Gå til innhold

Har lyst til å si at jeg er lesbisk bare for at menn jeg vil bli venn med ikke skal prøve seg på meg! Hvordan bli VENN med gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange ganger møter jeg gutter som er skikkelig kule og som jeg gjerne vil være venn med! VENN. Jeg flørter ikke, men ler og tuller som venner gjør. Men det blir alltid at de tror at jeg flørter når jeg spør om vi skal henge eller feste, eller når jeg opprettholder kontakten , og jeg mener jo bare at de var greie å henge med eller feste med og jeg likte "typen" eller humoren osv så jeg trivdes rundt de. Samme har skjedd med menn jeg har møtt på f eks felles hobbyinteresser og gjerne vil bli venn med. Også prøver de seg på meg! Enten de neste gangene man møtes, eller på melding går inn på noe seksuelt og komplimenter osv. Hvordan kan man bli VENN med gutter????? Må jeg liksom si at Oops jeg er lesbisk men vil gjerne være venn med deg?? Jeg vet at hvis jeg sier jeg har type så vil de hvertfall ikke bli vennen min....

Anonymkode: 1e2c9...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor kan du ikke informere dem om at du vil være venn med en gang du de viser at de misforstår? Flere som klarer det. Ellers er det enklere å bli venn med gutter som har jentevenner fra før av, for de forholder seg ofte til det motsatte kjønn på en litt annen måte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har jeg ikke noe godt svar. Hvis du er attraktiv nok er det lite du kan gjøre for å unngå at noen av de du tuller og er vennlig med prøver seg på deg. Det gjelder både kvinner og menn. Frister å si at sånn er livet. 

Hvorfor ikke bare være deg selv, avvise dem når de prøver seg og utvikle vennskapet videre derfra? Eller må det være over og ut hver gang de prøver seg?

Anonymkode: 16ad6...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det der er vanskelig. Særlig om du er pen. Om du ikke er tiltrekkende er det nok relativt enkelt. 

Det er i tillegg er stort problem at kvinners personligheter er så ekstremt kjedelige, i 99 prosent av tilfellene. Så det gjør gjerne vennskap vanskelig.

Anonymkode: 4dd5d...9f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det der er vanskelig. Særlig om du er pen. Om du ikke er tiltrekkende er det nok relativt enkelt. 

Det er i tillegg er stort problem at kvinners personligheter er så ekstremt kjedelige, i 99 prosent av tilfellene. Så det gjør gjerne vennskap vanskelig.

Anonymkode: 4dd5d...9f0

Kjedelig sagt.

Anonymkode: c763d...193

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig sagt.

Anonymkode: c763d...193

Haha. Tenkte det samme. 

Anonymkode: 16ad6...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M49. Det er vanskelig for meg som mann, med mindre vennskapet holdes veldig overfladisk. Et vennskap for meg betyr å bli ganske fortrolige, og dele mer enn bare tomme fraser.  Du åpner opp for å slippe en annen person inn på deg, og hvis dette er noen som du oppfatter som noenlunde attraktiv,  så kan følelser komme snikende. 

Da vil det etterhvert bli veldig slitsomt å omgås.

 

Anonymkode: a5497...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lava Anne skrev:

Men hvorfor kan du ikke informere dem om at du vil være venn med en gang du de viser at de misforstår? Flere som klarer det. Ellers er det enklere å bli venn med gutter som har jentevenner fra før av, for de forholder seg ofte til det motsatte kjønn på en litt annen måte.

Jeg pleier å gjøre det når de faktisk går til steget å prøver seg, eller prøver på nærkontakt, men for eksempel når de jeg ikke har hatt nærkontakt med, og til og med kalt "bror" eller lignende når vi har hengt og nettopp blitt kjent, så føler jeg at jeg ikke kan skrive liksom "heihei nei ro deg ned nå, ikke noe flørting!" når de for eksempel kommenterer bildene mine, skriver Hei søta hva gjør du , og lignende til meg. Jeg forer ikke noe videre på komplimentene, og unngår noen ganger å svare når det er sånne forsøk på flørt, men vli jo være venn med de, så vil ikke ignorere de helt heller. Og føler kanskje det er litt overdrevent og innbilsk å påpeke at "slapp av jeg vil bare være venn så ikke kall meg søta eller send så mange blunketegn" når man bare har møtt de to tre ganger... ?

Når jeg møter de er jeg veldig bevisst på å ha med venninder og kamerater, og sette meg på motsatt side av bordet sånn at gutten ikke får mulighet til å holde armen rundt meg og så videre. Men når jeg for eksempel sier dagen etter Takk for i går, det var gøy! Så virker det som de tror de flørter med meg...
Venninda mi sa i går at hun hadde hørt jeg var på flørtern med en (kompisen hennes som jeg vil lbli kompis med) men jeg flørter jo ikke, skriver bare helt vanlige "gutteaktige" ting nettopp for å ikke la han tro jeg flørter..

Frustrerende! Jeg trives mye bedre med å henge med gutter også, så det er ganske kjipt med bare korte vennskap fordi de forventer noe mer...

Anonymkode: 1e2c9...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan du ikke si du har type ? (du skriver at da vil de ikke bli venner så det kan du iiiikke  si..) Om de ikke vil bli venner om du sier du har type vil de jo ikke være venner. Er ikke det en grei test da. Så kan du se om dere blir venner og si senere hvordan ting henger sammen.

Anonymkode: ba335...55e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange ganger møter jeg gutter som er skikkelig kule og som jeg gjerne vil være venn med! VENN. Jeg flørter ikke, men ler og tuller som venner gjør. Men det blir alltid at de tror at jeg flørter når jeg spør om vi skal henge eller feste, eller når jeg opprettholder kontakten , og jeg mener jo bare at de var greie å henge med eller feste med og jeg likte "typen" eller humoren osv så jeg trivdes rundt de. Samme har skjedd med menn jeg har møtt på f eks felles hobbyinteresser og gjerne vil bli venn med. Også prøver de seg på meg! Enten de neste gangene man møtes, eller på melding går inn på noe seksuelt og komplimenter osv. Hvordan kan man bli VENN med gutter????? Må jeg liksom si at Oops jeg er lesbisk men vil gjerne være venn med deg?? Jeg vet at hvis jeg sier jeg har type så vil de hvertfall ikke bli vennen min....

Anonymkode: 1e2c9...84c

Hvorfor vil du bli venn med noen som er så ukule og klamme at de ikke klarer å behandle medlemmer av det motsatte kjønn som venner? Du høres ærlig talt mer ut som en potensiell groupie / fan / beundrer enn en potensiell venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mange år jeg likte henge med gutter. Til jeg fant ut at de guttene som var så greie og kule var det fordi de håpet på noe. Så helt andre sider av dem når de ikke hadde den muligheten. Nå liker jeg ikke lenger så godt å henge med gutter/menn. Når jeg skjønner de er greie om morsomme fordi de er ute etter noe, oftest. Ikke alle selvsagt. Men helt klart det vanligste.

Anonymkode: ba335...55e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mange år jeg likte henge med gutter. Til jeg fant ut at de guttene som var så greie og kule var det fordi de håpet på noe. Så helt andre sider av dem når de ikke hadde den muligheten. Nå liker jeg ikke lenger så godt å henge med gutter/menn. Når jeg skjønner de er greie om morsomme fordi de er ute etter noe, oftest. Ikke alle selvsagt. Men helt klart det vanligste.

Anonymkode: ba335...55e

Ja som yngre hadde jeg også flere nære guttevenner enn jentevenner. Gutter som var som brødre og familie for meg. Fikk ganske sjokk når en etter en av de ti tolv år senere plutselig sa rett ut at de likte meg som noe mer, en som sendte bilde av kuken sin på fylla, og en som ble sur og ignorerte meg når jeg hadde fått kjæreste.

Etter det har jeg trekt meg unna å ha venner og vært veldig asosial fordi jeg ikke har stolt på noen, men det er fire år siden nå og jeg savner å ha venner. Siden jeg kommer bedre overnes med og har mer til felles med gutter å snakke om og gjøre ting så er det naturlig at det er gutter jeg vil ha som venner og omgås. En gang sa jeg til og med til en gutt at jeg ville han skulle behandle meg som en gutt og ikke en jente , vi festet mye sammen på den tiden men etter det hørte jeg aldri fra han igjen.

Drøyt at menn bare ser fitte og potensiell flørt i alle damer som snakker med de!! :(

Anonymkode: 1e2c9...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, femme_folle skrev:

Hvorfor vil du bli venn med noen som er så ukule og klamme at de ikke klarer å behandle medlemmer av det motsatte kjønn som venner? Du høres ærlig talt mer ut som en potensiell groupie / fan / beundrer enn en potensiell venn.

Jaha, er det sånn du ser deg selv forhold til dine venner og de du kommer godt overens med også? Det er hvertfall ikke tilfellet her.

De er ikke ufine eller ekle på noe måte , men jeg merker jo at de prøver å flørte og få igang en greie...

 

Anonymkode: 1e2c9...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaha, er det sånn du ser deg selv forhold til dine venner og de du kommer godt overens med også? Det er hvertfall ikke tilfellet her.

De er ikke ufine eller ekle på noe måte , men jeg merker jo at de prøver å flørte og få igang en greie...

 

Anonymkode: 1e2c9...84c

Er venn med de jeg føler et bånd og fellesskap med, ikke de som bare virker så kule og gøye. De er ofte overflatiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, femme_folle skrev:

Er venn med de jeg føler et bånd og fellesskap med, ikke de som bare virker så kule og gøye. De er ofte overflatiske.

Skrev ikke du NETTOPP i en annen tråd at anstendige mennesker kun er venner med homofile venner av motsatt kjønn? 

Anonymkode: 81337...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev ikke du NETTOPP i en annen tråd at anstendige mennesker kun er venner med homofile venner av motsatt kjønn? 

Anonymkode: 81337...512

Det var ment som en tommelfingerregel for uanstendige tøyter og jentefuter som trenger å få anstendighet inn med teskjeer.

Endret av femme_folle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, i de aller fleste tilfeller er heterofile menn uinteressante for meg som noe annet enn elskere. Men kan gjerne ha et vennskapelig forhold til elskere. Er litt fransk slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, femme_folle skrev:

Er venn med de jeg føler et bånd og fellesskap med, ikke de som bare virker så kule og gøye. De er ofte overflatiske.

Vel, dette er gutter jeg har mye til felles med av interesser, oppvekst, hobbyer, filmer, musikk osv. Mye mer til felles enn hva jeg har med jenter. Ikke fordi de bare "virker kule", men fordi de er kule for meg å henge med i og med at vi har så mye til felles , i forhold til med jenter jeg ikke har noe særlig til felles med.

Anonymkode: 1e2c9...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...