Gå til innhold

Er det lov å ta lydopptak av samtale med psykiater uten samtykke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Pellepingpong said:

Man ødelegger jo alt av samarbeid og allianse om man skal ta opp en samtale med behandleren sin uten samtykk

Du forutsetter feilaktig at psykiateren er i en behandlingssituasjon og vil vedkommende vel. Men det kan like godt være f.eks. en observasjon i samband med en rettssak. 
I det konkrete tilfellet er det nok innsamling av prov for senere å kunne bevise at psykiateren lyver e.l., og da må jo opptak holdes hemmelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 20.2.2018 at 4:50 PM, Myrthel said:

Jeg forundrer meg stadig over at folk svarer bastant UTEN å vite svaret

KG må være det forumet i Norge med lavest nivå. Utrolig mange dumme svar her. 
Det er ingen skam å være uvitende: det jeg ikke vet, kan fylle mange bøker, som det heter. 
Men jeg innser i hvert fall at spørreren ikke er interessert i hva jeg tror eller tipperVet jeg ikke, tier jeg stille.

Anonymkode: f554e...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pellepingpong skrev:

Da skulle jeg tatt opp dette ned psykiateren og sagt at jeg fra nå av vil ta opp samtalene på lydbånd/telefon. Man ødelegger jo alt av samarbeid og allianse om man skal ta opp en samtale med behandleren sin uten samtykke. 

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man opplyser om at samtalen blir tatt opp  forsvinner gjerne litt av hensikten, i fall det her er snakk om maktovergrep eller andre lovbrudd, all den tid behandleren da bare kan unngå dette. 

Anonymkode: f912a...21d

Nettopp.

Anonymkode: a444f...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...