Gå til innhold

Noen som er flinke til å sy


Roci

Anbefalte innlegg

Og kan hjelpe meg med et mønster til en kjole lik denne? Har sjekket på Stoff & Stil, men fant ikke noe jeg syntes liknet tilstrekkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mønster må du lete etter selv. Om en hjemmesydd kjole blir lik den på bildet kommer helt an på stoffet og kroppen inni. 

Det er jo bare sidesømmer, suldersømmer og løpegang i livet pluss falding på den kjolen. Et enkelt grunnmønster, kanskje fra stoff og stil? Burdamagasin el. 

Anonymkode: dbe7a...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mønster må du lete etter selv. Om en hjemmesydd kjole blir lik den på bildet kommer helt an på stoffet og kroppen inni. 

Det er jo bare sidesømmer, suldersømmer og løpegang i livet pluss falding på den kjolen. Et enkelt grunnmønster, kanskje fra stoff og stil? Burdamagasin el. 

Anonymkode: dbe7a...59a

Hvorfor finne opp kruttet selv når man kan få eksperthjelp? ;) Men fra spøk til alvor. Jeg har lett - både på norske og internasjonale sider. Finner mye som likner, men så er det en eller annen detalj som ikke stemmer helt. Tar ikke sjansen på å forsøke å tilpasse et mønster selv.  Jeg får vel heller bare kjøpe kjolen, selv om jeg synes den var i dyreste laget for mitt budsjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et t-skjortemønster, i litt større str enn du bruker. Legg til lengde på ermer og "skjørt". Så syr du en løpegang litt nedenfor midjen og trer i tråd eller strikk. Slik så den blir litt baggy når strikken er rundt midjen.

ser ikke om hele kjolen er foret, men ville foret ved halsen.

Den kjolen der er bare en lang t skjorte med strikk i livet altså.

 

Anonymkode: 905d1...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...