Gå til innhold

Kan man fryse kjøttvarer i liten fryseboks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor på hybel og har en liten fryser rett over kjøleskap. Lurer på om det faktisk går an å fryse ned kjøttvarer som kyllingfilet og fisk? For føler jo kanskje ikke den er så god som en vanlig fryser... tenkte plutselig på dette. Om maten jeg spiser kan bli dårlig!

Anonymkode: 1b1cb...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs om det faktisk er en fryseboks, eller om det er en kjøleboks (som er kaldere enn kjøleskapet, men ikke kaldt nok til at du kan fryse ting). Du må se på temperaturen. Legg inn et termometer. Det skal være max -18 grader for at det skal fungere som en fryseboks. 

Anonymkode: 49797...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en fryser som har egen dør burde det gå helt fint. Prøv bare å ikke fryse ned mye på en gang, da kan det ta lang tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungerer helt fint å fryse ting der, også kjøtt, fisk og sånt. :)

Anonymkode: 40e79...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs om det faktisk er en fryseboks, eller om det er en kjøleboks (som er kaldere enn kjøleskapet, men ikke kaldt nok til at du kan fryse ting). Du må se på temperaturen. Legg inn et termometer. Det skal være max -18 grader for at det skal fungere som en fryseboks. 

Anonymkode: 49797...0d4

Minimum minus 18 grader mener du vel.

Anonymkode: 0444b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke på min, det blir ikke gjennomfrosset :(

Anonymkode: b764e...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Minimum minus 18 grader mener du vel.

Anonymkode: 0444b...17d

Temperaturen kan ikke være høyere enn -18°C. Jeg stusset et øyeblikk jeg også, men svaret gir god mening.

Anonymkode: 40e79...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Temperaturen kan ikke være høyere enn -18°C. Jeg stusset et øyeblikk jeg også, men svaret gir god mening.

Anonymkode: 40e79...d75

Ok :) Jeg er nok litt trøtt. Minus 18 grader eller kaldere. Jeg var redd for at noen kunne misforstå.

Anonymkode: 0444b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen er viktig. Det går an også om temperaturen ikke er så lav, men holdbarheten blir ikke like god. 

Et tips til kjøttdeig og lignende, er å fryse det ned i passe porsjoner. Og klemme posene helt flate. 

Da går innfrysingen raskere. Det er enklere å stable og få plass. I tillegg går det kjemperaskt å tine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...