Gå til innhold

Hvor ofte vasker du leiligheten din?


kriztine

Anbefalte innlegg

Hei, kansje et dumt spm:fnise: men hvor ofte vakser du leiligheten din ? og da mener jeg gulv, bad, soverom o.l. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett par ganger pr uke. Tørmopper gulver hver dag pga dyr. 

 

Anonymkode: fd372...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger ved behov, som regel en gang i uka. Setter på roboten hvis jeg skal få besøk.

Vasker nedi doen med dobørste etter bruk, tørker overflater før besøk, ellers en gang i uka.

Soverom, prøver å re opp senga hver dag og rydde lett opp. 

Gulvet vaskes ikke så ofte, ved behov det også. Oftere etter at jeg har fått hund. Kanskje en gang i måneden?

Prøver å rydde kjøkkenet hver dag. 

Anonymkode: fccc1...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en "shinings" ca én gang i uka, der jeg bruker en times tid på å vaske flater, bad og kjøkken, mopper over alle gulv med både tørr og våtmopp. Kjøper friske blomster, tenner lys og nyter ren og ryddig leilighet. Resten av uka blir det mer etter behov med klut og jif-spray på bad og kjøkken, og tar gjerne en runde med støvsuger om det er mye støv og smuler på gulvet.

Mer omfattende ting som å vaske inni skap, skuffer, bak komfyr, vinduer etc. gjøres når jeg har overskudd og merker at det trengs.

Anonymkode: 46eb4...358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger 2 ganger per uke. Har hund og hvit trapp så det er virkelig nødvendig. 

Tørker over flater på badet annenhver dag. Vasker ordentlig hele badet en gang i uka.

Vasker gulver sjelden da det ikke er så stort behov for det, kanskje en gang per måned. 

Kjøkkenet må ryddes og tørkes over flater hver dag da vi lager mye mat. 

Tørker støv i hele huset en gang per måned. Tørker over bord en gang om dagen. 

Skifter på sengen en gang hver 3. uka ca. 

Anonymkode: 2264c...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuger 2 ganger i uka. Tørker støv en gang i uka. Vasker golv på kjøkkenet ca 1 gang i uka, i stua ca 1 gang i måneden.

Vasker badet 1-2 ganger i uka.

Rydder og vasker på kjøkkenet i forbindelse med matlaging hver dag.

Anonymkode: ab465...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hus. Vasker bad en gang i uka. Har robotstøvsuger som går hver dag. Tørrmopper ved behov. Tørker støv stue og allrom en gang hver tredje uke kanskje, blir etter behov. Kjøkken og bord/flater holdes rene hver dag. Vasker gulvet ved behov, brukte å være ukentlig, men nå blir det også ca hver tredje uke. I kjellerstuen som nesten aldri brukes støvsuger roboten en gang i mnd, vasker før rommet skal brukes(1 gang i halvåret kanskje). Loftstuen støvsuges av roboten 1 gang i mnd og vaskes ved behov. På soverom så res senger opp hver dag, vasker like ofte som jeg bytter sengetøy, sånn ca. Skifter kanskje oftere enn jeg vasker der. Rom som for sjeldent vaskes er vaskerommet😋

Anonymkode: 29720...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hele leiligheten en gang i uken (støvsuger, tørker støv, mopper, skifter sengetøy/håndklær etc).
Utenom det støvsuger jeg nesten hver dag, tørker av baderomsmøbel/toalett + kjøkkenbenk hver dag, skifter håndkleet ved vasken daglig og ellers hvis det er behov for noe. 
Vasker inni kjøleskap/frys/komfyr/skaper/skuffer etc 4-6 ganger i året.

Anonymkode: 5dd48...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kriztine skrev:

Hei, kansje et dumt spm:fnise: men hvor ofte vakser du leiligheten din ? og da mener jeg gulv, bad, soverom o.l. ??

Helgevask ukentlig, i den boligen vi har brukt i uka. Vi flytter litt rundt.

Anonymkode: 3bb1b...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker leiligheten (kjøkken, stue, bad, soverom) ukentlig. Tar ellers overflatene ekstra ved behov.

Anonymkode: aa3a2...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går å smårydder hele tiden, da drar vi alltid over bord og benker. Støvsuger hver uke og vasker gulvet når jeg ser behovet. Vasket gulvene for to uker siden og kommer til å gjøre det igjen i morgen.

Anonymkode: cf599...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaskehjelp én gang hver andre uke, og i mellom disse besøkene så tar jeg rydding og renhold ved behov.

Anonymkode: f3374...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

støvsuger/koster hverdag (spørs hvor ille det er), Vasker gulv en gang i uka, overflater på kjøkken blir vasket hver dag,  vasken på badet ca. annen hver dag, badekar ca. annen hverdag, skiftes sengetøy 1 gang i uken. Dyp vask i krinker og kroker ca. en gang i uken.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rundvask hver 14. dag med nedvask av dusj, støvsuging av sofa, banking av tepper og puter, støvtørking av alle flater, skifting av sengetøy osv..., støvsuger to ganger i uka og tørrmopper ca én gang i uka, vasker wc to-tre ggr pr uke. Vinduspuss 3-4 ggr pr år og komfyr og kjøleskap en gang pr måned ca.

Anonymkode: 130ea...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka. Tørrmopper eller støvsuger litt oftere hvis jeg ser behov for det. Jeg bor i en liten leilighet, så jeg rekker over en del uten at det koster meg så mye tid. Jeg har ikke dyr eller barn. Da hadde jeg nok sett behov for litt hyppigere/litt grundigere vasking. 

Anonymkode: ad4b9...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...