Gå til innhold

Frustrasjonsutblåsingsdagbok


Zoey

Anbefalte innlegg

Pust. Prust. Fres. Putre. 

Ok. 

Jeg satte meg ned og bladde opp KG, en vane fra siste året. Slappe litt av med TVen og se etter morsomme eller interessante tråder. 

Mannen er på kurs og blir borte til fredag. Å være alene med tre merkes, men så lenge ting følger vante rutiner så går det fint. 

Henting av to k barnehagen og en på SFO gikk fint. Innom butikken for å kjøpe kjøttkaker gikk fint. Håndtere en sur unge og et trassanfall fra en annen i butikken gikk fint. 

Lage middagen gikk fint. Lage middag mens den eldste prater om hvor lite han akter å spise kjøpte kjøttkaker(vi pleier å lage fra bunn og barna er ofte med å kverne kjøtt) gikk fint. 

Dekke bordet med hjelp gikk fint. Hjelpen kranglet med hverandre, og ligger hverandre, men det gikk fint. 

Alt gikk fint. Alle små konflikter og bråk, krangel og protester på bad, og deretter protester på å komme seg opp av badekaret. 

Men etter leggetid og ryddetid hadde jeg et levende bilde av å puste, drikke te, høre på musikk og bare sitte stille før jeg la meg. Men neida. 

Tror dere ikke den yngste begynte å gråte og trengte trøst en halvtime. Og tror dere ikke mellomste plutselig ropte fra badet i det minste hadde sovnet i fanget mitt. Kom og tørk. Joda. Her skites det klokka ti på kvelden. Fikk lirket minste ned i senga si, tørket søvngjengeren på do og jaget i seng og finner eldste på kjøkkenet på en stol, på jakt etter en veldig spesiell mummikopp for å drikke litt vann.

Nå er klokka 11 og endelig sover 3/4 i huset. Jeg nekter å legge meg. Vil ha tekoppen min. Jeg fortjener den. 

Alle tanker om en eventuell nummer fire gjør meg lattermild kveld. Hah, as if. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterferie! 

Her jobber vi som vanlig, men jeg har avspasert to dager. Foreldrene mine har flyttet inn for uka, og alle ungene har fri fra skole og barnehage. 

Mamma sover i en lenestol nå. Det har hun gjort en time nå. Jeg tror ungene har brukt opp mormor de to siste dagene. 

Men hva er det med fri, ferie, høytid og sykdom. Den yngste begynte i går, den mellomste driver og hoster og småvåkner pga tett nese nå. Det slår liksom aldri feil. Vi hadde to med feber på julaften også. Jeg synes synd på dem som er mye syke, og hjertet blør for hvert host. Men åh, så lei jeg er sutring og snørr. Jeg trodde alltid mamma tulla når hun sa at det verste hun visste var sure unger. Men det er skikkelig frustrerende og en sur unge kan forpeste hele huset på en time. 

Heldigvis hjelper besteforeldre litt på humøret. At det sitter løst med lek, tøys og turer ut hjelper alltid. Og moren min er veldig flink til å finne på ting inne. 

I går lagde de bilder med potet-stempel og i dag lagde trolldeig som skal males litt senere i uka. Står noen figurer i variabel størrelse på svak varmluft nå. Er deilig at noen finner på litt butt og litt utenom det vanlige. Men det må jo til. 

Tre unger hjemme i en hel uke.. Hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen av siste ukes sitat fra barna (vel, de to eldste, på 4-komma litt og 6.) 

 

- Mamma, jeg trenger et påskeegg nå. Et stort et! SKJØNNER DU. TRENGER. Jeg tenkte å bruke det til leksene. 

 

- Men hvis jeg setter koppen inn i oppvaskmaskinen, da blir mormor kanskje sinna fordi hun ikke får hjelpe meg.

 

- Jeg synes du kan si til snøen at det kan bli sommer nå. (4-åring)

- Jaaaaaaaa, du ser jo ikke ut som Elsa, så du kan sikkert smelte snøen i stedet (Sassy 6-åring).

 

- Nå må du ta meg sammen. 

 

- Pusse tenner er for teitinger og polfarere. (?!?!?) 

 

- Hvorfor snurrer øynene dine helt rundt av og til mamma? 

 

- Jeg har en liten rompe foran også, jeg. (fire år gammel jente) 

 

- Pappa har sikkert lest alle bøkene som fins. Han har i allfall lest minst tre om Munmitrollet. 

 

- Kan jeg bade med zalo? Mormor sier man ikke må ha zalo I oppvaskmaskinen fordi det skummer. Jeg MÅ HA masse skum. 

 

- Skulle jeg ha brukt fargeblyant i stedet? (Svar fra fireåringen når jeg spurte/ropte "Har du brukt neglelakk på nattbordet ditt?!“) 

 

...Og det var denne ukas sitat. Vent. Det er sitat fra i dag. For vi har akkurat starta uken. 

Jeg har ikke bestemt meg for om denne uken blir bra eller slitsom. Men! Jeg har et jobbintervju i morgen. Til en veldig spennende jobb... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...