Gå til innhold

Blodtyper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke forskjeller er det på folk med de forskjellige blodtypene? Jeg vet om dette med kvinner med rhesus negativ som får barn med rhesus positiv blodtype, men ellers finner jeg mest "alternative" teorier om forskjellene, slik som blodtypedietter og sånt.

Anonymkode: 27a0b...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke andre forskjeller enn at de har ulik blodtype..

Anonymkode: c00f0...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ikke andre forskjeller enn at de har ulik blodtype..

Anonymkode: c00f0...620

Er det ikke? Ingen forskjell på hvilke sykdommer man er disponert for, egenskaper (da mener jeg ting som f.eks muskelstyrke og lignende) :)

Anonymkode: 27a0b...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke? Ingen forskjell på hvilke sykdommer man er disponert for, egenskaper (da mener jeg ting som f.eks muskelstyrke og lignende) :)

Anonymkode: 27a0b...9bd

Hadde det vært så enkelt så kunne man si at alle med blodtype A skal behandles profelaktisk mot x sykdommer fordi de får disse sykdommene oftere enn folk med blodtype B. Og alle med blodtype 0 skal unngå å få barn med folk med blodtype ABB fordi det skaper sykdommen y. Så enkel er ikke verden, enda. Da hadde det blitt funnet en kur for å løse blodtypeulikheter. 

Anonymkode: 0b872...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjor noe studier på det, men ikke nok til å trekke en definetiv konklusjon. Men de har sett en trend på at blodtype O generelt er mer frisk en de andre... men det betyr ikke t om du har A så er du dømt til å få X sykdom... Så ingen behov for hysteri:)

http://www.berkeleywellness.com/self-care/preventive-care/article/blood-type-and-your-health-there-link

Anonymkode: 15b60...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er gjor noe studier på det, men ikke nok til å trekke en definetiv konklusjon. Men de har sett en trend på at blodtype O generelt er mer frisk en de andre... men det betyr ikke t om du har A så er du dømt til å få X sykdom... Så ingen behov for hysteri:)

http://www.berkeleywellness.com/self-care/preventive-care/article/blood-type-and-your-health-there-link

Anonymkode: 15b60...f02

Takk :)

Anonymkode: 27a0b...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, SunnivaOslo said:

Blodtype 0 er 'friskere' enn andre blodtyper.

Ja, det kan se sånn ut utifra linken over her. Og her sitter jeg med A positiv :fnise:

Anonymkode: 27a0b...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan se sånn ut utifra linken over her. Og her sitter jeg med A positiv :fnise:

Anonymkode: 27a0b...9bd

Men dessverre (for min del siden jeg har blodtype 0) så foretrekker mygg blodtype 0...de har testet det og 94% av myggen ble tiltrukket av denne blodtypen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SunnivaOslo said:

Men dessverre (for min del siden jeg har blodtype 0) så foretrekker mygg blodtype 0...de har testet det og 94% av myggen ble tiltrukket av denne blodtypen..

Rart det der. Jeg blir ikke spesielt plaget av mygg nei.

Anonymkode: 27a0b...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...