Gå til innhold

Hvorfor er det ok å rakke ned på unge kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det OK å umyndiggjøre og latterliggjøre unge kvinner?
Det virker som en del kvinner har dette behovet for å rakke ned på kvinner som er yngre enn dem selv. Hersketeknikker blir stadig brukt. 
Disse unge kvinnene er dumme, uintelligente, kjedelige, uerfarne, svake, overfladiske. En voldsom generalisering av unge kvinner. 
Ingen reagerer - for det er visst helt OK å bedrive hersketeknikker og latterliggjøring mot en hel gruppe mennesker.

Anonymkode: 6277d...3c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme grunn til at det er ok å rakke ned på menn antar jeg.

Anonymkode: 7c67b...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hevn for at dere rakker ned på oss og triumferer med at dere er penest og mest attraktive. Da kjører selvfølgelig vi bulldoser over dere tilbake.  Du snill = jeg snill. Du bitch = jeg bitch. Så enkelt er det i grunnen ;) 

Anonymkode: 8c022...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Har sett mye nedrakking av eldre kvinner også,og begge deler blir feil.Vil ikke påstå at kvinner er verre enn menn jeg da,for fysøren så mye sjalusi det er blant menn også! Der går det mer på menn som har dårlig selvtillit og rakker ned på de som har god.Som har "draget"på damer,god økonomi og såkalte statussymboler.En ser det jo ofte her inne også.

Men det er ikke greit.Har gått i "fella"og spurt om noen er veldig unge her,men da tenker jeg ikke kjønn.Jeg tenker at det er ureflekterte svar og kommentarer.

Så er det vel ikke til å stikke under en stol at kvinner dog er kvinner verst.Mye konkurranse og,ignoranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er hevn for at dere rakker ned på oss og triumferer med at dere er penest og mest attraktive. Da kjører selvfølgelig vi bulldoser over dere tilbake.  Du snill = jeg snill. Du bitch = jeg bitch. Så enkelt er det i grunnen ;) 

Anonymkode: 8c022...f35

Det er ikke nødvendigvis tilfelle at yngre kvinner er mer attraktive enn eldre, det forstår du vel?

Anonymkode: 6277d...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner styggest mot kvinner, uansett alder. Det morsomme er at vi skylder på menn for alt mulig.

Anonymkode: d34a5...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er så opptatt an tilfeldige folks meninger i de ytre fløyer, så er det kanskje på tide å begynne å definere seg selv. 

Anonymkode: e48d5...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendigvis tilfelle at yngre kvinner er mer attraktive enn eldre, det forstår du vel?

Anonymkode: 6277d...3c3

Ja, selvfølgelig. Det er også bare de som blærer seg og er usolidariske med sine eldre medsøstre som får høre det.

Anonymkode: 8c022...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hevn for at dere rakker ned på oss og triumferer med at dere er penest og mest attraktive. Da kjører selvfølgelig vi bulldoser over dere tilbake.  Du snill = jeg snill. Du bitch = jeg bitch. Så enkelt er det i grunnen ;) 

Anonymkode: 8c022...f35

Eh.Og du er en voksen dame??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns stort sett at kvinner er flinke til å ta yngre kvinner under vingene og prøve å beskytte dem litt mot dritt de selv har vært gjennom, jeg. 

Anonymkode: 02304...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner styggest mot kvinner, uansett alder. Det morsomme er at vi skylder på menn for alt mulig.

Anonymkode: d34a5...7fe

Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvinner styggest mot kvinner, uansett alder. Det morsomme er at vi skylder på menn for alt mulig.

Anonymkode: d34a5...7fe

Men det er faktisk ofte de som setter oss opp mot hverandre, så noe av skylden har de sannelig fortjent. Se bare i trådene om eldre vs yngre kvinner. Det er alltid mennene som fyrer oppunder ved å hylle ungjenter og disse kvinner over 30-35, og så blir de unge smigret og tar mennenes parti mens "old-girlsa" på over 30 tenner på alle pluggene og tar igjen.

Anonymkode: 8c022...f35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotNaomi said:

Eh.Og du er en voksen dame??

Ja, men det var nå litt humoristisk ment. Så du ikke eller forstod du ikke blunkefjeset?

Anonymkode: 8c022...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner kan være fæle mot andre kvinner, åja! Men jeg er ikke enig i at kvinner er kvinner verst; menn er beviselig verst mot kvinner og menn. Sjekk en hvilken som helst statistikk over vold, lemlestelse, tortur, mishandling,voldtekt, overgrep av ethvert slag. Menn er dessverre verst, og det er oftest kvinner i alle aldre som er ofre.

Men at det finnes mange godt voksne kvinner som rakker ned på unge kvinner? Ja, det gjør det - jeg tror det er for å "hevne seg" for det de selv ble utsatt for som unge, sende dr...en videre; for å hevde seg som kvinne, om enn på negativt vis. Det er liksom opplest og vedtatt at det er lov?

Til alle godt voksne, middelaldrende, hel- og halvgamle kvinnfolk: VÆR GREI MED JENTENE! Husk du har vært en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner styggest mot kvinner, uansett alder. Det morsomme er at vi skylder på menn for alt mulig.

Anonymkode: d34a5...7fe

Ikke på kg. Her er det mye kvinnehat fra mannfolka!

Anonymkode: 460c1...201

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ichiko skrev:

Kvinner kan være fæle mot andre kvinner, åja! Men jeg er ikke enig i at kvinner er kvinner verst; menn er beviselig verst mot kvinner og menn. Sjekk en hvilken som helst statistikk over vold, lemlestelse, tortur, mishandling,voldtekt, overgrep av ethvert slag. Menn er dessverre verst, og det er oftest kvinner i alle aldre som er ofre.

Men at det finnes mange godt voksne kvinner som rakker ned på unge kvinner? Ja, det gjør det - jeg tror det er for å "hevne seg" for det de selv ble utsatt for som unge, sende dr...en videre; for å hevde seg som kvinne, om enn på negativt vis. Det er liksom opplest og vedtatt at det er lov?

Til alle godt voksne, middelaldrende, hel- og halvgamle kvinnfolk: VÆR GREI MED JENTENE! Husk du har vært en selv.

Enig med deg! Vet ikke hva jeg betegnes som, jeg, her på kg. er 29 år. Har selv fått oppleve eldre (menn som kvinner) som har rakket ned på yngre. Da var jeg 24.

Anonymkode: 460c1...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Ichiko said:

Til alle godt voksne, middelaldrende, hel- og halvgamle kvinnfolk: VÆR GREI MED JENTENE! Husk du har vært en selv.

Og til de unge jentene: VÆR GREI MED DE VOKSNE DAMENE! Husk at du blir en selv før du aner det.

Anonymkode: 8c022...f35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, Ichiko skrev:

Kvinner kan være fæle mot andre kvinner, åja! Men jeg er ikke enig i at kvinner er kvinner verst; menn er beviselig verst mot kvinner og menn. Sjekk en hvilken som helst statistikk over vold, lemlestelse, tortur, mishandling,voldtekt, overgrep av ethvert slag. Menn er dessverre verst, og det er oftest kvinner i alle aldre som er ofre.

Men at det finnes mange godt voksne kvinner som rakker ned på unge kvinner? Ja, det gjør det - jeg tror det er for å "hevne seg" for det de selv ble utsatt for som unge, sende dr...en videre; for å hevde seg som kvinne, om enn på negativt vis. Det er liksom opplest og vedtatt at det er lov?

Til alle godt voksne, middelaldrende, hel- og halvgamle kvinnfolk: VÆR GREI MED JENTENE! Husk du har vært en selv.

Siste avsnitt:veldig bra! Håper det er en liten tankevekker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er mer nedrakkking på eldre kvinner.  De er vist gamle,stygge, feite, vide i høna m.m og derfor av ingen verdi. Mannfolka begynner så blir de ofte akkompagnert av ungjentene. 

Ja så er de sure også. Ikke så rart igrunn 😅

Anonymkode: 3052b...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe så selvhøytidelig som dagens unge kvinner, disse prinessene mor og far har brukt år på å avle fram?

Anonymkode: 0d33d...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...