Gå til innhold

Salg av brukte barneklær/utstyr, vanlig å måtte levere til kjøper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har solgt en del barneklær og barneutstyr på en lokal facebookside. Skriver i annonsen hvor jeg bor, som er ca midt i området denne salgsgruppen er for. Siden det er en lokal gruppe er det ikke flust med kjøpere. Nesten utelukkende alle kjøperne forventer at jeg skal komme med det de har kjøpt, er det ikke mest naturlig at de er kjøper som henter? Kan jeg trekke salget om de ikke kan hente selv? Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper. Men da blir det plutselig så vanskelig for dem. Blir så irritert når jeg selger fine og gode klær grisebillig, og folk ikke kan hente de en gang..

Anonymkode: 007d3...2b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne aldri falt meg inn å be selger levere. Har spurt om vi kan møtes i sentrum hvis de typisk jobber der /reiser igjennom, men ellers har jeg alltid reist hjem til folk når jeg skal kjøpe noe.

Anonymkode: 86e70...bf5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spesifisere at det kun selges mot henting. Men da må du også være forberedt på at folk ikke gidder kjøpe. 

Om folk gidder komme og hente, avhenger jo av hvor interessert de er i utgangspunktet. Om de ikke er superduperkeen, synes de gjerne ikke det er verdt å bruke tid på henting. Da er det helt opp til deg om du ønsker å si at neivel, da får vi bare avlyse hele kjøpet, da, eller om du er villig til å levere. 

Anonymkode: 6c684...165

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har solgt en del barneklær og barneutstyr på en lokal facebookside. Skriver i annonsen hvor jeg bor, som er ca midt i området denne salgsgruppen er for. Siden det er en lokal gruppe er det ikke flust med kjøpere. Nesten utelukkende alle kjøperne forventer at jeg skal komme med det de har kjøpt, er det ikke mest naturlig at de er kjøper som henter? Kan jeg trekke salget om de ikke kan hente selv? Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper. Men da blir det plutselig så vanskelig for dem. Blir så irritert når jeg selger fine og gode klær grisebillig, og folk ikke kan hente de en gang..

Anonymkode: 007d3...2b7

Er selvsagt kjøper som må hente

Anonymkode: e78ef...de4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leverer aldri. Folk får hente hos meg, men vi bor slik at vi kan legge ting under tak og så henter de når det passer og vippser til meg. Aldri blitt snytt. En gang var det ei som spurte om jeg kunne levere på en lokal kiosk og jeg sa ja, men så kom jeg dit og de kjente ikke til navnet på dama... jeg trodde jo hun jobba der, men neida hun hadde bare "tenkt at det var greit for kiosken å oppbevare det, så kunne hun hente når det passet"...  Så etter det - leverer jeg aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortsatt å spesifisere i annonsen at varene må hentes på xx sted, og dersom kjøper hadde bedt om levering hadde jeg sagt det dessverre ikke er aktuelt. 

Det koster faktisk en del å skulle være gratis «budbil», for ikke å nevne tiden det tar. 

Anonymkode: e7af7...1d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

Når du skriver "må hentes" i annonsen, så skulle  det bare mangle at de henter selv.  Og viktig å bli enig om klokkeslett, sånn at du får solgt det videre om det ikke blir hentet. Irriterende å vente på folk som aldri kommer. Har hørt om folk som etter å ha mast, får det brakt på døren, for så å si "har ikke penger altså..."  med ett bedende blikk..freidigheten lenge leve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nuwanda2 skrev:

En gang var det ei som spurte om jeg kunne levere på en lokal kiosk og jeg sa ja, men så kom jeg dit og de kjente ikke til navnet på dama... jeg trodde jo hun jobba der, men neida hun hadde bare "tenkt at det var greit for kiosken å oppbevare det, så kunne hun hente når det passet"...  Så etter det - leverer jeg aldri :)

Det gjør folk hele tiden på bensinstasjonen jeg jobber på. :)

Anonymkode: f8a15...d69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent kun kjøpt brukt til mitt barn, og selger også videre. I tillegg hsr jeg solgr møbler m.m. Kun i ett tilfelle har selger (jeg) levert. Det var en som skulle kjøpe en hylle, og lurte på om jeg kunne holde den i to dager da hun måtte låne en bil fra foreldrene i nabobyen. Eller har kjøper alltid hentet.

Anonymkode: 0c615...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer ikke ens ærend nei. Jeg kan tilby meg å møtes f eks på kjøpesenteret hvis jeg allikevel skal et ærend dit. Men ellers får de hente hos meg eller stå over kjøpet.

Anonymkode: f050d...ec6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å kjøre det til folk nei. Kan møte de da, om jeg likevell skal den veien feks. Men kjøre hjem gidder jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har solgt en del barneklær og barneutstyr på en lokal facebookside. Skriver i annonsen hvor jeg bor, som er ca midt i området denne salgsgruppen er for. Siden det er en lokal gruppe er det ikke flust med kjøpere. Nesten utelukkende alle kjøperne forventer at jeg skal komme med det de har kjøpt, er det ikke mest naturlig at de er kjøper som henter? Kan jeg trekke salget om de ikke kan hente selv? Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper. Men da blir det plutselig så vanskelig for dem. Blir så irritert når jeg selger fine og gode klær grisebillig, og folk ikke kan hente de en gang..

Anonymkode: 007d3...2b7

Har handlet en del brukt og reiser alltid for å hente hos den som selger! Selv ved gis bort så er det normalt å hente.

Anonymkode: c6881...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at selger leverer til kjøper. Skriv i annonsen at kjøper selv må hente, og avtal et tidspunkt. Hvis kjøper ikke kommer kan du selge det til noen andre. Det er ikke ditt ansvar å kjøre rundt med ting til kjøpere

Anonymkode: b4cf0...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er naturlig at kjøper henter. Jeg bodde tidligere i en bitteliten bygd og pendlet til nærmeste by. Da pleide jeg å skrive i annonser at jeg kunne levere i den byen eller på strekningen mellom den og hjemstedet mitt. Ikke for å være grei eller fordi det er selgers ansvar å levere, men rett og slett for å øke sjansen for å få solgt, siden markedet der jeg bodde var bittelite.

Har man ikke det behovet så kan man selvsagt kreve at kjøper henter, ellers selger man til noen andre. Og spesielt hvis det er spesifisert i salgsannonsen.

Anonymkode: fa33e...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper må hente selv. Har selv hatt annonser på finn og facebook sider, er mange som lurer på om jeg kan levere. Veldig underlig at folk tenker at det er selger som skal ha utgiftene ved å frakte og å bruke av sin tid. Og dette med at folk avtaler når de kommer, men så kommer de ikke allikevel, og uten å ha gitt beskjed. Det jeg har begynt med der er at jeg setter ut tingen(e) ut (står tørt under tak), og så kan vedkommende hente når de har tid uavhengig av meg. Vipps på forhånd hvis det er salg, og ikke gis bort.

Anonymkode: 07ca1...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har solgt en del barneklær og barneutstyr på en lokal facebookside. Skriver i annonsen hvor jeg bor, som er ca midt i området denne salgsgruppen er for. Siden det er en lokal gruppe er det ikke flust med kjøpere. Nesten utelukkende alle kjøperne forventer at jeg skal komme med det de har kjøpt, er det ikke mest naturlig at de er kjøper som henter? Kan jeg trekke salget om de ikke kan hente selv? Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper. Men da blir det plutselig så vanskelig for dem. Blir så irritert når jeg selger fine og gode klær grisebillig, og folk ikke kan hente de en gang..

Anonymkode: 007d3...2b7

Du som selger og annonsens eier og utformer setter betingelsene ved salget. Godtar ikke kjøper dine betingelser så er ikke du forpliktet til å selge til de som ikke godtar betingelsene dine. 

Jeg handler mye på finn.no kunne ikke falt meg inn å be folk levere ting til meg. De som ber alt i annonsen om å få ting levert gidder jeg ikke svare. (Og det er en som stadig går igjen når jeg gir bort noe.)

Men selvfølgelig, du vet jo hvordan det er å gå gravid, eller ha småbarn og så skulle komme seg ut for å hente ting og tang. Jeg strekker meg tidvis til å møte folk ute når jeg selger/gir bort. Noen få ganger har gisbort folk bedt om adressen og kommet med tingene på døra fordi de skal samme vei og vil bli kvitt tingene.

Det spørs jo litt også om kunden din har bil, hvilket føre det er ute, og hvor du bor i forhold til offentlig kommunikasjon samt hvor giret du er på å bli kvitt tingene. Men jeg vil si du bestemmer betingelsene og har opplyst om dem, kunden godtar ikke og får heller ikke kjøpe. 

Anonymkode: b2ab3...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut. Jeg har selv solgt mange leker, klær og sportsutstyr på diverse kjøp/salg sider på Facebook. Aldri har noen bedt meg om å levere det de kjøper, de kommer selv å henter tingene. En gang leverte jeg, men det var fordi jeg skulle til det området den dagen, og hun som kjøpte hadde ikke bil og lurte på om jeg kunne vente noen dager til hun fikk lånt deg bil. Men det var fordi jeg tilbød meg å levere. 

Anonymkode: 1505b...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv solgt en del via Facebook og Finn og aldri har noen bedt meg om å levere tingene til de, heldigvis.  

Hadde aldri falt meg inn å spørre noen selv om de kunne levert ting til meg, da hadde jeg følt meg frekk. 

Nei, skal de ha noe får de komme å hente det selv.

Anonymkode: 06bb8...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har spurt om jeg kan levere, men hender at de spør om jeg kan sende mindre ting i posten. Det gidder jeg som regel ikke. Men jeg bor i Oslo, så det er jo mange potensielle kunder.

Anonymkode: f2034...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...