Gå til innhold

hvor mye koster det å arrangere bryllup i utlandet?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Noen i familien skal gifte seg i Italia i sommer.  Ingen  på min side i familien er invitert, noe som er litt sårt. Jeg håper at de bare har valgt å invitere de aller nærmeste, så vi ikke føler alt for mye på det å ikke være invitert.

Jeg er selv ikke gift, og ingen av vennene mine heller. Så kostnader og bryllupsplanlegging  har jeg ikke peiling på.

Jeg regner med at de gjestene som blir invitert til bryllupet betaler flyreise og overnatting selv.  Er det da " bare" maten, lokalet og egen innkvartering brudeparet betaler for?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da helt umulig for oss å svare på. De skal da ha akkurat de samme tingene som de ville hatt ved bryllup i Norge. Kjole/sko/smoking, blomsterpynt, dekorasjoner, frisør og sminke, fotograf, invitasjoner, takkekort, whatnot. 

Anonymkode: 438d4...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt umulig for oss å svare på. De skal da ha akkurat de samme tingene som de ville hatt ved bryllup i Norge. Kjole/sko/smoking, blomsterpynt, dekorasjoner, frisør og sminke, fotograf, invitasjoner, takkekort, whatnot. 

Anonymkode: 438d4...75c

Er dette betraktelig dyrere enn i Norge?

Koster det mer å ha gjester der enn det gjør i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Er dette betraktelig dyrere enn i Norge?

Koster det mer å ha gjester der enn det gjør i Norge? 

Tipper det er billigere i utlandet.

Anonymkode: 19494...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Er dette betraktelig dyrere enn i Norge?

Koster det mer å ha gjester der enn det gjør i Norge? 

Det kommer selvsagt an på hvor du snakker om... Snakker du om Paris eller Budapest, liksom... Hvor mye brudeparet har brukt på bryllupet, får du ikke vite noe om. Kanskje kjøper de klær i Norge og har med seg, og betaler norske priser for det, for alt du vet. 

Jeg synes ikke dette er noe du har noe med, rett og slett? Hva de velger å bruke av penger på SITT bryllup er helt opp til dem. 

Anonymkode: 438d4...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupspakka vår er på 83 700 for 25 gjester.  1000 kr ekstra pr gjest og dyrere hvis du skal velge annen mat enn det som er i pakka.  Vi blir ca 33 stk. Pakka inkluderer, kake, alkohol før og under mat, fotograf, 2 assistenter, blomster, oppdekking , DJ, vier ++.   50 kr pr drink og 50 kr pr time i servicefie pr gjest. Så baren kommer på 10-15 000 kr utenom. I tillegg kommer selvsagt reisa, dress og kjole og opphold.  Vi er heldige med opphold og bor hos venner.  Regner med at hele herligheten kommer på rundt 150 000 kr.  Italia har tilnærmet norske priser og blir nok betraktelig dyrere.

Anonymkode: bfd58...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer selvsagt an på hvor du snakker om... Snakker du om Paris eller Budapest, liksom... Hvor mye brudeparet har brukt på bryllupet, får du ikke vite noe om. Kanskje kjøper de klær i Norge og har med seg, og betaler norske priser for det, for alt du vet. 

Jeg synes ikke dette er noe du har noe med, rett og slett? Hva de velger å bruke av penger på SITT bryllup er helt opp til dem. 

Anonymkode: 438d4...75c

Kanskje jeg burde forklart meg bedre. Jeg lurer på om det koster mer å ha gjester der enn det ville ha gjort i Norge. Hva de ellers ønsker å prioritere av utgifter er uinteressant for meg. 

Om vi har blitt utelatt av økonomiske årsaker føles jo litt bedre enn om de bare ikke følte for å invitere oss. 

Og det er i Roma. Vet at det ikke er en billig by

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryllupspakka vår er på 83 700 for 25 gjester.  1000 kr ekstra pr gjest og dyrere hvis du skal velge annen mat enn det som er i pakka.  Vi blir ca 33 stk. Pakka inkluderer, kake, alkohol før og under mat, fotograf, 2 assistenter, blomster, oppdekking , DJ, vier ++.   50 kr pr drink og 50 kr pr time i servicefie pr gjest. Så baren kommer på 10-15 000 kr utenom. I tillegg kommer selvsagt reisa, dress og kjole og opphold.  Vi er heldige med opphold og bor hos venner.  Regner med at hele herligheten kommer på rundt 150 000 kr.  Italia har tilnærmet norske priser og blir nok betraktelig dyrere.

Anonymkode: bfd58...a26

Hva betaler gjestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Kanskje jeg burde forklart meg bedre. Jeg lurer på om det koster mer å ha gjester der enn det ville ha gjort i Norge. Hva de ellers ønsker å prioritere av utgifter er uinteressant for meg. 

Om vi har blitt utelatt av økonomiske årsaker føles jo litt bedre enn om de bare ikke følte for å invitere oss. 

Og det er i Roma. Vet at det ikke er en billig by

Igjen: det kommer an på hvor det er snakk om. Noen land er billige, andre land er dyre. 

Roma er ikke en billig by, det er helt rett, men hva de tar for ting som blomster, frisør, osv osv er ikke godt å si. Du vet jo heller ikke om de faktisk skal betale for noe av dette. Kanskje stiller en venn med fotografering som hobby som fotograf, for alt du vet. 

Jeg synes det er rart å henge seg sånn opp i at du ikke ble invitert. Det er da ikke uvanlig at man kun inviterer nærmeste familie om man "rømmer" til utlandet, og slik jeg har forstått, er du ikke nærmeste familie. 

 

Anonymkode: 438d4...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: det kommer an på hvor det er snakk om. Noen land er billige, andre land er dyre. 

Roma er ikke en billig by, det er helt rett, men hva de tar for ting som blomster, frisør, osv osv er ikke godt å si. Du vet jo heller ikke om de faktisk skal betale for noe av dette. Kanskje stiller en venn med fotografering som hobby som fotograf, for alt du vet. 

Jeg synes det er rart å henge seg sånn opp i at du ikke ble invitert. Det er da ikke uvanlig at man kun inviterer nærmeste familie om man "rømmer" til utlandet, og slik jeg har forstått, er du ikke nærmeste familie. 

 

Anonymkode: 438d4...75c

Jeg vet faktisk ikke om det bare er snakk om nærmeste familie eller om de har egen definisjon av hva det innebærer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hva betaler gjestene?

Gjestene betaler ingenting.  De har kommet langveisfra og betalt fly og opphold selv.  Vi spanderer hele dagen på de.  

Anonymkode: bfd58...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Pipaluk said:

Kanskje jeg burde forklart meg bedre. Jeg lurer på om det koster mer å ha gjester der enn det ville ha gjort i Norge. Hva de ellers ønsker å prioritere av utgifter er uinteressant for meg. 

Om vi har blitt utelatt av økonomiske årsaker føles jo litt bedre enn om de bare ikke følte for å invitere oss. 

Og det er i Roma. Vet at det ikke er en billig by

Umullig å vite. Det varierer så mye ut ifra hvilke valg man tar. Og hvor i Norge er det du sammeligner med?

Anonymkode: 11a62...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pipaluk skrev:

 

Og det er i Roma. Vet at det ikke er en billig by

Er også invitert i bryllup i Roma i sommer... Kanskje det er samme bryllupet :P

Anonymkode: 6a20f...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er også invitert i bryllup i Roma i sommer... Kanskje det er samme bryllupet :P

Anonymkode: 6a20f...72a

Ja kanskje det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...