Gå til innhold

Finnes det noe annet verdt å leve for enn dop, sex og sprit?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Du redder jo ikke liv, du har den letteste jobben i verden, er ikke du bare kjørelærer? :fnise:

 

Virker kanskje som du har virkelighetsangst, og sliter psykisk. Du burde kanskje urdere å gå i terapi igjen? 

Anonymkode: e662f...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

:-----------I Da må du seriøst snakke med noen. Redd deg selv og forholdet hvis du elsker henne. En ting er å jobbe fordi man elsker det. Men det skal gå an å ha fri.

Med hvem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Med hvem da?

En psykolog eller psykiatrisk utredning er kanskje ikke dumt. Kanskje du trenger litt hjelp av medisiner?

Anonymkode: c1560...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusmidler kan gi deg opplevelse av velbehag for en liten stund, men hvis det er meningen med livet mangler livet ditt mening.

Litt trist du ikke nevner eksempler på utfordring og mestring. Ingen kan leve et godt liv uten, og nøkkelen er balanse. 

For mye utfordringer = mistilfredshet, uhelse. For lite utfordringer = opplevelse av meningsløshet og kjedsomhet. 

Mestring av mentale og fysiske utfordringer er meningen med livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være mye uro under overflata her hvis du først slapper av under sterk selvmedisinering? 

Jeg har hørt folk klage over likegyldighet og meningsløshet før, men jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen. Skulle ønske jeg var hakket mer likegyldig så jeg slapp å føle mening i så mye, men akk, nei. Jeg kan bli glad av rus også, for så vidt. Men en solfylt dag gjør også susen. Men så blir man jo også tilsvarende lei seg av kjipe ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Rusmidler kan gi deg opplevelse av velbehag for en liten stund, men hvis det er meningen med livet mangler livet ditt mening.

Litt trist du ikke nevner eksempler på utfordring og mestring. Ingen kan leve et godt liv uten, og nøkkelen er balanse. 

For mye utfordringer = mistilfredshet, uhelse. For lite utfordringer = opplevelse av meningsløshet og kjedsomhet. 

Mestring av mentale og fysiske utfordringer er meningen med livet. 

Like ofte gir de ubehag, men da føler jeg iallefall noe.

Jeg har ingen utfordringer. Tjener mere enn mine jevnaldrende venner, selv de som ikke brukte årevis av livet sitt til å ruse seg. Selv de med god utdanning og fancy jobber. Ingenting har noen gang vært vanskelig, bortsett fra å finne mening med tilværelsen, bortsett fra umiddelbar tilfredstillelse (det være rus, sex eller impulskjøp).

Livet er kjedelig og enkelt. Jeg har aldri vært syk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er fattige. Selv på mitt verste fant jeg romantiske partnere. Er det meg det er noe galt med eller alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Like ofte gir de ubehag, men da føler jeg iallefall noe.

Jeg har ingen utfordringer. Tjener mere enn mine jevnaldrende venner, selv de som ikke brukte årevis av livet sitt til å ruse seg. Selv de med god utdanning og fancy jobber. Ingenting har noen gang vært vanskelig, bortsett fra å finne mening med tilværelsen, bortsett fra umiddelbar tilfredstillelse (det være rus, sex eller impulskjøp).

Livet er kjedelig og enkelt. Jeg har aldri vært syk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er fattige. Selv på mitt verste fant jeg romantiske partnere. Er det meg det er noe galt med eller alle andre?

Det er nok deg

Anonymkode: e662f...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Like ofte gir de ubehag, men da føler jeg iallefall noe.

Jeg har ingen utfordringer. Tjener mere enn mine jevnaldrende venner, selv de som ikke brukte årevis av livet sitt til å ruse seg. Selv de med god utdanning og fancy jobber. Ingenting har noen gang vært vanskelig, bortsett fra å finne mening med tilværelsen, bortsett fra umiddelbar tilfredstillelse (det være rus, sex eller impulskjøp).

Livet er kjedelig og enkelt. Jeg har aldri vært syk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er fattige. Selv på mitt verste fant jeg romantiske partnere. Er det meg det er noe galt med eller alle andre?

Det er deg, dessverre. Jeg gjenkjenner tankegangen. Da var det meg. Og nå er det deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Like ofte gir de ubehag, men da føler jeg iallefall noe.

Jeg har ingen utfordringer. Tjener mere enn mine jevnaldrende venner, selv de som ikke brukte årevis av livet sitt til å ruse seg. Selv de med god utdanning og fancy jobber. Ingenting har noen gang vært vanskelig, bortsett fra å finne mening med tilværelsen, bortsett fra umiddelbar tilfredstillelse (det være rus, sex eller impulskjøp).

Livet er kjedelig og enkelt. Jeg har aldri vært syk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er fattige. Selv på mitt verste fant jeg romantiske partnere. Er det meg det er noe galt med eller alle andre?

Du er blitt villedet til å tro at materiell velstand og en bekymringsløs tilværelse er veien til lykke. Men i bunn på du ha god helse. 

Det å komme i mål med noe man har jobbet hardt for gir større glede på sikt enn umiddelbar tilfredstillelse. 

Det behøver ikke være så himla komplisert eller stort. En god middag smaker for eksempel sykt mye bedre etter en hard løpetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg brukte å gå til psykolog for avhengighet men nå er jeg kurert. Så nå trenger jeg ikke mer behandling.

Jeg aner ikke hva du driver med, men jeg redder liv. Jeg gjør den viktigste jobben i verden, og den redder meg fra meg selv. Heldigvis. Men en gang må jeg vel vokse opp og slutte å jobbe 60 timer i uken...

Du høres ikke så veldig kurert ut. Fortell alt du sier her til din fastlege og be om ny henvisning. Slike tanker er ikke normale. Og du burde kanskje legge deg inn til avrusning og. Kan være at rusbruken din påvirker tankesettet ditt i en ond sirkel. 

Anonymkode: 3cb20...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helse er en luksus som jeg ikke har. Jeg kunne bytter ut all verdens penger med god helse. Heller fattig og god helse enn rik og dårlig helse. Men jeg gjør det beste ut av ting.Prøver å se det positive i ting og hver dag finne noe å være takknemlig over. Så jeg har dårlig helse, men er likevel ikke deppa over min skjebne.

Kanskje ts kunne finne lykke i en religion som fikk ham inn på et dypere sett tankemessig? Det er ikke uten grunn 

at flere hollywoodkjendiser er religiøse.

Anonymkode: 3cb20...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Men hvordan klarer folk å bry seg om et annet menneske?

Jeg ville heller vært strandet på en øde øy med en shippingcontainer med heroin eller kokain og sprit enn å leve livet med kvinnen jeg elsker. Hvis jeg kunne ligge resten av livet katakonisk i rus ville det vært å foretrekke.

Hvis jeg må være edru vil jeg jobbe 16 timer i døgnet så jeg slipper å tenke over min egen eksistens, og det funker jo forsåvidt greit. Jeg er iallefall et respektabelt menneske.

Hjelp, eller rettere sagt håper du får hjelp

Anonymkode: 553c6...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Like ofte gir de ubehag, men da føler jeg iallefall noe.

Jeg har ingen utfordringer. Tjener mere enn mine jevnaldrende venner, selv de som ikke brukte årevis av livet sitt til å ruse seg. Selv de med god utdanning og fancy jobber. Ingenting har noen gang vært vanskelig, bortsett fra å finne mening med tilværelsen, bortsett fra umiddelbar tilfredstillelse (det være rus, sex eller impulskjøp).

Livet er kjedelig og enkelt. Jeg har aldri vært syk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk er fattige. Selv på mitt verste fant jeg romantiske partnere. Er det meg det er noe galt med eller alle andre?

Hvis du er kjørelærer og drikker 24/7, syns jeg at du skal være forsiktig sånn at du:

1. Ikke mister jobben for å komme beruset på jobb

2. Ikke setter elevene dine i fare

3. Beholder ekteskapet

Anonymkode: 553c6...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er på ingen måte misfornøyd med det, men finnes det noen annen mening i livet?

Er virkelig alt å drikke seg moderat drita på ettermiddagen, ruse seg i helgene og knulle?

Å kjøpe dyre ting hjelper jo litt men jeg har en leilighet full av ting jeg ikke bruker. Jeg reiser en del men å være bevisst uten å jobbe er tortur. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å ha ferie. Edru iallefall...

Hva gir dere glede i livet? Hvorfor føles det meningsfult?

Kjøttkaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er på ingen måte misfornøyd med det, men finnes det noen annen mening i livet?

Er virkelig alt å drikke seg moderat drita på ettermiddagen, ruse seg i helgene og knulle?

Å kjøpe dyre ting hjelper jo litt men jeg har en leilighet full av ting jeg ikke bruker. Jeg reiser en del men å være bevisst uten å jobbe er tortur. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å ha ferie. Edru iallefall...

Hva gir dere glede i livet? Hvorfor føles det meningsfult?

Lever du lenge nok er det utrolig hvor mange du rekker å se visne. Hold deg sunn og frisk og gled deg og vent.

Anonymkode: 0431e...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finn deg ei dominatrix som spenner deg fast og denger livskiten ut av deg. Det funket for meg.

Smerte stopper alle flyktige tanker og sender bevissheten din akkurat der den bør være. Her og nå.

når du Ikke lengre oppnår tilfredstillelse ved rus, ingen kick, ingen bedrivelse av demoner, da er det eneste som hjelper. Jeg hater at jeg elsker smerte, men den fysiske smerten jeg opplever den fordriver den psykiske. Prøv.

Anonymkode: bfaa7...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo hvertfall meningsløst. Dop, fyll og sex er kun for å forsøke å fylle et tomrom i seg. Det hjelper midlertidig for noen timer, men tomrommet fortsetter å eksistere fordet. Med mye misbruk blir det til og med bare et enda større hull.

Ting som faktisk er av verdi er sjelelige ting, som å dyrke en lidenskap og hobby man liker, som å lære noe helt nytt som man syntes er et spennende tema å utdype seg i, som å hjelpe andre, som å hjelpe seg selv, komme videre i livet fysisk og sjelelig.

Hvis livet ditt bare består av jobb, rus og fyll så trenger du å endre vennekrets, endre hobbyer, og sakte men sikkert vil du kjenne en dypere mening i andre ting. Det er nesten umulig å endre livet sitt om man fortsetter å henge i samme miljøet som påvirker en til denne livsstilen, og i starten vil man føle seg fremmed og malplassert med folk fra andre type miljøer, men på sikt kan jeg love deg at det er den beste forandringen du har gjort i livet. Du vil aldri angre på at  du fikk et bedre liv, men du vil alltid angre på at du kastet bort så mange år på det og hele tiden tenkte at det var for sent å endre livsstilen sin og dermed bare fortsatte i samme sport, for det er aldri for sent.

Livet har så mye mer mening enn å surre det bort sånn du holder på nå!
 Hilsen been there done that og kjenner x antall andre, noen som fortsatt lever sånn og føler seg like tapere og meningsløse som før, noen som har tatt en helomvending og elsker livet og fått utrettet masse sunne og givende ting og vitner på at de tok det beste steget de kunne gjort ved å tre vekk fra den livsstilen.

Anonymkode: 81569...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, abrasiveRefraction said:

Jeg brukte å gå til psykolog for avhengighet men nå er jeg kurert. Så nå trenger jeg ikke mer behandling.

Jeg aner ikke hva du driver med, men jeg redder liv. Jeg gjør den viktigste jobben i verden, og den redder meg fra meg selv. Heldigvis. Men en gang må jeg vel vokse opp og slutte å jobbe 60 timer i uken...

Du viser tydelige tegn på avhengighetslidelse med det du skriver, og du poster jo stadig at du er veldig full. Det lar seg ikke forene med at du påstår du jobber 60 timer i uken, og dessuten tror jeg ikke akkurat du redder noen liv som kjørelærer med den livsstilen du oppgir at du har.

Lyver du om deg selv, eller hva i all verden er det for noe tull du driver med?

Anonymkode: 05faf...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er på ingen måte misfornøyd med det, men finnes det noen annen mening i livet?

Er virkelig alt å drikke seg moderat drita på ettermiddagen, ruse seg i helgene og knulle?

Å kjøpe dyre ting hjelper jo litt men jeg har en leilighet full av ting jeg ikke bruker. Jeg reiser en del men å være bevisst uten å jobbe er tortur. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å ha ferie. Edru iallefall...

Hva gir dere glede i livet? Hvorfor føles det meningsfult?

Har du tenkt på eksisten av universet og jorden og alt det i mellom? Har di tenkt på kroppens sammensetning og dets funksjon? Har su fundert og reflektert? Hvis du tror dette er tilfeldig vil du aldri finne fred eller meningen med livet. Hvis du tror dette ikke er tilfeldig vil du finne Svaret som har sammenheng og fornuftig og det i eg selv er meningen med livet.

 

Nøkkelen til å finne Svaret er å begi det i dyp refleksjon og sann søk etter svar med oppriktig hjerte. Å spørre her på forumet fir ingen svar. Det beste svaret er den som veileder og ikke villeder. Du har en lang reise.

Reis som om du skal reise til refleksjonene verden. Pakk sammen din koffert med sunt livstil, tid til kropp, sinn refleksjon. Du sier at du reiser. Reflekter når du ser ut av av vindu på flyet. Se opp og se ned og se det som er opp og se det som er nede. Se relasjonen og se forholdene og reflekter. Hvem er vi og hvorfor lever vi og er dette tilfeldig.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...