han "vinner" alltid diskusjoner

takk for svar på forhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Etter min mening burde all form for alkohol forbys.

 

Men siden det aldri kommer til å skje så sier jeg mellom 1 og 7 glass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er en sixpack på en helg innafor, men nå vet jo ikke jeg hva han tåler, hvordan han evt. blir osv., det er jo veldig individuelt. :) Men noen oppsiksvekkende mengde er det ikke, hadde det vært snakk om en kasse i helgen hadde det vært noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tillion skrev:

En 6-pakk butikkøl i uka er ikke mye. Med mindre han drikker alt på én gang.

Ja han drikker alt på en gång

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvordan han håndterer å drikke det han gjør? 

Hvis han drikker ølet og slapper av. Og er like fin neste morgen, så er det vel ikke noe problem? 

Så lenge han ikke er ufin eller vanskelig når han drikker, er det vel ikke noe problem? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som drar ut én til to ganger per uke og drikker like mye, eller enda mer enn han gjør som utblåsning. Han tar heller en rolig utblåsning hjemme. Tenker det er ok.