Gå til innhold

Beste filterkaffe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken filterkaffe synes du er best og hvorfor?

Jeg liker litt kraftig smak på kaffen. Jeg har prøvd blant annet friele og evergood, men jeg synes de er litt sure - er det bare meg?

Anonymkode: b58ab...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs.Sunday

Den svarte Evergood posen, den røde Friele posen, eller blå Java,  som man kjøper i løsvekt liker jeg best. Jeg syns Ali kaffe er syrlig. Renser og vasker du kaffemaskinen/trakteren din regelmessing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det vanlig med syrlig kaffe i forskjellig grad - dog er jeg veldig usikker på grunnen. Jeg liker heller ikke syrlig kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ali kaffe er helt grusom syns jeg, Coop sin kaffe er heller ikke god. Friele liker jeg, men de beste syns jeg er feks Blå Java kjøpt i løsvekt, og kaffen fra kolonihagen som de har på Rema 1000. Av de man får kjøpt i dagligvare. 

Anonymkode: 0129c...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ferdigkvernet-posene foretrekker jeg friele eller evergood. Ellers er det aller best å kverne blue java-bønner selv. 

Anbefaler å rense trakteren jevnlig, samt være flink å skylle alle deler etter hver bruk. Og ikke bruk selve trakterkannen til å fylle på vann, bruk et litermål eller hvasomhelst annet. Ikke godt renset maskin = bismak på kaffen. 

Anonymkode: 3a88b...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander Rød og Gul Coop.  Gjort i årevis.  Liker den blandinga. 

Evergood er oppskrytt. 

Anonymkode: 65e3c...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friele cafe noir er den beste, men  får mest i vanlig friele her hjemme. Ali er verst, gruuusom kaffe!

Anonymkode: 7dcee...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo nykverna bønner, gjerne fra et av de bedre kaffebrenneriene i Oslo. Ellers synes jeg at Kolonihagen sin kaffe på Rema er god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nykvernede bønner fra kaffebrennerier i Oslo/Trondheim er jo best, men når jeg ikke tar meg råd til det synes jeg at Blå java og Rema sin kolonihageserie er god. Evergood/Ali/Coop/Kjelsberg osv er bitre og sure synes jeg, men funker en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...