Gå til innhold

Mattende ansiktskrem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en slik krem jeg kan prøve? Helst til en grei pris. Har prøvd den til Cosmica for fet hud, men den gjorde bare huden enda blankere og fetere. Klarer aldri å finne en som passer for min hud og jeg er så lei nå. 

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er greit å være bevisst at du kan bli blank fordi du mangler fukt, og huden responderer ved å overprodusere fett. Forsøk heller enn en mattende krem en som gir godt med fukt, gjerne for fuktfattig hud. Sørg samtidig for å drikke nok, få i deg nok fett i kosten, og ikke bruk for sterke renseprodukter. :)

Anonymkode: 4895b...dc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp startet å bruke Formula10.0.6 for fet og oljete hud. Har brukt den en uke nå, å merker forskjell allerede. Kremen heter Seriously shine free å fåes kjøpt på vita og cubus for en 100 lapp😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, candykiss skrev:

Jeg har nettopp startet å bruke Formula10.0.6 for fet og oljete hud. Har brukt den en uke nå, å merker forskjell allerede. Kremen heter Seriously shine free å fåes kjøpt på vita og cubus for en 100 lapp😊

Tusen takk for tips, denne skal nok prøves! 😊 Føler du den gir fuktighet også? Jeg har prøvd noen kremer som er beregnet for min fete/ oljete hud, men som tørker ut huden fordi den stripper huden for fuktighet i stedet.. En god krem skal jo kontrollere olje og blankhet samtidig som den fukter og det er ikke lett å finne kremer med denne kombinasjonen. 

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsistensen er ikke som en vanlig fuktighetskrem, den er mer grålig/gjennomsiktig, føltes mest som en primer i det jeg smørte den på, men den gir nok fuktighet i vertfall for min hud. Jeg har både oljete og fet hud i tillegg til noen tørre partier rundt nese og hake. Jeg bruker i tillegg Nyx shine killer primer etter kremen har trukket inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, candykiss skrev:

Konsistensen er ikke som en vanlig fuktighetskrem, den er mer grålig/gjennomsiktig, føltes mest som en primer i det jeg smørte den på, men den gir nok fuktighet i vertfall for min hud. Jeg har både oljete og fet hud i tillegg til noen tørre partier rundt nese og hake. Jeg bruker i tillegg Nyx shine killer primer etter kremen har trukket inn i huden.

Er den drøy i bruk eller må du bruke en del for å få smurt den utover? Beklager at jeg spør så mye men jeg er så lei av alle bomkjøpene 🙈

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste mattende dagkremen jeg har prøvd er Matis purete shine control purifying care regulating gel cream. Dette er en mattende dagkrem som gir godt med fukt. Noen av de mattende kremene gir ikke nok fukt til huden, og vil føre til at huden overproduserer olje og blir fortere blank for å kompensere for manglende fukt. Denne kremen i kombinasjon med serumet, er en super kombinasjon for min kombinerte/fete hud. Jeg bruker denne på sommeren. På vinteren trenger min hud mer fukt ettersom jeg nå begynner å bli eldre og merker at huden trenger mer fukt enn tidligere. Serumet er også supert hvis du sliter med urenheter, da det er ett rensende serum. 

Anonymkode: acec4...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er Avène Cleanance Mat og La Roche Posay Effaclar Mat. Trikset er, som andre sier over her, å finne noe som ikke tørker ut huden med sin mattende effekt. Da blir du bare mer oljete. 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2018 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Det er greit å være bevisst at du kan bli blank fordi du mangler fukt, og huden responderer ved å overprodusere fett. Forsøk heller enn en mattende krem en som gir godt med fukt, gjerne for fuktfattig hud. Sørg samtidig for å drikke nok, få i deg nok fett i kosten, og ikke bruk for sterke renseprodukter. :)

Anonymkode: 4895b...dc2

Det er det jeg også har trodd. Derfor fikk jeg store forhåpninger da jeg fant en mattende krem fra apoteket som også skulle gi intensiv fukt. Resultatet ble en hud som ble blankere og fetere enn noen gang, og ansiktet føltes helt seigt og oljete å ta på. Jeg ble rett og slett oljete på fingertuppene da jeg strøk meg i ansiktet. Prøvde 2 forskjellige kremer, en for kombinert hud og en for fet hud. Det er begrenset hva jeg har råd til for tiden, derfor kan jeg ikke legge altfor mye penger i produkter akkurat nå.

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det jeg også har trodd. Derfor fikk jeg store forhåpninger da jeg fant en mattende krem fra apoteket som også skulle gi intensiv fukt. Resultatet ble en hud som ble blankere og fetere enn noen gang, og ansiktet føltes helt seigt og oljete å ta på. Jeg ble rett og slett oljete på fingertuppene da jeg strøk meg i ansiktet. Prøvde 2 forskjellige kremer, en for kombinert hud og en for fet hud. Det er begrenset hva jeg har råd til for tiden, derfor kan jeg ikke legge altfor mye penger i produkter akkurat nå.

Anonymkode: 2e6ba...205

Siden kremen du prøvde skulle være både mattende og fuktighetsgivene har du vel strengt tatt ikke forsøkt det brukeren du siterte foreslo. Du burde nok prøve produkter som lover fuktighet men som ikke lover å matte ned huden - altså produkter som har et mer rendyrket fokus på fuktighet. 

Anonymkode: 78172...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden kremen du prøvde skulle være både mattende og fuktighetsgivene har du vel strengt tatt ikke forsøkt det brukeren du siterte foreslo. Du burde nok prøve produkter som lover fuktighet men som ikke lover å matte ned huden - altså produkter som har et mer rendyrket fokus på fuktighet. 

Anonymkode: 78172...162

Stort sett alle dagkremer jeg ser, står det f.eks "fuktighetsgivende dagrem for normal, tørr, kombinert eller fet hud" og da tar jeg jo den som er for min hudtype (som jeg antar er fet...)? Kan godt være jeg misforstår deg nå, jeg synes bare det er så komplisert alt sammen. Strengt tatt skulle jeg løpt til nærmeste hudpleier med en gang men som sagt har jeg ikke råd til all verdens nå. 

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/02/2018 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Stort sett alle dagkremer jeg ser, står det f.eks "fuktighetsgivende dagrem for normal, tørr, kombinert eller fet hud" og da tar jeg jo den som er for min hudtype (som jeg antar er fet...)? Kan godt være jeg misforstår deg nå, jeg synes bare det er så komplisert alt sammen. Strengt tatt skulle jeg løpt til nærmeste hudpleier med en gang men som sagt har jeg ikke råd til all verdens nå. 

Anonymkode: 2e6ba...205

Brukeren over her har rett, det jeg mente var at du skal droppe kremer med mattende effekt. At du produserer mer olje av produkter for fet hud, tyder på at du hadde hatt bedre effekt av en krem som fokuserer på å gi fukt, og ikke på å matte ned. Se etter produkter med gode, fuktighetsgivende ingredienser. Antakelig er du litt dehydrert.

Anonymkode: 4895b...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste for å bekjempe oljete hud er FUKT! Disse mattende hudkremene tørker bare huden ut enda mer. Du er nok dehydrert. Hvis du er åpen for å prøve kosmetikk fra korea så har jeg en nydelig anbefaling, men denne er best å bruke på kvelden da det tar en stund før den tørker inn. Den har reddet min uttørkede vinterhud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2018 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Stort sett alle dagkremer jeg ser, står det f.eks "fuktighetsgivende dagrem for normal, tørr, kombinert eller fet hud" og da tar jeg jo den som er for min hudtype (som jeg antar er fet...)? Kan godt være jeg misforstår deg nå, jeg synes bare det er så komplisert alt sammen. Strengt tatt skulle jeg løpt til nærmeste hudpleier med en gang men som sagt har jeg ikke råd til all verdens nå. 

Anonymkode: 2e6ba...205

Jeg ser du allerede har fått svar, men poenget var altså at du heller bør pose på med produkter som lover fuktighet, og gjerne en såkalt "occlusive" krem om natten. Det finnes mange utrolig gode, billige produkter der ute. F.eks. "Rohto Hadalabo Gokujyun Hyaluronic Acid" får du til 100-lappen fra Japan (påfør på fuktig hud). Om natten kan du prøve å også bruke et produkt som er såkalt "occlusive" (stenger inne fuktigheten til de andre produktene du påfører) med f.eks. mye vaselin. Selv bruker jeg Cerave Healing Ointment, men det finnes nok produkter som gjør akkurat det samme i vanlige butikker. 

Tenk lag-på-lag-på-lag med fuktighet, og ikke begrens deg til kun ett produkt om det ikke fungerer for deg. Det gjelder å finne den perfekte balansen med fuktighet som akkurat din hud trenger (og et er enklere å oppnå med flere ulike produkter). 

Du kan også i tillegg bruke en helt "vanlig" fuktighetskrem, men ville holdt meg unna mattende produkter.

Anonymkode: 78172...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar! :)

Jeg forstår bare ikke helt, for mitt problem er hovedsakelig blank hud (fordi huden overproduserer olje?) og det blir ikke bedre om jeg bruker en vanlig fuktighetskrem. Jeg har prøvd helt vanlige dagkremer med masse fuktighet før og huden blir enda verre. Den blir speilblank, helt fet og det er umulig å legge sminken fint.

I et desperat øyeblikk bestilte jeg den kremen som førstemann i denne tråden foreslo og den virker veldig bra. Jeg kan nå gå hele dagen uten at huden blir fetere, jeg blir så matt og myk i huden og det er mye lettere å legge sminken fint. Om det viser seg at dere andre har rett og at jeg burde prøve andre typer kremer så gjør jeg det. Men noen ganger er man så lei og desperat at man tar det første og beste som dukker opp, og det skjedde den dagen.

Uansett er jeg veldig takknemlig for alle gode tipsene, de skal jeg ta med meg videre.

Anonymkode: 2e6ba...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...