Gå til innhold

Lokalpolitiker mener yoga truer kristendommen


exictence

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var sikkert en AP politiker som tvang han til å ha denne meningen. Husk det er AP som er ansvarlig for Frp.

Anonymkode: 6ffcf...8f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt at det blir mer og mer fokus på yoga. Sikkert flere som blir interessert i å vite mer når noen er så krass i sine uttalelser. Og ikke minst morsomt (latterlig) med å sammenligne med hijab.

Tenk på alle som leser Henriettes korte og fine forklaring på hva yoga er. Sikkert mange som får en klarere forståelse av bare det. Så bra :) 

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sjokkert over at dette kommer fra en FrP-er. De pleier jo å ha svært intelligente og gjennomtenkte meninger. Ikke fullt så rasjonelle og humane som deres kontinentale og nordamerikanske meningsfeller, men de prøver jo hardt iallefall!

:sarkasme:

Endret av Nicathv
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg er mest sjokkert over at dette kommer fra en FrP-er. De pleier jo å ha svært intelligente og gjennomtenkte meninger.

 

tenor.gif?itemid=9450407

Anonymkode: 6ffcf...8f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe annet enn latterlig. Samtidig kan man gråte litt over at en politikere oppriktig mener dette: Det sier noe om nivået til enkelte politikere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt håpløst. Og ekstremt komisk.

Men det er heldigvis bare en enkelt gjøk i et enkelt kommunestyre et sted i landet. Frp fikk 344 stemmer i Froland ved forrige kommunevalg. Selv KrF-ordføreren sier jo i praksis at dette er så tullete at han ikke gidder å bruke tid på det annet enn å si kontant nei til at det er problematisk. Det finnes ekstremt mye rart rundt omkring i norsk lokalpolitikk.

Anonymkode: 2d049...2ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Man skal la være å gi det oppmerksomhet og forbigå det i taushet.

Jeg synes i grunnen dette kan få oppmerksomhet. For alle skjønner at det er latterlig og dumt. Og jeg synes det er en god ting å få spredd interesse rundt yoga. Det kan folk til å ville undersøke litt om hva yoga egentlig er.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slike politikere skattepengene mine går til?! Helt tullete.

Froland kommune fikk fjernet yogaundervisning fra skoler etter klager fra foreldre. Jeg sitter og lurer på hva de klagene  gikk ut på.

:pinar:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, exictence skrev:

Jeg synes i grunnen dette kan få oppmerksomhet. For alle skjønner at det er latterlig og dumt. Og jeg synes det er en god ting å få spredd interesse rundt yoga. Det kan folk til å ville undersøke litt om hva yoga egentlig er.

Interesse rundt yoga er en ting. Men denne politikeren vil jo ha interesse rundt seg selv og om partiet. Så... Jeg ville ikke brukt tid på vedkommendes meninger. Ihvertfall ikke i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Interesse rundt yoga er en ting. Men denne politikeren vil jo ha interesse rundt seg selv og om partiet. Så... Jeg ville ikke brukt tid på vedkommendes meninger. Ihvertfall ikke i mediene.

Sant nok. Samtidig får jo også Henriette forklart enkelt og med kloke ord hva yoga er, og det er bra :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence skrev:

Sant nok. Samtidig får jo også Henriette forklart enkelt og med kloke ord hva yoga er, og det er bra :)

 

Jebs. Også fikk han jo svar på tiltale, så da kan vi sikkert arkivere han og hans meninger i skuffen for "ikke-saker." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yoga er faktisk religiøst så om man skal le av noen er det dere og deres uvitenhet :P

Anonymkode: 3ea05...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yoga er faktisk religiøst så om man skal le av noen er det dere og deres uvitenhet :P

Anonymkode: 3ea05...948

Man trenger ikke ta til seg noen som helst slags religion for å trene yoga, uansett hvor treningsformen kommer fra opprinnelig. Det drives ikke misjonering og omvendelse i yogaklasser rundt omkring i landet, i alle fall ikke i noen av de jeg har vært på. 

Anonymkode: e1c14...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yoga er faktisk religiøst så om man skal le av noen er det dere og deres uvitenhet :P

Anonymkode: 3ea05...948

Jeg tror nok det kan diskuteres hvor religiøst yoga egentlig er. Jeg er halvt indisk selv, med hindufamilie, og min oppfatning er at yoga både kan være en rent religiøs praksis og en passende beskrivelse på ikke-religiøse teknikker med store likhetstrekk med religiøst betinget yoga. Men det kan godt diskuteres, altså.

Men: Det er jo faktisk ingen i denne tråden som har påstått at yoga ikke er religiøst. Hvor er egentlig denne "uvitenheten" du prater om? Det er jo ingen som har engang insinuert det du mener at ville vitnet om uvitenhet. Er det noen innlegg som er slettet, eller ville du bare ut av det blå si at de som eventuelt i fremtiden hevder noe ingen har hevdet hittil i så fall er uvitende? Saken handler jo om en som mener at yoga på et kommunalt treningssenter er grunnlovsstridig. Det er hysterisk morsomt enten man mener yoga kan frikobles helt fra hinduisme og buddhisme eller ikke.

Anonymkode: 2d049...2ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...