Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er tøft gjort. De utsetter seg for et stort press, men hva har man å tape på det. Enten finner man kjærligheten eller så ender man opp som singel. Hadde jeg turt ville jeg nok gjort det samme selv. 

Anonymkode: 0548e...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Sjangsen for at et slikt ekteskap skal gå bra må vel være lik null selv om begge er open minded ..

Det er gått tre sesonger nå, 6 par alt i alt, og 2 er fortsatt gift

 

Anonymkode: fcda5...2bc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var megaskeptisk før første sesong, men nå syns jeg egentlig det virker som en god løsning!

Anonymkode: 349c0...f9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne er fortsatt lykkelig gift med den mannen hun giftet seg med i dette programmet. Jeg har troa:) 

Anonymkode: 9def4...fd1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn cirka halvparten av alle som gifter seg i dette landet er dønn inkompetente til å velge selv, så hvorfor ikke bruke kompetansen som finnes?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det dags for min første spådom:

par nr 1 (Rune og Cathrine): usikker

par nr 2 (de rødhårede): de forblir gift

par nr 3: (hun svenske) : de skiller seg

 

så da gjenstår det å se hvordan ting forandrer seg i takt med de neste episodene.

Anonymkode: fcda5...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få se gift ved første blikk på nett?

Anonymkode: 87ef5...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og veldig skeptisk før første sesong, men etter å ha sett på det. Så tenker jeg at det er kanskje lurt.

Jeg er selv skilt, selv om jeg valgte mann ut fra forelskelse og lyst. Og det jeg ser nå som langvarig singel, er at det å finne en mann som virkelig ønsker ett seriøst forhold, og det å kjempe og jobbe for det. De finnes det virkelig ikke mange av. 

Anonymkode: f0364...dd5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett noe særlig av dette før. Litt usikker på om jeg har sett noen av de tidligere norske sesongene, men jeg har sett to svenske og en halv dansk og tenkte jeg skulle få med meg den norske som startet i dag. :)

Sjansen for at noen av parene velger å forbli gifte er vel forsvinnende liten. Det jeg synes er interessant er å se hvordan de takler denne utfordringen med å bo og være kjæreste med noen de ikke kjenner. Noen går all in og gir virkelig rom for hverandre i livene sine og jobber for at dette skal fungere.

Jeg synes det er veldig rart med de som ikke ser ut til å ønske å gi slipp på det livet de har levd som singel (f.eks. bruke store deler av sin fritid på trening og ikke ønske å oppgi noe av dette for å ha litt tid med sin nye partner) eller de som ikke vil bo sammen i det hele tatt. Hva er vitsen med å bli med om man ikke ønsker på å gi det en oppriktig sjanse og om man ikke er villig til å ofre noe som helst? Det er jo helt fair om man ønsker å leve som singel og kun tenke på seg selv, men da melder man seg heller ikke på et slikt program.

Jeg synes også det er rart at terapeutene/programlederne velger å ta med slike mennesker og mistenker at underholdningsverdien, dessverre for deltagerne, står høyere enn sjansen for at ekteskapene lykkes. Og så er det litt artig å se at det tydeligvis ikke finnes en formel for å finne noen som passer sammen. Man kan klaffe perfekt på interesser, verdier, personlighet osv, men det er ikke dette som skaper kjemi mellom to mennesker. 

Endret av Arkana
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
6 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg har ikke sett noe særlig av dette før. Litt usikker på om jeg har sett noen av de tidligere norske sesongene, men jeg har sett to svenske og en halv dansk og tenkte jeg skulle få med meg den norske som startet i dag. :)

Sjansen for at noen av parene velger å forbli gifte er vel forsvinnende liten. Det jeg synes er interessant er å se hvordan de takler denne utfordringen med å bo og være kjæreste med noen de ikke kjenner. Noen går all in og gir virkelig rom for hverandre i livene sine og jobber for at dette skal fungere. Jeg synes det er veldig rart med de som ikke ser ut til å ønske å gi slipp på det livet de har levd som singel (f.eks. bruke store deler av sin fritid på trening og ikke ønske å oppgi noe av dette for å ha litt tid med sin nye partner) eller de som ikke vil bo sammen i det hele tatt. Hva er vitsen med å bli med om man ikke ønsker på å gi det en oppriktig sjanse og om man ikke er villig til å ofre noe som helst? Det er jo helt fair om man ønsker å leve som singel og kun tenke på seg selv, men da melder man seg heller ikke på et slikt program. Jeg synes også det er rart at terapeutene/programlederne velger å ta med slike mennesker og mistenker at underholdningsverdien, dessverre for deltagerne, står høyere enn sjansen for at ekteskapene lykkes. Og så er det litt artig å se at det tydeligvis ikke finnes en formel for å finne noen som passer sammen. Man kan klaffe perfekt på interesser, verdier, personlighet osv, men det er ikke dette som skaper kjemi mellom to mennesker. 

Det hadde blitt enklere om du hadde avsnitt. For meg som ikke er norsk er så mye tekst komprimert vanskelig å lese.

Jeg liker dette programmet! Og ble glad i alle de som er med. Det er vanskelig å si hvem som blir gift og starter et liv sammen, men jeg tror han med det råde håret (kjekk!) og henne blir gift.

Dette er sesong 4 og to par er fortsatt gift. Så det vil jeg kalle god klaff og takk til ekspertene.

Endret av Citronella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg kjente alvorlig talt angst da jeg så det sist.Vetdens største mareritt.At de klarer.Grøsser bare ved tanken :-D men det er meg.Kommer IKKE til å se på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er tøft gjort. De utsetter seg for et stort press, men hva har man å tape på det. Enten finner man kjærligheten eller så ender man opp som singel. Hadde jeg turt ville jeg nok gjort det samme selv. 

Anonymkode: 0548e...252

Å tape? En vanvittig dårlig erfaring! En gifter seg faen ikke med en totalt ukjent Unnskyld banning,men iblant bare må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Citronella skrev:

Det hadde blitt enklere om du hadde avsnitt. For meg som ikke er norsk er så mye tekst komprimert vanskelig å lese.

Vær så god. :blomst:

 

 

Sitat

Dette er sesong 4 og to par er fortsatt gift. Så det vil jeg kalle god klaff og takk til ekspertene.

Som sagt har jeg ikke sett de andre sesongene, men av de jeg har sett har ingen holdt sammen. Noen valgte å fortsette etter at programmet var over, men alle skilte seg etter en stund likevel. Hvis to har holdt sammen er jo det bra, men likevel har flertallet gått fra hverandre så jeg holder på poenget mitt om at det som klaffer på papiret ikke skaper kjemi i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde vel strengt tatt ikke trengt å gifte seg. Det kunne bare vært et eksperiment for å se om det å koble sammen mennesker etter livssyn, verdier, interesser og personlighet gjør at det klaffer mellom dem. Jeg tror ikke de nødvendigvis prøver hardere på å holde sammen bare fordi de har blitt gift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune og Katarina: Hun virker litt impulsiv og veldig selvstendig. Han virker veldig snill og kanskje for kjedelig for henne. Tipper skilsmisse.

Isabel og Andrè: De virker begge seriøse, forblir gift.

Anna og Geir: Hun virker også veldig selvstendig, tror kanskje hun velger denne løsningen pga. alder. Tror det blir en del krangling og at de skilles.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...