Gå til innhold

Har lyst til å si at jeg er lesbisk bare for at menn jeg vil bli venn med ikke skal prøve seg på meg! Hvordan bli VENN med gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det ikke til før jeg fikk meg kjæreste, og vi da fikk oss vennepar. 

Anonymkode: 246b1...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme erfaring som de fleste her. Guttekamerater viser seg som oftest å ha litt for mye interesse.

Tilogmed single, barnløse 50-åringer som kunne vært faren min, fytterakkern.

Kamerater har også fortalt meg at gutter "ALLTID" har dypere interesse for alle venninner, at det er kun derfor menn har jentevenner. De har da også innrømmet at de selv ble kjent med meg fordi de ville ha sex, men så fant de seg andre kjærester.

Jeg har fått med meg at menn generelt er livredde for å ende opp helt alene, og det passer bra med hva flere av gutta i denne tråden skriver.

Det er nok også et poeng at mange damer ikke tåler at en kjæreste/date har nære venninner. Da blir det en risiko for gutta å ha venniner mens de prøver å finne dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎20‎/‎2018 at 11:15 AM, AnonymBruker said:

Mange ganger møter jeg gutter som er skikkelig kule og som jeg gjerne vil være venn med! VENN. Jeg flørter ikke, men ler og tuller som venner gjør. Men det blir alltid at de tror at jeg flørter når jeg spør om vi skal henge eller feste, eller når jeg opprettholder kontakten , og jeg mener jo bare at de var greie å henge med eller feste med og jeg likte "typen" eller humoren osv så jeg trivdes rundt de. Samme har skjedd med menn jeg har møtt på f eks felles hobbyinteresser og gjerne vil bli venn med. Også prøver de seg på meg! Enten de neste gangene man møtes, eller på melding går inn på noe seksuelt og komplimenter osv. Hvordan kan man bli VENN med gutter????? Må jeg liksom si at Oops jeg er lesbisk men vil gjerne være venn med deg?? Jeg vet at hvis jeg sier jeg har type så vil de hvertfall ikke bli vennen min....

Anonymkode: 1e2c9...84c

Har du lest det intervjuet med Karl Ove Knausgård?, Det intervjuet der han sier at det første som skjer når han møter en ny kvinne, er å undres på hvordan det er å ha sex med henne. Han innrømte det de fleste av oss menn faktisk tenker.

Damer=sex. Om dama av en eller annen grunn ikke tiltrekker oss seksuelt, er hun uinteressant i 99% av tilfellene. Så dermed har menn flest stort sett platoniske forhold kun med damer i familie/slekt, utiltrekkende damer, de som er for gamle, og de som er for unge. Om dama er seksuelt tiltrekkende, men tydelig viser at hun er uinteressert, da trekker vi oss unna.

Det er faktisk sånn at ytterst få damer har interesser, hobbyer osv. som også interesserer gutter og menn. Og om noen damer likevel har det, ender det ofte opp med at de trenger hjelp med bilen/motorsykkelen/båten eller en tung ryggsekk, osv osv. Så en kvinnelig kompis ville stort sett bli en belastning på ett eller annet vis

På den andre siden er jeg villig til å gjøre en hel del for ei dame som gir meg sex, og om sexen er skikkelig bra, kan jeg gjøre enda mere for henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere egen adferd? Være klar og tydelig i kommunikasjon? Akseptere at gutter ikke trenger jentevenner på det nivå du ønsker?

Anonymkode: 22b78...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎22‎/‎2018 at 1:23 AM, AnonymBruker said:


Kan ikke helt se hvordan dette er "naturen" , alle andre dyrearter lever i flokk og har ikke noe problemer med å bare være venner eller som en stor familie. 

Anonymkode: 1e2c9...84c

En stor familie? Hva slags dyr lever sånn som du antyder? Enten lever dyrene monogamt over tid, som f.eks svaner. Eller så SLÅSS hannene seg i mellom, og avgjør innbyrdes rangorden, og skal få lov å pare seg med hunnene. Noen aper driver nærmest med "krigføring" mot rivaliserende flokker, og skader eller dreper andre hanner. For å få større territorium, og flere hunner å pare seg med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Mange ganger møter jeg gutter som er skikkelig kule og som jeg gjerne vil være venn med! VENN. Jeg flørter ikke, men ler og tuller som venner gjør. Men det blir alltid at de tror at jeg flørter når jeg spør om vi skal henge eller feste, eller når jeg opprettholder kontakten , og jeg mener jo bare at de var greie å henge med eller feste med og jeg likte "typen" eller humoren osv så jeg trivdes rundt de. Samme har skjedd med menn jeg har møtt på f eks felles hobbyinteresser og gjerne vil bli venn med. Også prøver de seg på meg! Enten de neste gangene man møtes, eller på melding går inn på noe seksuelt og komplimenter osv. Hvordan kan man bli VENN med gutter????? Må jeg liksom si at Oops jeg er lesbisk men vil gjerne være venn med deg?? Jeg vet at hvis jeg sier jeg har type så vil de hvertfall ikke bli vennen min....

Anonymkode: 1e2c9...84c

Menn kan dessverre ikke bare være venn. Ofte så sier de det bare fordi at vi vil høre det, at de også bare vil være venn, men dette stemmer ikke. Kamerater vil alltid ned i buksa på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden minner meg på hvorfor jeg er utrolig skeptisk til menn (eller kvinner) som ikke har venner av det motsatte kjønn, det vitner om lav sosial intelligens eller en form for stereotyp tankegang, eller gjerne den lite tiltrekkende kombinasjonen av begge deler. 

Jeg har alltid hatt mange mannlige venner, det er ikke som om det er umulig fordi vi er styrt av neandertalske kjønnsdrifter og mangler helt evnen til å være rasjonelle. Og det har iallefall ikke med at kvinner og menn er for forskjellige og det ene kjønnet er kjedeligere enn det andre (folk flest er forøvrig kjedelige, det er ikke som om menn på generell basis har fascinerende personligheter akkurat:roll:). Vi er individer, det finnes selvsagt menn jeg har mye til felles med og kvinner jeg har lite og ingenting til felles med. 

Jeg har kompiser som er og alltid har vært platoniske, men det er heller ikke unaturlig at den ene eller andre part blir interessert på et tidspunkt da man jo gjerne deler verdier eller humor eller noe som gjorde at man ble venner i utgangspunktet. Noen av vennskapene har til og med startet med sex eller dating. Noen har til og med en flørtende undertone, men basert på at man vet nøyaktig hvor man har hverandre.

Med litt sosiale antenner klarer man å manøvrere alt dette, noen faller kanskje bort, og noen blir om vennskapet er liv laga. Det er ikke så vanskelig, og det er ikke nødvendigvis verdens undergang om kameraten din vil ligge med deg. It happens. Det er dog vennskapets undergang om dette var det eneste han ville, så om du sitter igjen med null mannlige venner når du kniper igjen beina så var det aldri noe basis for vennskap der i utgangspunktet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.2.2018 at 11:50 AM, AnonymBruker said:

Tror det der er vanskelig. Særlig om du er pen. Om du ikke er tiltrekkende er det nok relativt enkelt. 

Det er i tillegg er stort problem at kvinners personligheter er så ekstremt kjedelige, i 99 prosent av tilfellene. Så det gjør gjerne vennskap vanskelig.

Anonymkode: 4dd5d...9f0

Du tar feil. Det er menns personligheter som er kjedelige. Det er bare testosteronet som lurer dere til å tro at dere er mer spennende. 

Anonymkode: 3fc56...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Denne tråden minner meg på hvorfor jeg er utrolig skeptisk til menn (eller kvinner) som ikke har venner av det motsatte kjønn, det vitner om lav sosial intelligens eller en form for stereotyp tankegang, eller gjerne den lite tiltrekkende kombinasjonen av begge deler. 

 

Det sier vel litt om dine egne fordommer. Om en mann og en kvinne er venner og de begge er singel, trives sammen og er gode venner, og de søker en partner. Er det da unaturlig at de da kanskje tenker slik at vennen kan bli en partner i fremtiden så lenge de er single? Min partner vil alltid også være min beste venn!. Har hatt mange kvinnelige venner, de har vært i et forhold og jeg i et forhold, og da er jo det ikke rom for noe tull, iallefall ikke i mine øyne. Men er man single og venner og passer ekstremt godt sammen, og det faktisk kanskje også er en fysisk tiltrekning fra en av partene, er det da rart at man "sonderer" terrenget? Fatter ikke tankegangen, ikke rart mange ender opp alene, når de ikke ser skogen for bare trær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne problemstillingen har surra litt rundt i hodet mitt i dag, og plutselig slo det meg:

I denne sammenhengen tror jeg kvinner og menn er diametralt motsatte:                                                                                   Kvinner blir såret/ deprimert/ desillusjonert av menn som kun er interessert i dem forsex, men ikke i resten av "pakken".          Mens menn har det motsatt, vi føler oss verdiløse som mann, når kvinner vil være venn, men ikke noe mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. februar 2018 den 17.54, Jens Even skrev:

Nei.

Jo. Bare fordi du ikke får det, eller sliter mentalt eller what not, betyr ikke det at alle andre gjør det. Du er ikke akkurat representativ for mannfolk

Anonymkode: 3e445...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Resignert said:

Denne problemstillingen har surra litt rundt i hodet mitt i dag, og plutselig slo det meg:

I denne sammenhengen tror jeg kvinner og menn er diametralt motsatte:                                                                                   Kvinner blir såret/ deprimert/ desillusjonert av menn som kun er interessert i dem forsex, men ikke i resten av "pakken".          Mens menn har det motsatt, vi føler oss verdiløse som mann, når kvinner vil være venn, men ikke noe mer. 

Yup. Kvinner misliker å bli verdsatt hovedsaklig for sex, mens dere ser ut til å føle at sex er toppen av intimitet og verdsettelse.

Kvinner føler det er "dyrt" å gi bort sex, menn føler det er "dyrt" å investere tid, krefter, oppmerksomhet og penger.
Begge parter prøver å holde tilbake sine største verdier for å ikke bli lurt.
Kvinner føler seg lurt når mannen bare vil ha sex, menn føler seg lurt når kvinnen ikke vil gi sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det sier vel litt om dine egne fordommer. Om en mann og en kvinne er venner og de begge er singel, trives sammen og er gode venner, og de søker en partner. Er det da unaturlig at de da kanskje tenker slik at vennen kan bli en partner i fremtiden så lenge de er single? Min partner vil alltid også være min beste venn!. Har hatt mange kvinnelige venner, de har vært i et forhold og jeg i et forhold, og da er jo det ikke rom for noe tull, iallefall ikke i mine øyne. Men er man single og venner og passer ekstremt godt sammen, og det faktisk kanskje også er en fysisk tiltrekning fra en av partene, er det da rart at man "sonderer" terrenget? Fatter ikke tankegangen, ikke rart mange ender opp alene, når de ikke ser skogen for bare trær

Jeg skriver jo helt ordrett at det ikke er unaturlig, så du hadde ikke trengt å stille det spørsmålet dersom du hadde brukt tre sekunder til på å lese hele innlegget i stedet for å stoppe etter første setning for å spy ut dine fordommer om at jeg har fordommer.

Det er også derfor du sliter med å fatte ting, første bud når du skal prøve å sette deg inn i et skrevet budskap er å faktisk lese det. Så i bunn og grunn er vi nok egentlig enige. Det eneste du kanskje ikke har tenkt helt nøye over her er at man møter jo mange personer på livets landevei som ser bra ut og som man liker godt uten at man vil ha et romantisk forhold med dem. Holder ikke at bare den ene parten er fysisk tiltrukket heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Uni said:

Yup. Kvinner misliker å bli verdsatt hovedsaklig for sex, mens dere ser ut til å føle at sex er toppen av intimitet og verdsettelse.

Kvinner føler det er "dyrt" å gi bort sex, menn føler det er "dyrt" å investere tid, krefter, oppmerksomhet og penger.
Begge parter prøver å holde tilbake sine største verdier for å ikke bli lurt.
Kvinner føler seg lurt når mannen bare vil ha sex, menn føler seg lurt når kvinnen ikke vil gi sex.

Flott av vi er enige om dette. Så gjenstår det bare å bli enige om at den ene vinklingen er akkurat like "feil" eller "riktig" som den andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2018 at 12:26 PM, Resignert said:

Flott av vi er enige om dette. Så gjenstår det bare å bli enige om at den ene vinklingen er akkurat like "feil" eller "riktig" som den andre :)

Ja, jeg er ihvertfall enig om at begge vinklinger er like riktige og like gale.

Jeg googlet på noen ting som kom frem i denne tråden, og fant en haug med forskningsartikler og -rapporter som støtter hva både kvinner og menn her skriver. For min del har denne tråden vært en vekker som får en haug med puslespillbiter til å falle på plass, og jeg er glad for at dette hjelper meg med å bedre forstå menn.

Kvinner er programmert til å vie livet sitt til å fostre opp barn sine barn, og er livredde for å få barn med en mann som ikke hjelper ham (gjør tjenester for henne og barna). Det ville blitt veldig kostbart for henne.
Menn er programmert til å vie ressursene sine til å hjelper en kone og deres felles barn, og er livredde for å vie alle ressursene til en kvinne som ikke gir ham avkom. Det ville blitt veldig kostbart for ham.

Kvinner og menn er altså ute etter det samme målet, men vi har ulik tilgang på ressurser og har derfor ulike bekymringer. Dermed blir metoder, tankegang, følelser og atferd også ulik.

Samtidig viser både denne tråden og forskningen at begge kjønn innbiller seg at de resonnerer likt i utgangspunktet, noe som resulterer i at vi ikke snakker om tankene våre og bare blir sure når vi blir skuffet.
Det er derfor alle samlivsterapeuter sier at kommunikasjon er så viktig i parforhold - Ikke ta for gitt at den andre resonnerer likt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...