Gå til innhold

Leieboer krever å få nøkler til vår bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette skulle dere ha tenkt på FØR dere leide ut. Skjønner leietaker godt. Skulle h*n bare sittet i mørke uten strøm i flere dager, når dere ikke er hjemme? 

 

Anonymkode: 528e3...ce6

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt sikringsskapet til hennes leilighet da! Hvis ikke så kan dere gi henne en nøkkel på betingelsen av at hun må ringe dere eller noen andre i familien deres dersom hun må inn til sikringsskapet. Jeg bodde i en leilighet hvor sikringsskapet mitt befant seg i huseiers kjeller, utrolig irriterende å måtte ringe han hver gang en sikring gikk, så jeg skjønner godt at hun vil ha det!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
5 minutter siden, Neinøff skrev:

Nå må du være litt medgjørlig, hvordan i alle dager skal hun ellers få rundstjelt dere om hun ikke får nøkkel?

Ikke noe problem med kamera ved dørene vel? Bodde i et såkalt "rikmannsstrøk",og der var det kameraer både ute og inne hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en ekstra dør inne hos dere som låses slik at leietaker bare får gått i skapet?

Anonymkode: e5376...0df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra TS: 

 

Vi har en fullt lovlig og godkjent utleiedel. Også løsningen på strømmen er lovlig og godkjent. 

Sikringsskap og strømmåler er i samme skapet, med en minusmåler for utleiedelen. Slik at leieboer ikke leser av strømmen, elelr har andre grunner til å skulle inn i sikringsskapet. Anlegget er nytt og sikringene går aldri. 

Leieboer fremstår plutselig som meget vanskelig. 

Anonymkode: 2a64e...2ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal leieboer varsle 2 dager før strømmen går? Eller skal leieboeren bo to dager uten strøm...:overrasket:

Anonymkode: 92784...34b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett opp en nøkkelboks med kode. Om strømmen går kan leieboer ringe dere (evt. en annen kontakt også om hun er redd for å ikke nå dete) og få koden da. 

Anonymkode: d991f...5fe

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier.  Og sikringsskapet er inne hos huseier. Jeg har selvsagt nøkkel tilgjengelig når og hvis strømmen går.  Huseierne er mye på farten.  Jeg kan ikke sitte uten strøm i dagevis. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, her synes jeg du tenker negativt og egoistisk. Jeg forstår at du ikke vil at hun skal inn i deres hus MEN du må forstå at det er jævla kjipt for leieboer å ikke hva strøm? Hva mener du at leieboer skal gjøre? La oss si hun står å lager mat også går strømmen. Skal hun da bare sitte der å vente i flere timer til dere kommer hjem for å få strøm? Og ikke får laget maten sin. Eller at hun skrur på en vask mef klær og må henge de før hun skal legge seg men maskinen blir ikke ferdig før det fordi dere ikke er hjemme og hun ikke har strøm. 

Hun/han betaler husleie og jg regner med at dere ikke har skrevet i kontrakten at "må regnes med å ha delvis perioder uten strøm når sikringen går". Dere må enten fixe en sikringsboks til leieboer eller så må dere gi deres nøkler.  Må slutte å tenke kun på dere selv. Tviler på at leieboer ber om nøkler for å være drittsekk men heller fordi det er slitsom for leieboer å bo ett sted hvor strømmen går i hytt og pine og hun ikke får gjort det hun skal. 

Anonymkode: 42904...152

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra TS: 

 

Vi har en fullt lovlig og godkjent utleiedel. Også løsningen på strømmen er lovlig og godkjent. 

Sikringsskap og strømmåler er i samme skapet, med en minusmåler for utleiedelen. Slik at leieboer ikke leser av strømmen, elelr har andre grunner til å skulle inn i sikringsskapet. Anlegget er nytt og sikringene går aldri. 

Leieboer fremstår plutselig som meget vanskelig. 

Anonymkode: 2a64e...2ce

Men da er det greit da.Så HVIS strømmen går,så er dere erstatningspliktige om mat i kjøleskap og frys blir ødelagt? Om det går mer enn en dag,og det er vinter og kaldt,så må dere betale et eventuelt hotellopphold? 

Hvis det er sånn så får dere gi beskjed til henne om det da,så hun kan bli betrygget.Og ja,om en vaskemaskin står på også.Tar dere ansvar så si til henne.Det er sikkert mer som kan bli resultat om strømmen går også,men da blir det deres problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra TS: 

 

Vi har en fullt lovlig og godkjent utleiedel. Også løsningen på strømmen er lovlig og godkjent. 

Sikringsskap og strømmåler er i samme skapet, med en minusmåler for utleiedelen. Slik at leieboer ikke leser av strømmen, elelr har andre grunner til å skulle inn i sikringsskapet. Anlegget er nytt og sikringene går aldri. 

Leieboer fremstår plutselig som meget vanskelig. 

Anonymkode: 2a64e...2ce

Går strømmen mens dere er borte i 3 uker på utenlandsferie, da kan det bli veldig dyrt for dere, da hun kan måtte ta inn på hotel, og dere får regningen. Ville latt en ekstra nøkkel være hos familie eller venner, hvis jeg dro bort, og informert leieboer om det. Da er det en nødløsning på plass.  

Anonymkode: 0e074...5f0

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
33 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ikke noe problem med kamera ved dørene vel? Bodde i et såkalt "rikmannsstrøk",og der var det kameraer både ute og inne hos folk.

Overvåker man hele huset så går det sikkert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan elektronisk dørlås være en løsning? Ser flere og flere som installerer det nettopp fordi det av og til skal andre inn i huset. Da kan man ha en gjestekode man forandrer jevnlig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppdatering fra TS: 

 

Vi har en fullt lovlig og godkjent utleiedel. Også løsningen på strømmen er lovlig og godkjent. 

Sikringsskap og strømmåler er i samme skapet, med en minusmåler for utleiedelen. Slik at leieboer ikke leser av strømmen, elelr har andre grunner til å skulle inn i sikringsskapet. Anlegget er nytt og sikringene går aldri. 

Leieboer fremstår plutselig som meget vanskelig. 

Anonymkode: 2a64e...2ce

Har strømmen gått før? Skjer det ofte at sikringen går? 

Anonymkode: 96235...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, Neinøff skrev:

Overvåker man hele huset så går det sikkert helt fint.

Hm.Jeg tenkte ikke langt nok.Istedenfor å bli flau nå,så velger jeg å være glad for å ha avslørt at jeg ikke er en duganes tyv.Eller tyv i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis sikringen aldri har gått før så er det veldig merkelig at leieboer vil ha nøkler til deres hus. Men hvis sikringen har GÅTT FLERE GANGER så må derr fixe det på en eller annen måte sånn at leieboer har strøm når han trenger der. 

Anonymkode: 42904...152

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ofte går sikringene til folk her egentlig? Jeg har opplevd dette to ganger i løpet av hele mitt liv tror jeg.

Om sikringene går av og til er ikke løsningen bra nok. Men om det er et helt vanlig hus med vanlig ledningsnett er det vel ikke vanlig at sikringer går i hytt og pine, og da ser jeg ikke hvorfor leietaker skal ha nøkkelsett inn til huseier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leieboeren kom i dag og krevde å få nøkler til vår bolig. Hun påstår at strømmen kan gå når vi ikke er hjemme. Derfor trenger hun nøkler og tilgang til vår boenhet og sikringsskapet 24/7 eller at vi ikke låser når vi ikke er hjemme. :raven:

Kan leieboeren krve dette? Noen med link til jussen idenne typen problemstillinger? Skal vi bare få leieboeren kastet ut? 

Anonymkode: 2a64e...2ce

Når jeg flyttet på hybel og utleiere hadde sikringsskapet oppe, så hadde de en avtale med familiemedlemmer som kunne komme innen 10 min og fikse hva det skulle være. Skjedde vel noe 10 ganger på de årene jeg bodde der, kom alltid folk. Men å kreve nøkkel til dere, den var frekk 

Anonymkode: 7cbff...7f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tenker er det en fornuftig forholdsregel å sørge for at en nøkkel kan være tilgjengelig ved et nødstilfelle, som feks hvis sikringen skulle gå.

 

Det er skissert brukbare løsninger i tråden.

Er selv leieboer, og opplever at sikringer går. Jeg har sikringsskap hos meg, hvis ikke ville jeg bedt om en løsning.

 

Å skulle tro at leieboer skal rundstjele er panaroid 😆

 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...